Tull och skatt för import från Amazon.co.uk el. Amazon.fr

Permalänk
Medlem

Tull och skatt för import från Amazon.co.uk el. Amazon.fr

Tjena allihop,
Hade tänkt ge mig in i datorbygge och blir rätt dyrt om man ska köpa från Inet eller NetOnNet, så tänkte köpa från amazon men vet inte om det blir en massa tull avgift eller hur skatt och det funkar.
Skulle vara tacksam om någon kunde förklara.
Tack i förväg

Permalänk
Permalänk
Medlem

Väldigt sällan som det är berättigat rent prismässigt att köpa från Amazon sedan frakten inte längre är gratis. Vad hade du tänkt dig för komponenter? CDON brukar ju vara billigast, speciellt som student. Komplett och Webhallen kan man ibland hitta bra paket deals hos med mobo+cpu+ram....

Många faktorer som spelar in som alltid men tycker själv numera att Amazon bara har vettiga lightning deals annars är de ganska dyra..

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

@Hzup: Exakt. Jag brukade ofta beställa från Amazon.de förr när frakten var fri. Nu gör jag det i princip aldrig. Hittar man något man vill ha blir det i slutändan ungefär samma totalsumma för längre leveranstider och ev. besvärligare med garanti/retur till annat land.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk

Känner någon till en kod för att få fri frakt på antingen franska,engelska eller tyska amazon. Det skulle vara uppskattat