Hur ställer ni er till nätaggregat som äter datorer?

Permalänk

Hur ställer ni er till nätaggregat som äter datorer?

Hejsan Corsair!

Hade en dator som dog tidigare idag. Testade att få igång den med komponenter från en annan dator. Fungerade inte.

Så jag testade nätaggregatet, ett Corsair AX850 i en annan dator, nu är även den datorn död.
Den första loopar vid upstart med annat nätaggregat oavsett grafikkort och minne, den andra markerar att den inte hittar VGA (testat annat med annat grafikkort och annan pci-e).
Fungerade naturligtvis utmärkt innan jag satte i ert nätaggregat.

Hur ställer ni er i situationer likt detta?

Permalänk
Medlem

Jag har också ett AX850 som jag tror har käkat nått moderkort. Har iallafall haft väldigt många moderkort som har dött och den enda delen som jag har haft över allt är nätagget

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk

problem med nätagget släng o köp annat

Permalänk

@trebrecks:
Jo, det är ju väldigt tydligt. Inte det som diskuteras.

Här är det Corsairs policy som ifrågasätts, när trogna kunder som äger flertalet komponenter med Corsair-märket plötsligt en dag förlorar tusentals kronor av hårdvara till följd av deras produkt.

Någon utöver Corsairs representant behöver inte bemöda sig med att svara om det inte är för att dela med sig utav liknande historier.

@Citrona:
Hur känns det för dig att köpa Corsair igen om det nu beror på nätaggregatet?

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en öppen tråd du skapat så kommer få räkna med att folk svarar. vill du inte att folk svarar så kan du skicka mejl till dem så blir det ingen annan än corsair som svarar.

Med stor sannorlikhet är just mejl som dem kommer svara på i denna tråd då dem troligtvis vill ha in nätagget (kanske till och med dina förstörda datorkomponenter) på felsökning om du har skadeståndskrav.

Kan ju liksom inte svara på något som dem själva inte testad. och är det fel på nätagget kommer dem märka det ganska snabbt och iså fall svara tillbaka.

är det fel på nätagget, du har garanti samt det visar sig att nättagget har orsakat felet så är corsair skyldiga att ersätta dig.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilleMang:

Hejsan Corsair!

Hade en dator som dog tidigare idag. Testade att få igång den med komponenter från en annan dator. Fungerade inte.

Så jag testade nätaggregatet, ett Corsair AX850 i en annan dator, nu är även den datorn död.
Den första loopar vid upstart med annat nätaggregat oavsett grafikkort och minne, den andra markerar att den inte hittar VGA (testat annat med annat grafikkort och annan pci-e).
Fungerade naturligtvis utmärkt innan jag satte i ert nätaggregat.

Hur ställer ni er i situationer likt detta?

Jag har haft detta nätagg och det dog en dag, felanmälde och skicka tillbaka det till Corsair. Dom skicka då ett helt nytt AX860 eftersom AX850 inte säljs längre. Väldigt nöjd med Corsair.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av FilleMang:

Hejsan Corsair!

Hade en dator som dog tidigare idag. Testade att få igång den med komponenter från en annan dator. Fungerade inte.

Så jag testade nätaggregatet, ett Corsair AX850 i en annan dator, nu är även den datorn död.
Den första loopar vid upstart med annat nätaggregat oavsett grafikkort och minne, den andra markerar att den inte hittar VGA (testat annat med annat grafikkort och annan pci-e).
Fungerade naturligtvis utmärkt innan jag satte i ert nätaggregat.

Hur ställer ni er i situationer likt detta?

Skrivet av Citrona:

Jag har också ett AX850 som jag tror har käkat nått moderkort. Har iallafall haft väldigt många moderkort som har dött och den enda delen som jag har haft över allt är nätagget

Hejsan,

Får börja med att ursäkta för ett sent svar. Om en av våra produkter har förstört andra produkter så kan man starta en så kallad "damage claim" på våran RMA-sida för att starta ett ärende där vi kan ersätta produkter som skadats om de går att bevisa att det är pågrund av en felande produkt från oss.

Så jag rekommenderar att ni gör det.

https://corsair.secure.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan,

Får börja med att ursäkta för ett sent svar. Om en av våra produkter har förstört andra produkter så kan man starta en så kallad "damage claim" på våran RMA-sida för att starta ett ärende där vi kan ersätta produkter som skadats om de går att bevisa att det är pågrund av en felande produkt från oss.

Så jag rekommenderar att ni gör det.

https://corsair.secure.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hejj hejj!

Under hur lång period efter köp kan man göra en "damage claim", och hur omfattande är den?

Saken är den att jag nu har ett TX850M som är cirka 5-6 år gammalt, och medans jag å ena sidan helst har kvar det så vill jag ju inte riskera ett 1080/1070 bara för att spara en tusenlapp

Nu när jag ändå håller på kan jag ju passa på att fråga vad ni har för policy angående K95 RGB med "16.8M colours", det jag har kan ju uppenbarligen inte visa 16,8M färger på ett korrekt sätt.

Så OM ni på Corsair släpper ett K95 RGB som har full support för 16,8M färger, skulle det då vara möjligt att byta ut det jag har? (köpt i höstas)

Frågade hos supporten tidigare, men fick då svaret att ni inte får säga nåt om kommande produkter, därför tycker jag vi håller oss till hur det skulle vara OM ni släppte det jag vill ha

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av FlygarStenen:

Hejj hejj!

Under hur lång period efter köp kan man göra en "damage claim", och hur omfattande är den?

Saken är den att jag nu har ett TX850M som är cirka 5-6 år gammalt, och medans jag å ena sidan helst har kvar det så vill jag ju inte riskera ett 1080/1070 bara för att spara en tusenlapp

Nu när jag ändå håller på kan jag ju passa på att fråga vad ni har för policy angående K95 RGB med "16.8M colours", det jag har kan ju uppenbarligen inte visa 16,8M färger på ett korrekt sätt.

Så OM ni på Corsair släpper ett K95 RGB som har full support för 16,8M färger, skulle det då vara möjligt att byta ut det jag har? (köpt i höstas)

Frågade hos supporten tidigare, men fick då svaret att ni inte får säga nåt om kommande produkter, därför tycker jag vi håller oss till hur det skulle vara OM ni släppte det jag vill ha

Hejsan,

Under garantitiden kan du göra det. Hur omfattande den är beror på fall från fall.

Våran första K-serie med RGB kan visa alla färger, men med vissa animationer kan det flimra, därför la vi till i mjukvaran att man kan välja mellan de och att köra mindre färger utan problem med animationer.

Angående byte så sköts det via våran support, men som de är nu så har vi ingen ersättare till K95 RGB planerad.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan