Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Väntas inte komma upp på Kickstarter (eller var det nu blir) förrän i slutet av månaden. Sen tar det ett tag och sen kanske den inte alls blir av.

Medveten om det. Dock nämndes inget av ts chassi prototyper eller sånt som man kan köpa.
Förhoppningsvis får dom fram chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd
Skrivet av crnov:

Jag letar efter ett chassi (utan nätagg) som är väldigt robust, stabil och skriker kvalite. Jag vill inte ha plastig skit, helt enkelt. Jag gillar svart. Jag har ett Corsair Carbide 300R, vilket är sådär.

Vad har jag för alternativ?

Det är främst de lite dyrare alternativen som håller hög finish, t.ex Lian Li/Caselabs/Jonsbo/InWin. Sen skiljer det självklart vad folk anser är kvalité, TS efterfrågar ett chassi som inte skriker plastig och folk rekommenderar Phanteks Enthoo? där hela frontpartiet sticker ut som klart plastigt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Det är främst de lite dyrare alternativen som håller hög finish, t.ex Lian Li/Caselabs/Jonsbo/InWin. Sen skiljer det självklart vad folk anser är kvalité, TS efterfrågar ett chassi som inte skriker plastig och folk rekommenderar Phanteks Enthoo? där hela frontpartiet sticker ut som klart plastigt.

Håller med... korkat.

kvalite är detta ----> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=182791

Permalänk
Medlem

Jag snubblade över en chassitillverkare som skriker kvalitet... men som är lite svårt och dyrt att köpa av här i Sverige: Japanska Abee.

Kanske inte världens mest moderna features eller bästa luftflöde men åh vilken stilkänsla och finish. Jag älskar japansk design.
Bara eloxerad aluminium, ingen plast alls. Om skruvarna syns så sitter de inuti kromade brickor.
Om du köper ett litet kub-chassi att ha på skrivbordet och kanske tänker lägga något ovanpå så kan du köpa till en glas-skiva att skruva på toppen så att du inte repar aluminiumfinishen ...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Avstängd

Man ångrar sig att man inte köpte ett ITX GTX970 eller Fury när man ser den lådan

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crnov:

Jag letar efter ett chassi (utan nätagg) som är väldigt robust, stabil och skriker kvalite. Jag vill inte ha plastig skit, helt enkelt. Jag gillar svart. Jag har ett Corsair Carbide 300R, vilket är sådär.

Vad har jag för alternativ?

mITX/mATX/ATX?

Det första alternativet jag har är NCase M1. Ruggigt bra kvalitéchassi, troligtvis det bästa mITX på marknaden.

Det andra alternativet är Jonsbo U3. Riktigt fint chassi i mATX-format där du kan köra sli. Jag diggar uteseendet och den är väldigt skön att bygga i. Det två till modeller i samma serie vad jag har funnit, Jonsbo U2 och Jonsbo U1.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv

Caselabs följt av en avgrund innan de närmaste kommer, ex. Silverstone & Lian-Li mf.

Permalänk
Medlem

Fractal Designs chassin är mycket stabila och genomtänkta.
Framförallt på baksidan, Sidorna, sidoplåtarnas fästen och invändigt.

Tycker Core-serien ger ett mer kvalitetsintryck än Define-serien, för att de har mindre plast i fronten.
Även om både Core- och Define-seriens plastdelar är stabila och tjocka.

Önskar bara att de kunde hålla insidan vit (det blir ljusare och mer lättjobbat vid bygge och uppgraderingar).
En andra önskan är att de kunde hålla med hjul och hjulfästen till sina större chassin som tillbehör.
Att kunna rulla chassit en halvmeter vid städning skulle "smaka mumma" (Iallafall för oss som har datorn på golvet).

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Njaaa, helt ok. inte tillräckligt tjock alu.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Silverstone FT02?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Är man inte skygg av sig och inte drar sig för något riktigt uppseendeväckande så kanske

? Eller ännu hellre S-frame som trots sin gigantiska storlek ändå ser rätt snyggt ut i min mening.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X