Cube i9 12.2" - Billig Windows 10 platta (Surface pro 4 klon)

Permalänk
Medlem

Cube i9 12.2" - Billig Windows 10 platta (Surface pro 4 klon)

Fick precis hem min Cube i9 Windows 10 tablet från Kina.

Här kommer lite bilder:

Priset hamnade på strax under 3500 kr med tangentbordet (har inte fått tangentbordet ännu).

Spec:
CPU: Intel Core m3-6Y30
Screen type: Capacitive (10-Point),IPS
Screen size: 12.2 inch
Screen resolution: 1920 x 1200 (WUXGA)
RAM: 4GB
ROM: 128GB
External memory: TF card up to 128GB

Tänkte skriva lite utförligare om plattan när jag har tid, detta blir min första kinesiska platta, har tidigare varit intresserad av Cube i7 stylus, men ville ha en något större platta.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Var hittade du denna till det priset?
Billigare jag hittar ligger strax under 6000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Var hittade du denna till det priset?
Billigare jag hittar ligger strax under 6000:-

Köpte den från Aliexpress.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Är denna med 3/4G port också? Nämligen ute efter en Windows platta för ett rimligt pris med inbyggd 3/4G slot för att slippa hotspot från teöefonen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

Är denna med 3/4G port också? Nämligen ute efter en Windows platta för ett rimligt pris med inbyggd 3/4G slot för att slippa hotspot från teöefonen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Ser fram emot en recension. Jag är egentligen inne på en en Teclast X98, men jag är rädd att alla billiga kinaplattor bara är skit. (Fast det mest troliga är nog att jag inte köper någon platta alls.)

Permalänk
Medlem

Hur är den nu några månader senare?
Är Batteritiden bra ? Hur många timmar handlar det om vid surf / film tittande?

Är nämligen nyfiken på Kina platta, känner tyvärr en so köpte en sådan och den la av totalt efter bara någon månad. Även Batteritiden var på 2 - 3 timmar vilket är tämligen värdelöst för att vara en surfplatta.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem

@Ewelyn:
Jodå har haft min i 5 månader, batteri tiden är 3-4 timmar för film. 5-6 timmar för börskurser med Edge. Har inga problem med min i9.
Enkelt att byta till större HD. Det lär gå att trycka i en 4G modem.

Det finns en bra recension på Techtablets.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem
Skrivet av larryd:

@Ewelyn:
Jodå har haft min i 5 månader, batteri tiden är 3-4 timmar för film. 5-6 timmar för börskurser med Edge. Har inga problem med min i9.
Enkelt att byta till större HD. Det lär gå att trycka i en 4G modem.

Det finns en bra recension på Techtablets.

Jaha ja då vet jag. Tackar så mycket för svaret, ska kolla in recensionen för en närmare titt. Ser helt klart intressant ut med tanke på att Surface Pro serien är rätt dyr.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ewelyn:

Jaha ja då vet jag. Tackar så mycket för svaret, ska kolla in recensionen för en närmare titt. Ser helt klart intressant ut med tanke på att Surface Pro serien är rätt dyr.

- Och om du förbättrar kylningen på den med en kopparplatta, ökar prestandan avsevärt och matchar Surface hyfsat.

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Fick precis hem min Cube i9 Windows 10 tablet från Kina.

Här kommer lite bilder:
http://i.imgur.com/8r6IDqB.jpg
http://i.imgur.com/zCpe0HF.jpg
http://i.imgur.com/dw0j2CE.jpg
http://i.imgur.com/K8IgI1I.jpg

Priset hamnade på strax under 3500 kr med tangentbordet (har inte fått tangentbordet ännu).

Spec:
CPU: Intel Core m3-6Y30
Screen type: Capacitive (10-Point),IPS
Screen size: 12.2 inch
Screen resolution: 1920 x 1200 (WUXGA)
RAM: 4GB
ROM: 128GB
External memory: TF card up to 128GB

Tänkte skriva lite utförligare om plattan när jag har tid, detta blir min första kinesiska platta, har tidigare varit intresserad av Cube i7 stylus, men ville ha en något större platta.

På vilket språk kom tangentbordet??

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z-97A - Gigabyte R9 280x - 16gb HyperX DDR3 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Garanterat engelska, dom släpper inte med svenskt språk. Däremot går det fortfarande att använda som ett svenskt tangentbord bara det att då blir inte ikonerna på rätt plats om du förstår vad jag menar. Det finns dock klistermärken att klistra på tangenterna för att lösa det

Permalänk
Skrivet av wranzzon:

Garanterat engelska, dom släpper inte med svenskt språk. Däremot går det fortfarande att använda som ett svenskt tangentbord bara det att då blir inte ikonerna på rätt plats om du förstår vad jag menar. Det finns dock klistermärken att klistra på tangenterna för att lösa det

Kommer windows att automagiskt att tro att det är ett svenskt tangentbord om man har språket satt på svenska??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z-97A - Gigabyte R9 280x - 16gb HyperX DDR3 - 1TB SSD

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av wranzzon:

Garanterat engelska, dom släpper inte med svenskt språk. Däremot går det fortfarande att använda som ett svenskt tangentbord bara det att då blir inte ikonerna på rätt plats om du förstår vad jag menar. Det finns dock klistermärken att klistra på tangenterna för att lösa det

Skrivet av linuslindback:

Kommer windows att automagiskt att tro att det är ett svenskt tangentbord om man har språket satt på svenska??

Skickades från m.sweclockers.com

Jo men, Tangentborden från Kina är internationella Qwerty med 104-tangenter. Lång shift och låg enterknapp. Således försvinner tangente "<>" samt "ä" flyttas upp till bredvid "å".

Så absolut går det att lösa men det är inte 100% perfekt om man skriver mycket.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@linuslindback: har för mig att du får välja det vid installation, alternativt i inställningar i windows om du redan har Windows installerat.
För du kan ha windows på engelska som jag har, men ändå använda ett tangentbord med svensk layout. Jag kör så på min kina-platta. Engelskt OS, tangentbord med engelsk konfigurering, klistrat på svenska klisterlappar på det och använder dom som ett vanligt svenska tangentbord. Funkar klockrent

Permalänk
Skrivet av wranzzon:

@linuslindback: har för mig att du får välja det vid installation, alternativt i inställningar i windows om du redan har Windows installerat.
För du kan ha windows på engelska som jag har, men ändå använda ett tangentbord med svensk layout. Jag kör så på min kina-platta. Engelskt OS, tangentbord med engelsk konfigurering, klistrat på svenska klisterlappar på det och använder dom som ett vanligt svenska tangentbord. Funkar klockrent

Får jag fråga vad du har för kina platta??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z-97A - Gigabyte R9 280x - 16gb HyperX DDR3 - 1TB SSD

Permalänk
Avstängd

Själv köpte jag en surface pro 2 i5 som fyndvara på siba för 1500. Fattar inte varför den var så billig, de hade surface 2 ej pro också och de kostade 2000. Ångrar nästan att jag inte köpte båda pro de hade. Dock endast 64gb och inget tangentbord. Det var också ett mindre helvete att uppdatera Windows men jag lyckades till slut få tian gratis i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuslindback:

Får jag fråga vad du har för kina platta??

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör med en numera utdaterad teclast x2 pro. Det finns en x3:a och det känns som att det borde inte dröja allt för länge innan dom utannonserar en x4:a. Men det är ju bara spekulation från min sida