Quantum Break dras med problem på PC

Trädvy Permalänk
Cylon
Registrerad
Dec 1999

Quantum Break dras med problem på PC

PC-versionen av Quantum Break har lanseras exklusivt för Windows Store, någonting FZ kan konstatera medför ett flertal problem och stundtals sämre prestanda än konsolversionen.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

What a supprise. Games for windows live 2.0. Jag känner att de försöker sno delar av pc marknaden men allt det gör är att göra det jobbigt för oss. Fixa skiten och försök konkurrera när ni har något att konkurrera med. Inte bara för att ni är microsoft

Speldator: Intel core i5 3570k 4,2GHz@1,128V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skepplanda
Registrerad
Mar 2007

Därför jag köper mina spel på rea - varför betala fullpris för något som ofta är trasigt?

Stationär: Raven 02 I Gigabyte z77x-UD5H I 2700K@4,4 NH-D14 I Sapphire 290X Tri-X I 16 Gb Vengeance LP I Viewsonic 22"Wide I Steelseries XAI I Steelseries 6Gv2 I Win10 Pro 64 I Bärbart: Thinkpad X1 Carbon + X200I Mobil: S5

"Bättre bli motbevisad -än förklarad skyldig"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2011

Skulle man inte få båda versionerna när man köpte spelet? Hur kan det i så fall vara olika priser?

Storburk: i7 2600K@4,0 GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, CM M2 Silent 720W, 16 GB, R9 290X MSI Lightning, SSD + HDD - HTPC: i3 4330T, 4 GB, SSD, XFX HD7850, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

det är väl bara att konstatera o nöja sig med att färdiga spel är död och vi bara köper open betas till fullpris nuförtiden.

Case: Cooler Master HAF XB Evo / Motherboard: Asus Crosshair 6 Hero (1403 Bios) / CPU: AMD Ryzen 7 1700X @4.0 GHz all Cores / CPU Cooler: Noctual NH-D15 / PSU: Corsair RM850 / RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 @3200Hz 16GB (2x8) / GPU: MSI RX Vega 64 / Main SSD: Crucial MX300 750 GB / Dropbox SSDs: 2xSamsung 850 EVO 500 GBx2 / Storage HDD: Seagate Barracuda 1TB / AoC U3477 + Acer CB290C / Keyboard: Corsair K65 RGB Rapidfire / Mouse: Mission SG GGM 3.5 MMO Mouse

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Precis ingen är förvånad.

CPU= Core I7 2600k @ 4.4ghz med Corsair H100i @2 cf-v12hp hydro dynamic. GPU= 2X R9 290 med ARCTIC Accelero Xtreme 3/4 CF. MODERKORT= Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM= 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK= Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR=1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR=2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv=3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg= Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Någon av er andra som fått nyckeln till PC-utgåvan i och med förbokningserbjudandet?

Väntar på min och har spelat Xbox One utgåvan så länge. Kommit en bit in i akt 2 och gillar det överlag hitills.

Skickades från m.sweclockers.com

R5 Blackout: 6700K, 32GB RAM, 6,25TB, 1080 Ti Phoenix GS, XB271HU + Oculus Rift
Ncase M1: 2700K, 16GB RAM, 4,5TB lagring, GTX 1070 Mini, U2713HM
NSK3400: Ryzen 1700?, 32GB RAM, GTX 1070 Phoenix GS
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 2GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Inte så konstigt, spelet har ju gameworks precis som nya Gears of Wars.
Microsoft har självklart inget ansvar över att få sina spel att fungera bra på windows platformen. Att förvänta sig att microsoft kan göra fungerande spel till sitt operativsystem som använder sin egna api är ju bara befängt.

Konsumenterna måste lära sig att inte ställa orealistiska krav på utvecklare i microsoft. Konsumenterna och deras snålhet förstör hela spelindustrin.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av fxfighter:

Inte så konstigt, spelet har ju gameworks precis som nya Gears of Wars.
Microsoft har självklart inget ansvar över att få sina spel att fungera bra på windows platformen. Att förvänta sig att microsoft kan göra fungerande spel till sitt operativsystem som använder sin egna api är ju bara befängt.

Konsumenterna måste lära sig att inte ställa orealistiska krav på utvecklare i microsoft. Konsumenterna och deras snålhet förstör hela spelindustrin.

Det finns onekligen tecken på att GameWorks inte fungerar väl ihop med DirectX 12. Antingen skulle dom ha kört på GameWorks och tillåtit DirectX 11 eller kört GPUOpen om dom nu ville "uppmuntra" gamers att köra Windows 10 genom DirectX 12.

Edit: GPUOpen är också mestadels DirectX 11

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2011

Är detta spel också ett DirectX 12 och Windows 10 exklusivt spel?
Microsoft med deras "makt" borde kunna göra något för alla "windows" trogna PC gamers... eller?

