Finns de vettiga gratis webhotell?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2007

Finns de vettiga gratis webhotell?

Skulle behöva få upp en hemsida på runt 10-50 mb.
Har ingen större lust att lägga pengar på denna sida så undrar kort och gott om ni känner till någon webhosting som är gratis och vettig? Att söka efter detta på google är som att leta efter en nål i en höstack... folk har SEOat sönder dessa sökfraser och inte fan hittar man något som är gratis och där man kan ladda upp en egen sida.
Antingen kostar det pengar eller så handlar det om att bygga en sida efter deras ramar och det är jag inte intresserad av.

Tacksam för hjälp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Harmånger
Registrerad
Mar 2009

@Brodertruck:

Vet inga direkt bra gratis webhotell längre men har du kollat på misshosting?
Kostar dock, (130kr/1år med .se domän) och fungerar faktiskt bra enligt mina erfarenheter med dom.

Stationär - Z97-A | 4690K | 8GB DDR3 | GTX 980 SLI | EVO 850 500GB
Laptop - HP EliteBook 8460P | 2540M | 6GB DDR3 | Agility 3 120GB
Server - HP Microserver Gen8 | 1610T | 4GB DDR3 | EVO 850 120GB | 9TB
Mediaspelare - Raspberry Pi 2 (OSMC)
Telefon - Xiaomi Redmi 3S (Global)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2007

@RX1:

Får tacka för tipset såg väldigt bra ut! Men man får inte tillgång innan man betalat vilket blir problem för mig.
Jag kan betala 100 spänn, det är inga problem men inte innan tisdag och jag måste verkligen ha tillgång till uppladdning idag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Brodertruck:

@RX1:

Får tacka för tipset såg väldigt bra ut! Men man får inte tillgång innan man betalat vilket blir problem för mig.
Jag kan betala 100 spänn, det är inga problem men inte innan tisdag och jag måste verkligen ha tillgång till uppladdning idag.

Du kan inte bara dra igång en egen webbserver temporärt då tills på tisdag?

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004

du kan få snöra upp på min webserver, pma om du är intresserad

CPU: AMD Ryzen 1700x @ 3.8GHz || Mem: 16GB Corsair LPX 3000mhz || Mobo: Asus x370 Prime || GPU: EVGA Geforce GTX1070 SC || SSD: WD black 500GB m2 || OS: Linux Mint/Win 10 || Monitor: Dell 43" 4K P4317Q

Citera om du vill ha svar :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av Allexz:

Du kan inte bara dra igång en egen webbserver temporärt då tills på tisdag?

Jo tanken slog mig men min burk är så jävla ostabil. Den stendör när jag går afk... så fort jag lämnar den så tar det allt mellan 10 min till 2 timmar så tar burken livet av sig, tror den lider av någon sorts separationsångest.

Skrivet av pellski87:

du kan få snöra upp på min webserver, pma om du är intresserad

Jag är VÄLDIGT intresserad! Skickar PM direkt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2009

Jag kör med 000webhost, visserligen lite reklam (tror jag). Men funkar helt OK. Är gratis så hade inte så höga krav. Har å andra sidan inte testat något annat så har inget att jämföra med.

kAFFETANT | Har numera sålt av alla coola datorgrejer, ledsen för det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

Vad ska du ha sidan till? Varför är det så superbrådis?
Du kommer i vilket fall inte ha ett eget domännamn på den eftersom en domän kostar ca 100kr/år.

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | i7 3770k | 16B | GTX 780

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Feb 2014

one.com är bra och billiga tycker jag. 15kr i månaden i stort sett gratis anser jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

Behöver du inte använda något språk för dynamiska hemsidor kan du ju använda Github eller Dropbox.
https://pages.github.com/
http://jmcglone.com/guides/github-pages/
http://www.dropboxwiki.com/tips-and-tricks/host-websites-with...