Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Sajthotellet.se ?

Sajthotellet.se måste vara det mest förvirrande webbhotellet.

Hittar ingenting där. Försöker hjälpa en person att installera Wordpress, så jag har fått låna inloggningsuppgifterna.

För det första, de webbhotell jag är van vid har något ställe att byta plattform. Hittar t.ex. inte vad nuvarande plattform är, samt ej hur man ändrar från Windows till Linux, såvida det inte redan är inställt på Linux.

För det andra så hittar jag inget phpMyAdmin. Det borde dom väl ha, då dom skriver att dom har stöd för MySQL.

Det är inte mycket man hittar då man loggar in på kontrollpanelen, och deras supportsidor ger väldigt knapphändig information.
Detta webbhotell skulle jag personligen aldrig använda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Tråkigt, det verkar vara nån som försöker driva vidare det efter hemside-boomen för många år sedan.
Dom lever väl lite på kunder inte inte orkar byta leverantör, annars verkar det inte gå så bra för dom/han.
Deras blogg funkar inte, Facebook är inte aktiv osv

CPU: Intel® Core™ i5-2500K CPU Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASRock Z77 PRO3 GPU: R9 290X 4GB DCII + Arctic Accelero Xtreme IV RAM: Corsair 16GB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Seasonic X-650 SSD: Samsung 256GB SSD 840 Pro HDD: 8TB ISP: Bahnhof 100/100Mbit Skärm: Samsung SyncMaster SA550 27" Tgb: Logitech G710+ Mus: Logitech G700 Högtalare: Logitech Z523 2.1 OS: MS Windows 10 Pro Tillbehör: Staropramen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Lyckades till sist installera Wordpress via deras "Web Applications" som är en sektion i kontrollpanelen, men denna sektion visar sig endast ibland. Det gäller att ha tur. För det mesta visas inte denna sektion, och då kan man inte installera Wordpress eller något av de andra alternativen.

Så här ser det ut för det mesta då man loggar in:

Har man tur får man även upp fler alternativ:

Varför denna skillnad kan man fråga sig?
Det borde väl se lika ut var gång man besöker kontrollpanelen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

Varför ens fortsätta? Be personen byta webbhotell direkt för att slippa att förlora allt jobb i framtiden.
75kr/mån är förövrigt jävligt dyrt för en tjänst som inte fungerar. Betalar själv 79kr/mån för Binero som har 100GB lagring och 2000GB trafik/månad.

EDIT: server väljer du när du köper webbplatsen
https://sajthotellet.com/order/summary.asp

Jag kan se att det är rent skräp, den är för dyr och når inte ens upp i den standard vi har idag.

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | i7 3770k | 16B | GTX 780

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

@Florrpan: Precis, du har rätt, ska be personen i fråga (som jag hjälper med en webbsida) att byta webbhotell. Det tar alldelles för mycket tid och energi att krångla med detta webbhotell.