Bara problem för alla, inkl. Nvidia och AMD m.m.
http://www.extremetech.com/gaming/226082-early-directx-12-gam...

Problem problem problem....
Gears of War...
http://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/gears_of_war_...

MVH

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Den dagen då PC spel blev dyrare än konsolspel...

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av fxfighter:

Inte så konstigt, spelet har ju gameworks precis som nya Gears of Wars.
Microsoft har självklart inget ansvar över att få sina spel att fungera bra på windows platformen. Att förvänta sig att microsoft kan göra fungerande spel till sitt operativsystem som använder sin egna api är ju bara befängt.

Konsumenterna måste lära sig att inte ställa orealistiska krav på utvecklare i microsoft. Konsumenterna och deras snålhet förstör hela spelindustrin.

Snålhet? Spelet är historiskt dyraste till pc och det fungerar inte som det ska.

Hur kan det vara snålhet? Finns ju enormt många spel som faktiskt fungerar som dom ska som kostar 400kr ca för pc.

Nej fult att släppa spelet bara på store, frihet för kunder vore bra (annars blir det som nu dyrt och i detta fallet fungerar det inte bra).

Skickades från m.sweclockers.com

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Broken-arrow:

Snålhet? Spelet är historiskt dyraste till pc och det fungerar inte som det ska.

Hur kan det vara snålhet? Finns ju enormt många spel som faktiskt fungerar som dom ska som kostar 400kr ca för pc.

Nej fult att släppa spelet bara på store, frihet för kunder vore bra (annars blir det som nu dyrt och i detta fallet fungerar det inte bra).

Skickades från m.sweclockers.com

Helt upp till Microsoft att sälja spelet vart de vill då de har finansierat spelet.

Håller dock med om priset. Förbokningserbjudandet för Xbox One-utgåvan var rimligare då den både innehöll Quantum Break för Xbox One men också PC samt Alan Wake inkl DLC + Alan Wake: American Nightmare båda för bakåtkompatibilitetsläget.

R5 Blackout: 6700K, 32GB RAM, 6,25TB, 1080 Ti Phoenix GS, XB271HU + Oculus Rift
Ncase M1: 2700K, 16GB RAM, 4,5TB lagring, GTX 1070 Mini, U2713HM
NSK3400: Ryzen 1700?, 32GB RAM, GTX 1070 Phoenix GS
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 2GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

Windows Store... 646 kronor... haha...

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW | Sony 46" LCD Full HD | HTC Vive ]
[ Samsung Galaxy S6 Edge 128GB | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Ytterligare ett bevis på att Portning allt som oftast är värdelöst. Att utveckla native borde bli billigare i längden då man slipper både dålig PR och otaliga buggfixreleaser.

http://ozzed.net
Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök :)
Jag finns också på Spotify, Jamendo,och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Så glad att det floppar och dras med problem, hur fan tänkte dom med såna hutpriser ??? det borde vara noll problem dom får väl skylla sig själva giriga jävlar. Sen klagar dom på att folk tankar ner piratversioner så slipper man strul och man sparar pengar..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2010

Vad in i helvete håller dom på med? MS verkade vara på rätt väg. Ren och skär idioti som knappast är att skylla på ingenjörer och utvecklarna utav av några ekonomi- och marknadschefer. Få ordning på skeppet MS!

DATOR: Corsair AX760 W | ASUS P8Z77 M Pro | 2500K @ 4,8 Ghz | Gigabyte GTX 980 Ti G1 Gaming @ 1447 MHz Core/8118 MHz Mem| 16 GB 2133 MHz RAM | Massa SSDs och HDDs | Noctua NH-D14 | Fractal Design Define R5 | Logitech Chaos Spectrum G900 mus | FUNC mekaniskt tangentbord, röda brytare |
LJUD: Corsair SP2500 | Philips Fidelio X2 | Creative SoundBlaster E5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Broken-arrow:

Snålhet? Spelet är historiskt dyraste till pc och det fungerar inte som det ska.

Hur kan det vara snålhet? Finns ju enormt många spel som faktiskt fungerar som dom ska som kostar 400kr ca för pc.

Nej fult att släppa spelet bara på store, frihet för kunder vore bra (annars blir det som nu dyrt och i detta fallet fungerar det inte bra).

Skickades från m.sweclockers.com

Tror hans inlägg var ironiskt.

DATOR: Corsair AX760 W | ASUS P8Z77 M Pro | 2500K @ 4,8 Ghz | Gigabyte GTX 980 Ti G1 Gaming @ 1447 MHz Core/8118 MHz Mem| 16 GB 2133 MHz RAM | Massa SSDs och HDDs | Noctua NH-D14 | Fractal Design Define R5 | Logitech Chaos Spectrum G900 mus | FUNC mekaniskt tangentbord, röda brytare |
LJUD: Corsair SP2500 | Philips Fidelio X2 | Creative SoundBlaster E5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av anders190:

Helt upp till Microsoft att sälja spelet vart de vill då de har finansierat spelet.

