Söker nytt Modpack till Minecraft att köra med kompisar på egen server. Förslag?

Permalänk

Söker nytt Modpack till Minecraft att köra med kompisar på egen server. Förslag?

Har spelat en hel del Resonant Rise på ATlaunchern och för några dagar sen så börja spela på en egen server med en kompis men vi tycker att det är lite för mycke moddar, lite för mycke ore och annat ute i naturen som man aldrig använder sig av.

Så nu söker vi ett nytt modpack.

Några önskemå på moddarl:
Biomes 0´Plenty
Pam's Harvestcraft och andra mat-moddar (gillar att ha mycke att välja mellan och så.
Botania
Thaumcraft
Vill minnas att det fanns en intressant mod att göra vin,öl, och cider förr.
Maskiner så som Mekanism, Tinkers Construct, Big Reactor,Applied Energistics,Immersive Engineerings,RailCraft,Ancient Warfare,
Chisels för att göra lite snygga byggander. Fanns även en bra mod för "Facad" för att täcka kablar. Kan gha vart

Iron Chest, Ender Storage,Jabba,Natura
Voxel Map

BuildCraft är kanske nå man skulle sakna också.

Jag har alltid tidigare kör fördiga modpack så jag har ingen koll alls på hur man skapar ett eget. Allt ska sen köras på en server också.
Någon som har förslag på vad vi ska välja för modpack, eller moddar att göra eget?

Bör kanske tillägga att vi kör med Sphax pureBDcraft resourse pack så modarna får gärna finnas att ladda ner patcher därifrån. Många av dom jag nämnt ovan vet vi ju finns.

cheers,

Permalänk
Medlem

Kör något från feed the beast, finns mycket av det du frågar om och om du sankar något så kan du lägga till det. Vet inte om sphax funkar dock.

http://www.feed-the-beast.com

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

De flesta "paketen" tycker jag innehåller de moddarna du nämner.

Jag kör på "FTB Infinity Evolved" just nu.

Permalänk
Medlem

Technicpack's Wizard Academy

Tja!

Min personliga favorit Modpack finns under techniclauncher, vilket du hittar på http://www.technicpack.net/
Den innehåller väldigt mycket bra, jag lirar på är 1.7.10, och du kan lätt adda fler mods om du vill ha

Dem flesta modsen här är täcka av Direwolf20's Lets Play
Modpacken heter Wizard Academy
Modpacken innehåller:
Mod List:

Better Furnaces
Damage Indicators
Lucky Blocks
Ars Magica 2
Abyssal Craft
Backpacks
Aura Cascade
Automagy
Bibliocraft
Blood Magic
Botania
Chisel 2
Chocolate Quest
Dragon Mounts
Evilcraft
Forbidden Magic
Hats
Infernal Mobs
Inventory Tweaks
Iron Chest
JABBA
Magical Crops
MrCrayfish's Furniture Mod
Not Enough Items
Optifine
Pam's Harvestcraft
Journey Minimap
Sanguimancy
Soul Shards Reborn
Tinker's Construct
Thaumcraft
Thaumic Horizons
Thaumic Tinkerer

Twilight Forest
WAILA
WAWLA
Witchery

Mvh / Mats

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

De flesta "paketen" tycker jag innehåller de moddarna du nämner.

Jag kör på "FTB Infinity Evolved" just nu.

till op, väljer du infinity evolved, så kör expert mode. vanliga modet har man "klarat ut" på mindre än 2 veckor, och då tröttnar man igen

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Problemet har inte vart att hitta just dessa modar i ett pack, vi har som sagt kört Resonant Rise. Problemet är att det har ett flertal moddar som jag inte har nå riktigt intresse av och bara gör att det sammlas på sig en massa ore och prylar som aldrig kommer att användas.

Skulle vilja göra ett eget pack men har inte riktigt fått det att funka och sen har jag inte 100% vilke moddar det är som gör det jag vill.

Gillar tex moddarna som ger lite mer liv så som större byar, borgar och ruiner som man kan utforska.