HTC Vive Pre – en första titt

Permalänk
Hedersmedlem

@JonasT

Finns det laddningsindikatorer på handkontrollerna så att man vet hur lång batteritid dem har kvar och vet du hur lång laddningstid som krävs från 0-100% batteri?

Förövrigt en riktigt bra och välgjord genomgång. Mitt intresse till HTC Vive ökade markant.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

@JonasT

Finns det laddningsindikatorer på handkontrollerna så att man vet hur lång batteritid dem har kvar och vet du hur lång laddningstid som krävs från 0-100% batteri?

Förövrigt en riktigt bra och välgjord genomgång. Mitt intresse till HTC Vive ökade markant.

Ja! Inne i headsetet på de virtuella kontrollerna kan du se laddningsindikation. Se här http://i.imgur.com/BOFzHgP.jpg

Inte på den fysiska kontrollen dock.

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

@fredag
Har faktiskt inte hört talas om ingefäran. Den skall ja testa själv och på mitt ena barn som om än inte i samma utsträckning verkar ha ärv just den tråkigheten. Medeciner är något jag är väldigt restriktiv med.

Det där med träning har jag hört flera nämna. Även min mor när hon var liten. Eller att det går över med åldern.
Jag är 36år idag och mor 69 och åldern har fortfarande inte löst problemet för en dera av oss.
Träningen ger jag inte mycket för då jag har växtupp i en familj som älskade att åka på långresor över helgerna och har således spenderar långt över medel svensken resandes i bil eller i båten på sommaren. Många stopp vid vägkanterna har det blivit genom åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av affero:

Fullständig bullshit, det du påstår.

Orly?

http://www.pcgamer.com/strapping-a-laptop-to-your-back-doesnt...

http://www.gamersnexus.net/news-pc/2262-intel-jetpack-wireles...

Somna om

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Praktikant ✨
Skrivet av Überklass:

@JonasT

Finns det laddningsindikatorer på handkontrollerna så att man vet hur lång batteritid dem har kvar och vet du hur lång laddningstid som krävs från 0-100% batteri?

Förövrigt en riktigt bra och välgjord genomgång. Mitt intresse till HTC Vive ökade markant.

Som @affero skrev finns batterinivån på handkontrolerna representerad i virtuell verklighet genom att trycka upp Steam-menyn och helt enkelt titta på den virtuella representationen av dessa. En full laddning tar cirka 1,5 h (inte tagit tid på detta exakt).

Permalänk
Proffsmobbare

Vill tipsa om Apollo 11 VR, finns till HTC Vive på Steam!

En virtuell, interaktiv "berättelse" om första månlandningen, otroligt intensiv och vackert återskapad.

http://store.steampowered.com/app/457860/

Det ska tydligen vara en upplevelse utöver det vanliga.

We choose to go to the moon. We choose to go to the moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard, because that goal will serve to organize and measure the best of our energies and skills, because that challenge is one that we are willing to accept, one we are unwilling to postpone, and one which we intend to win, and the others, too.

Permalänk
Medlem

@pobO: Jag pratade inte om ryggsäckarna, jag pratar om att kabeln ska vara ett stort problem eller stor farorisk. Det är det inte såvida man inte har abnormal motorik. Visst det kommer hända den ena och den andra att man snubblar på kabeln, men det är inte ett så stort problem som du får det att låta som!

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av affero:

@pobO: Jag pratade inte om ryggsäckarna, jag pratar om att kabeln ska vara ett stort problem eller stor farorisk. Det är det inte såvida man inte har abnormal motorik. Visst det kommer hända den ena och den andra att man snubblar på kabeln, men det är inte ett så stort problem som du får det att låta som!

Stort nog för att man försöker utveckla lösningar som förhoppningsvis ska rädda din 15k dator / 9k vive.

Folk som fått testa Vive har uppmärksammat att det alltid står en anställd bakom som tar hand om sladdarna.
Den personen ingår tyvärr inte i priset.

Sen finns det andra saker som får mig o bli lite skeptisk mot vive.. som wii-faktorn, men de är mer smaksak.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@pobO: https://www.youtube.com/watch?v=Q4Komcb1520 Den här killen ser inte ut att ha något problem, utan sladdslav.

Nästan alla som faktiskt använt vive i mer än 20 minuter beskriver det som att man är medveten om den hela tiden och att det är väldigt simpelt att hantera väl inne i VR. Däremot att den kan dra ur en ur känslan av VR när man konstant blir påminnd att den finns där, precis som med Chaperone

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av affero:

@pobO: https://www.youtube.com/watch?v=Q4Komcb1520 Den här killen ser inte ut att ha något problem, utan sladdslav.

Nästan alla som faktiskt använt vive i mer än 20 minuter beskriver det som att man är medveten om den hela tiden och att det är väldigt simpelt att hantera väl inne i VR. Däremot att den kan dra ur en ur känslan av VR när man konstant blir påminnd att den finns där, precis som med Chaperone

Kul klipp ;D
Den killen är nog samtidigt definitionen av att de behöver ju inte hända. Även fast han är på sladden väldigt ofta.

Ja vill ju gilla Vive. Anledningen varför ja kollat på både Oculus o Vive är ju för ja vill veta vad ja bör köpa.

Ja har ett vardagsrum jag inte använder fast de ligger i möblerat skick ändå vid minimum för vad som är rekommenderat =/

Sen tänker jag återigen tillbaka på Wii.
Det absolut första man ledsnar på medans man spelar är att stå upp.
Börjar du sitta med en Vive har du basically köpt en Oculus för 200euro extra.

I en oculus kan ja i teori spela genom ett helt spelrakt i ett svep.
Jag lär bli trött i fötter o ben efter några timmar i half-life eller nåt liknande med en Vive.

Får se.
Har fortf inte beställt nån av dom. Avvaktar en stund till.

Skickades från m.sweclockers.com

Fel i mattematiken
Permalänk
Medlem

@pobO: Dina argument har viss mening, håller jag med om! Ska testköra Vive på måndag

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av affero:

@pobO: Dina argument har viss mening, håller jag med om! Ska testköra Vive på måndag

Nice återkom gärna med va du tycker

Ja har själv en bekant som varit med på Oculus sen kickstarter så han har haft 2 devkits och nu fick han åxå sin färdiga Oculus.
Hans åsikter väger tungt för mig eftersom han är en av dom som ändå varit med länge så hela initiala dazzle-känslan har passerat lite för honom och då får man svar på vilka intryck som återstår.

Ska höra av honom i helgen :3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Triton242

Om ingefära visar sig hjälpa mot åksjuka så kan jag rekommendera att dricka ingefärashots. Min mor har gjort det ett bra tag nu (för immunförsvaret om jag inte minns fel), och det är inte svårare än att koka té på färsk ingefära och tillsätta honung och citron. Exakt recept vet jag inte, men går säkert att hitta på nätet. Blir ganska starkt, men uppfriskande och gott. Hoppas det kan hjälpa dig att få i knatten ingefäran.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz