Tips och ideér för platsöversikt/bokning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001

Tips och ideér för platsöversikt/bokning?

Hej

Håller på att bygga upp en sida för ett "lan" de hade köpt en ?module? för WordPress som hade platsbokningssystem. Men eftersom de inte ska använda sig av WP mer så behöver jag komma på ett eget system.

Ska jag bygga upp platsöversikten med klickbara "div" kan ju namnge alla med r1p1 (rad 1 plats 1) som sedan checkar av i databasen ifall den är ledig eller upptagen. Lite krångligt och säkert onödigt mycket kodning. Vad tror ni?

Betalning ska ske via Paypal

---------
Beskriv lite hur ni tror upplägget ska se ut. Vi har en temporär lösning via ett annat företag som säljer biljetter, men det är bättre att ha allt samlat på samma sida.

Kollar lite på hur deras system fungerar i källkoden
https://nitroxy.com/seats

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Jag är lat så hade nog försökt hitta en tjänst för bokning där betalningsintegration redan finns och där du kan integrera via något api. Sen hade jag byggt ett grafiskt frontend där varje plats är kopplad till en produkt sen bara verifiera via api vilka platser/produkter som är lediga. jag har ingen koll på om det finns sådana tjänster gratis, gör det inte det kanske då börja bygga eget men tänk på att det kan vara mer jobb än vad det först ser ut som. Bygger du eget så är det väl som du säger, tabell med något form av matris index och en upptagen flagga.

Mvh