Håller dock med om priset. Förbokningserbjudandet för Xbox One-utgåvan var rimligare då den både innehöll Quantum Break för Xbox One men också PC samt Alan Wake inkl DLC + Alan Wake: American Nightmare båda för bakåtkompatibilitetsläget.

Ja och se vad det ledde till, dyrt spel samt ett som inte fungerar bra heller. Deras live skrota dom och lämna kunder och utvecklare i sticket. Bra jobbat, dirt fick dom släppa som nytt spel på steam för att det inte gick fixa på annat vis och samt DLC fick man gratis (snacka om MS pissa på utvecklaren).

Får MS något nytt ryck skrotar dom store med (om det går åt skogen). Jaja, jag kommer inte köpa något spel som MS har på sina servar, för ovist om det kommer funka om 1 år eller 3 år.

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003

Detta blir mer & mer som ett enda stort skämt en konsoll är bara i dagsläget en klen pc så att inte kunna göra ett spel för en pc & skala uppåt är bara dålig portning eller dåliga utvecklare...
P:S priset gör det till ett ännu större skämt...

Arne Berg

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Broken-arrow:

Ja och se vad det ledde till, dyrt spel samt ett som inte fungerar bra heller. Deras live skrota dom och lämna kunder och utvecklare i sticket. Bra jobbat, dirt fick dom släppa som nytt spel på steam för att det inte gick fixa på annat vis och samt DLC fick man gratis (snacka om MS pissa på utvecklaren).

Får MS något nytt ryck skrotar dom store med (om det går åt skogen). Jaja, jag kommer inte köpa något spel som MS har på sina servar, för ovist om det kommer funka om 1 år eller 3 år.

Games for Windows Live finns vad jag vet fortfarande kvar. Snackades om att det skulle läggas ner men blev inte så i slutändan. Men Microsoft har gått ifrån det och använder det inte i nya produkter.

Upp till utvecklarna till de olika spelen att uppdatera spelen och ta bort och ersätta med något annat DRM. Många spel har detta gjorts med, antingen som ny utgåva eller med den befintliga. Exempelvis GTA IV är väl bland de sista intressantare spelen som inte bytt DRM.

R5 Blackout: 6700K, 32GB RAM, 6,25TB, 1080 Ti Phoenix GS, XB271HU + Oculus Rift
Ncase M1: 2700K, 16GB RAM, 4,5TB lagring, GTX 1070 Mini, U2713HM
NSK3400: Ryzen 1700?, 32GB RAM, GTX 1070 Phoenix GS
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 2GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av fxfighter:

Inte så konstigt, spelet har ju gameworks precis som nya Gears of Wars.
Microsoft har självklart inget ansvar över att få sina spel att fungera bra på windows platformen. Att förvänta sig att microsoft kan göra fungerande spel till sitt operativsystem som använder sin egna api är ju bara befängt.

Konsumenterna måste lära sig att inte ställa orealistiska krav på utvecklare i microsoft. Konsumenterna och deras snålhet förstör hela spelindustrin.

Lite knepigt att vartenda Xbox One-spel som portas verkar få det krafset intryckt när det väl släpps på PC. Och vad det verkar, speciellt med tanke på Gears of War-lanseringen nyligen, så ställer det bara till med besvär också.

R5 Blackout: 6700K, 32GB RAM, 6,25TB, 1080 Ti Phoenix GS, XB271HU + Oculus Rift
Ncase M1: 2700K, 16GB RAM, 4,5TB lagring, GTX 1070 Mini, U2713HM
NSK3400: Ryzen 1700?, 32GB RAM, GTX 1070 Phoenix GS
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 2GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Durkadur:

Det finns onekligen tecken på att GameWorks inte fungerar väl ihop med DirectX 12. Antingen skulle dom ha kört på GameWorks och tillåtit DirectX 11 eller kört GPUOpen om dom nu ville "uppmuntra" gamers att köra Windows 10 genom DirectX 12.

Edit: GPUOpen är också mestadels DirectX 11

Hur har gameworks med saken att göra? Detta handlar enbart om UWP och DX12.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av anders190:

Lite knepigt att vartenda Xbox One-spel som portas verkar få det krafset intryckt när det väl släpps på PC. Och vad det verkar, speciellt med tanke på Gears of War-lanseringen nyligen, så ställer det bara till med besvär också.

Det enda som antytt att Gears of War Ultimate Edition använt sig av GameWorks är spår av PHYSX-relaterade variabler i någon config.
Såvida det inte använder HBAO+ som AO så finns det väl ingen del av GameWorks implementerat i Gears? Det är inte GameWorks som är boven i dramat utan UWP och DX12 med sina begränsningar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av anders190:

Games for Windows Live finns vad jag vet fortfarande kvar. Snackades om att det skulle läggas ner men blev inte så i slutändan. Men Microsoft har gått ifrån det och använder det inte i nya produkter.

