NHL i Sverige utan viaplay?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Aug 2010

NHL i Sverige utan viaplay?

Tjena!

Nu nalkas det slutspel i NHL och jag vill verkligen kunna se några av matcherna. Finns det några alternativ i Sverige förutom viaplays 500kr i månaden paket?
Går det inte att betala mindre någonstans för bara NHL eller matcher ondemande?

Tack på förhand för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Följer... undrar detsamma. Game Center är låst för oss fortfarande?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Tyvärr är det svårt att hitta något lagligt sätt att titta på NHL-matcherna i Sverige utöver Viasat/Viaplay, så vitt jag vet. Men jag följer tråden nu och hoppas att jag har missat någon bra tjänst...

Fractal Design Define R4 ASUS P9X79 LE i7-3820 @ 4.3GHz
MSI GTX 980 Ti Gaming 16GB DDR3 1600MHz Noctua NH-D15
SuperNova 850W G2 Samsung 850 EVO 500GB WD Green 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av m4rc0:

Följer... undrar detsamma. Game Center är låst för oss fortfarande?

Ja

Hade varit optimalt om det var en tjänst där man kunde se matcher i efterhand. Har inte riktigt möjligheten att sitta uppe på natten

Tycker det är riktigt dåligt att viasat har rättigheterna och väljer att baka in det i nått jäkla megapaket. Tror dem hade tjänat mer på att låta folk betala för specifika sporter åtminstone och skippa filmer/serier.

Tagit bort citat/svar på §7-regelbrytande inlägg /screamin-daemon, moderator
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Läkarn:

Tycker det är riktigt dåligt att viasat har rättigheterna och väljer att baka in det i nått jäkla megapaket. Tror dem hade tjänat mer på att låta folk betala för specifika sporter åtminstone och skippa filmer/serier.

är ju tyvärr så det funkar =( jag är F1 nörd, men samma där, då måste man köpa hela sportpaketet för att kunna se 19-21 lopp per år.

Hemma hos mig är det numera en Apple-fri miljö..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Apr 2011

fatta om man kunde betala 129 eller nåt bara för NHL på viaplay.. SKulle inte tveka å jag är student (y)

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Simpan77:

fatta om man kunde betala 129 eller nåt bara för NHL på viaplay.. SKulle inte tveka å jag är student (y)

Precis så! Är också student och hade lätt kunnat tänka mig betala 129kr/mån eller nått sånnt för NHL.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå/Stockholm
Registrerad
Dec 2012

Hitta en kompis som vill dela kontot och så splittar ni kostnaden, då ni kan strömma på 2 enheter samtidigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010

Finns en sida på REDDIT om man är riktigt LAZYMAN.

CPU: 2600k @4.4GHz GPU: 290X DC2 MoBo: MSI Z68A-GD55 G3
PSU: CM 750W (bytt fläkt) Lagring: 240GB M500 | 1.5,2,3TB
Kylning: Phanteks PH-TC14PE - Prolimatech MK-26
Citera för Svar - Gratis Frakt: Inet - Alina.se| Ferentus RIP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Simpan77:

Skrivet av Läkarn:

Precis så! Är också student och hade lätt kunnat tänka mig betala 129kr/mån eller nått sånnt för NHL.

visst är vi många som skulle vilja ha det så, men det kommer aldrig att ske, isåfall skulle 75% av det viasat erbjuder i viaplay inte bära sig ekonomiskt. skulle alla vi som har viaplay enbart för premier league kunna välja att betala för bara detta så skulle det i jämförelsen lilla antalet som vill ha NHL / F1 få betala ungefär samma summa som idag oavsett då rättighetskostanden skall slås ut på mycket färre abonnenter.

▪ i7-3770 - P8Z77-I Deluxe - 8 GB DDR3 - MSI R9 290 Gaming 4 GB
▪ i5-2500K - P67 Pro3 - 16 GB DDR3 - Asus HD 7970 3GB
▪ Acer V3-772g - i7 4702MQ - GTX 760M - 8GB DDR3 - Galaxy S7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

Var tvungen att kolla och blev förvånad att det inte finns någon officiell streaming-tjänst för oss i Sverige. Jag menar, jag har kört NFL GamePass i ett par år nu för att kolla på amerikansk fotboll, och det funkar strålande även med svensk faktureringsadress. Varför ska NHL.TV behöva vara regionslåst?

