Biljettnu.se, åsikter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Biljettnu.se, åsikter?

Hej

Jag skulle hjälpa tjejen att köpa biljetter till Kent som kör live här i Stockholm. Som ni säkert hört så sket det sig då biljetterna tog slut fort som attans.
Eftersom att jag vill att hon ska vara glad så sitter jag nu på blocket och undrar lite över ett par saker.

- Hur nervös ska man vara när man köper evenemangsbiljetter ifrån "blocket företag" eller privatpersoner? Blir man ofta lurad?
- Är det någon som har några erfarenheter utav biljettnu.se?

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Tannhäuser Gate
Registrerad
Sep 2003

Mmm.. Här kommer en erfarenhet från Biljettnu.se. Jag och exet köpte biljetter till Rammstein i Stockholm för ett par år sedan. Blev lovade biljetter. Dagarna gick. Fortfarande inga biljetter trots samtal till dem. Det slutade med att jag fick åka in till ett obskyrt litet hotell mitt i centrala Stockholm 1 timme innan konserten och fråga efter ett kuvert med mitt namn från postfacket bakom receptionisten. Kändes jävligt fishy.. men visst, vi fick ju se showen. Men det var å andra sidan första och enda gången jag använde mig utav dessa gamar.

|| SWECLOCKERS.COM || uberklass@sweclockers.com ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Bara namnet låter ju konstigt. Biljettnu.se? Varför inte Biljett.nu? Eller om man ska tro på ovanstående kommentar, Biljett.aldrig

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Jag tycker generellt att man inte ska gynna parasitföretagen, den dag då det blir krav på att man ska ha personliga biljetter så slipper vi dessa onödiga mellanhänder som enbart trissar upp priserna utan att artisterna själva får del av det.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av mrqaffe:

Jag tycker generellt att man inte ska gynna parasitföretagen, den dag då det blir krav på att man ska ha personliga biljetter så slipper vi dessa onödiga mellanhänder som enbart trissar upp priserna utan att artisterna själva får del av det.

Håller egentligen fullständigt med. Men vad gör man inte när tjejen är ledsen..
Men intressant, då kanske jag ska försöka hålla mig lite ifrån biljettnu.se i alla fall..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Vad jag hört så ska dom vara rena skojföretaget och inte vidare seriösa. Finns mängder med klagomål på bla Trustpilot och flertalet trådar på bla flashback med klagomål.
Ska man handla biljetter från någon andrahandskedja och inte från de stora aktörerna som Live Nation/Ticnet osv så rekommenderar jag biljettshop.se om inget annat alternativ finns.
Tyvärr är det ju överpris man får betala, men har använt det några gånger när man varit tvungen att få tag i biljetter till arrangemang som varit slutsålda.

Skickades från m.sweclockers.com

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2012

@TroNi: köp inget från biljettnu, har stått spaltmeter om dom i tidningarna genom åren där folk betalat men inte fått biljetter. Skulle aldrig köpa därifrån

▪ i7-3770 - P8Z77-I Deluxe - 8 GB DDR3 - MSI R9 290 Gaming 4 GB
▪ i5-2500K - P67 Pro3 - 16 GB DDR3 - Asus HD 7970 3GB
▪ Acer V3-772g - i7 4702MQ - GTX 760M - 8GB DDR3 - Galaxy S7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008

Har köpt biljetter från dem vid tre olika tillfällen när jag varit så illa tvungen. Undviker dock så långt det går, de har bland annat gjort för vana att sälja biljetter som inte finns med förhoppningen att de dyker upp någon gång under månaderna till spelningen.

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || ASUS Z87-Pro || Intel i7 4770k + Thermalright Silver Arrow Extreme || GTX 780 || A-data 16GB DDR3 || 4TB HDD + 180GB SSD || Win7 Ultimate 64 || http://goo.gl/J2n1Xg || Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Tack för alla svar! Jag väljer att undvika biljettnu.se.