Upp till utvecklarna till de olika spelen att uppdatera spelen och ta bort och ersätta med något annat DRM. Många spel har detta gjorts med, antingen som ny utgåva eller med den befintliga. Exempelvis GTA IV är väl bland de sista intressantare spelen som inte bytt DRM.

Live fungerar inte alls på dirt 3, går inte köpa något eller göra nått över huvud taget. Så deras serververksamhet är helt död i alla fall (delar av den åtminstone).

Annat spel släktes servern ner helt (vet dock inte exakt i det läget om det var en eller två orsaker).

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Datavetare
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Fast var inte kontentan att inget av de problem Gears of War hade berodde på Gameworks?

Tvärt om visade sig HBAO+, som detta spel använder sig av, fungerar riktigt bra även på GCN. De renderingsproblem som fanns med GCN1.1/1.2 löstes med en ny driver. Övriga problem som Game of War har, som att Freesync/G-sync strular och att man inte kan stänga av v-sync, orsakades av Universal Windows Platform och Microsoft har lovat fixa detta.

Angående XboxOne och dess klena HW måste ändå nämna att är mäkta imponerad av vad som kan åstadkommas med den maskinvaran i spel som Rise of the Tomb Raider (följde med när jag köpte XBO). Konsoler och PC är fortfarande väldigt olika saker, en Windows PC med motsvarande maskinvara skulle inte vara i närheten att driva runt spel som Quantum Break och RotTR ens på lägsta inställningen. Att helt kunna jobba mot en specifik konfiguration och göra det i stort helt utan overhead från ett traditionellt OS gör det möjligt att utnyttja maskinvaran på ett långt mer optimalt sätt än vad som är praktiskt möjligt på PC.

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Borde införas mer lagar kring programvara(därmed spel också) och att man ska kunna lämna tillbaka spelet/programmet om det uppstår problem som detta, även om man binder det till ett konto, dom får väl helt enkelt bara ta bort spelet från spelbiblioteket, lite svårare dock om man köpt fysiska versionen av ett spel men det är ju inte så vanligt längre i alla fall till PC. Kanske inte om det är enstaka fall där problemet inte är i spelet i sig utan något annat som orsakar fel, men detta är det uppenbart problem med spelet och ett problem som drabbar väldigt många.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av kitanii:

Det enda som antytt att Gears of War Ultimate Edition använt sig av GameWorks är spår av PHYSX-relaterade variabler i någon config.
Såvida det inte använder HBAO+ som AO så finns det väl ingen del av GameWorks implementerat i Gears? Det är inte GameWorks som är boven i dramat utan UWP och DX12 med sina begränsningar.

HBAO+ är del av gameworks: http://wccftech.com/nvidia-gameworks-visual-corruption-gears-...

Skrivet av Broken-arrow:

Live fungerar inte alls på dirt 3, går inte köpa något eller göra nått över huvud taget. Så deras serververksamhet är helt död i alla fall (delar av den åtminstone).

Annat spel släktes servern ner helt (vet dock inte exakt i det läget om det var en eller två orsaker).

Att det inte fungerar med DIRT 3 kan helt enkelt vara så att Codemasters stängt ner sin verksamhet där då det spelet är ett av de som bytt DRM och idag kör Steamworks. Behovet av att ha servrarna kvar för GFWL existerar helt enkelt inte.

GWFL fungerar som sagt fortfarande. GTA IV fungerar fortfarande online och det spelet är just en sådan titel. Det verkar vara helt upp till utgivarna och utvecklarna till de spel som använder eller har använt GFWL.

R5 Blackout: 6700K, 32GB RAM, 6,25TB, 1080 Ti Phoenix GS, XB271HU + Oculus Rift
Ncase M1: 2700K, 16GB RAM, 4,5TB lagring, GTX 1070 Mini, U2713HM
NSK3400: Ryzen 1700?, 32GB RAM, GTX 1070 Phoenix GS
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 2GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2005

Detta är nog tyvärr bara början på cirkusen. Indiespelen och gog är nog framtiden för oss som lirar på pc.

Ryzen 5 1600x + be quiet pure rock, 16gb ddr4, 512gb crucial ssd, gtx 1080 msi gaming x, x370 msi gaming plus, soundblaster z, Acer 27" Predator XG270HU, win 10.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2004

Är så besviken... Det värsta är dock att de kör någon variant av uppskalning på PC villet innebär att oavsett upplösning så skalas upplösningen ifrån 720p!!???!? Finns inte ens 4K stöd i spelet... i get köp

Skickades från m.sweclockers.com