Permalänk
Medlem

Scrapyard wars säsong 4!

Ville bara uppmärksamma er på att första avsnittet av Scrapyard wars säsong 4 lagts ut på Linus Tech Tips: https://www.youtube.com/watch?v=lJDmivPZLME

Riktigt spännande omgång där målet inte bara är bra komponenter men ett snyggt yttre. Blir spännande att se resultatet!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på färre avsnitt den här säsongen. Men det är ett underhållande koncept.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Inaktiv

Lär ju bli en del xeons efter googles utförsäljning på ebay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jag hoppas på färre avsnitt den här säsongen. Men det är ett underhållande koncept.

De har sagt någon gång att förra säsongen var för lång o h det märks med att istället är ep1 och ep2 båda ca 35 min så. Jag har inte hunnit se ep2 än då jag precis vaknade så det är svårt att gissa om det blir 3 eller 4 avsnitt. Jag tror på 4

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Lär ju bli en del xeons efter googles utförsäljning på ebay.

Jag är inte så säker på det, vet inte om de är så sugna att vänta på postgången och sen så är det väl hyfsat lokala inköp som gäller och inte beställningar på internet. Men det märks, jag har inte ens sett avsnitt ett än.

Skrivet av infigo:

De har sagt någon gång att förra säsongen var för lång o h det märks med att istället är ep1 och ep2 båda ca 35 min så. Jag har inte hunnit se ep2 än då jag precis vaknade så det är svårt att gissa om det blir 3 eller 4 avsnitt. Jag tror på 4

Ja, jag vill minnas samma sak.
Men sen så kan man ju inte blunda helt för alla reklamintäkter som det antagligen generade.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backspace:

Jag är inte så säker på det, vet inte om de är så sugna att vänta på postgången och sen så är det väl hyfsat lokala inköp som gäller och inte beställningar på internet. Men det märks, jag har inte ens sett avsnitt ett än.

Ja, jag vill minnas samma sak.
Men sen så kan man ju inte blunda helt för alla reklamintäkter som det antagligen generade.

Jag tittade igenom de tidigare serierna och de var riktigt bra. Säsong två är min favorit där deltagarens verkligen får tänka och hitta på lösningar. Säsong tre fick dock för många byggen och blev långdraget. Jag tycker också att det blev för mycket free stuff i säsong tre, vilket blir tråkigt i längden. Alla problem de fick på grund av snålhet fick en att sucka. Man förväntar sig att någon av kandidaterna för bästa value pc i alla fall är stabil.

Jag tycker för övrigt om starten på säsong 4. Att de kör två team istället för många deltagare med fokus på design gör det fräscht. Jag ser fram emot att få se hur de modifierar sina chassin. Tidigare har det varit ett gäng fula dator som man inte vill ha ståendes.

Permalänk
Medlem

Sa dom reglerna någon gång? Hörde inte dem tala om det, lästa i kommentarerna att de hade 900Cad som budget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Sa dom reglerna någon gång? Hörde inte dem tala om det, lästa i kommentarerna att de hade 900Cad som budget.

Pengarna sa de iirc, men inte resten av reglerna.

Kryssade några min in när jag såg att det var 35min långt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

Lite underhållande dell product placement i ep1. Speciellt laptopen med trä finish.

Gillar scrapyard wars annars och det märks att denna säsong är en mer påkostad produktion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Lite underhållande dell product placement i ep1. Speciellt laptopen med trä finish.

Gillar scrapyard wars annars och det märks att denna säsong är en mer påkostad produktion.

Skickades från m.sweclockers.com

Dbrand sponsrar typ alla scrapyards wars, och jag personligen tycker det inte är en dålig sponsor och det som vissas i bild är inte så jobbigt som andra product placments.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Inaktiv

Nu är säsong fyra över, det blev en riktigt jämn match. Jag gillade starkt hur de modifierade chassina. Förhoppningsvis så blir det mer modddning i framtida scrapyard wars.