Intel i7 2600K @4,8GHz - EVGA Geforce GTX 970 - Samsung S34E790C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av htbtoma:

visst är vi många som skulle vilja ha det så, men det kommer aldrig att ske, isåfall skulle 75% av det viasat erbjuder i viaplay inte bära sig ekonomiskt. skulle alla vi som har viaplay enbart för premier league kunna välja att betala för bara detta så skulle det i jämförelsen lilla antalet som vill ha NHL / F1 få betala ungefär samma summa som idag oavsett då rättighetskostanden skall slås ut på mycket färre abonnenter.

Till SHL kan man ju köpa specifika matcher för 99kr/styck. Borde ju inte vara omöjligt att ha ett sånnt upplägg för NHL.

Skrivet av richie.f:

Var tvungen att kolla och blev förvånad att det inte finns någon officiell streaming-tjänst för oss i Sverige. Jag menar, jag har kört NFL GamePass i ett par år nu för att kolla på amerikansk fotboll, och det funkar strålande även med svensk faktureringsadress. Varför ska NHL.TV behöva vara regionslåst?

För rättighetsinnehavare är "rövar". I USA kan många inte ens se sina hemma-matcher eller matcher som spelas i sin "region" eftersom det lokala kabel-företaget köper rättigheterna till att sända där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

@Läkarn: Och NFL är inte från USA menar du eller? Det är samma sak där med ESPN, FOX, CBS och NBC som sänder. Och i sverige är det Viasat som har rättigheterna. Men NFLs egna GamePass fungerar ändå. Tycker att det är rätt underligt att inte NHL kör på samma melodi...

Intel i7 2600K @4,8GHz - EVGA Geforce GTX 970 - Samsung S34E790C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2012

@Läkarn: visst men följer du ett lag och vill se alla matcher, eller bara gillar en sport och tittar på matcher från flera lag springer det fort iväg. funkar om man tex vill se superbowl, el classico eller nåt sånt att betala 99kr för en match men vill du se 52 matcher med laget du håller på i PL blir 99kr styck rätt saftigt

▪ i7-3770 - P8Z77-I Deluxe - 8 GB DDR3 - MSI R9 290 Gaming 4 GB
▪ i5-2500K - P67 Pro3 - 16 GB DDR3 - Asus HD 7970 3GB
▪ Acer V3-772g - i7 4702MQ - GTX 760M - 8GB DDR3 - Galaxy S7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norr
Registrerad
Jan 2002

Shl sänds väll på cmore och där kostar sportpaketet 299kr/månad
Tycker det är nog dyrt, viasats pris låter hutlöst dyrt

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Jag följer Nhl och f1, tyvärr verkar det enda vettiga vara att köra på viasats sport paket, åtminstone om man vill undvika krångliga guider till streams osv.

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Är det inte möjligt att komma runt det hela med VPN-tjänst eller liknande?

Brum: i7 3930k @ 4,2 GHz | Asus P9X79 WS | 32 GB | Asus GTX1070OC 8GB | Crucial m4 256GB, 2x Samsung 850 EVO 250GB
Brumma: C2D E4300 | OCZ Vendetta 2 | Abit F-I90HD | 6GB | GT730 1GB Passive | Crucial C300 64GB
Ek-kurre: Acer 3830TG | Intel i5-2410M | 8 GB | nVidia GT540 2GB | Samsung 850 EVO 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av [Molotov]:

Shl sänds väll på cmore och där kostar sportpaketet 299kr/månad
Tycker det är nog dyrt, viasats pris låter hutlöst dyrt

Ring upp och säg att du vill säga upp så kommer de koppla dig till sälj och få ett erbjudande om halva priset i ett halvår.
Då säger du att du bara är intresserad av hockey och den börjar inte igen förens om ett halvår så kan likagärna vänta tills dess.
Deras motbud är att du får ett år för halvapriset.
Tacka ja.

Gör om nästa år.

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Dahle86:

Ring upp och säg att du vill säga upp så kommer de koppla dig till sälj och få ett erbjudande om halva priset i ett halvår.
Då säger du att du bara är intresserad av hockey och den börjar inte igen förens om ett halvår så kan likagärna vänta tills dess.
Deras motbud är att du får ett år för halvapriset.
Tacka ja.

Gör om nästa år.

Var kund fram tills mars hos Viasat och jag kan bekräfta att det var precis vad dom gjorde.
I efterhand ångrar jag att jag inte borde på det, kanske hjälper om man ringer som "före detta" kund och vill beställa nytt igen.

He was truly the Bright Night