Hur många Xbox Live konton kan man ha under samma namn?

Permalänk

Hur många Xbox Live konton kan man ha under samma namn?

Hej!

Någon som vet hur många Xbox Live konton man kan ha under samma namn? Har för mig att jag har jag har 2 st konton som jag använder mitt namn på, men måste göra nytt då det är länge sedan jag spelat på dessa konton och tänkte starta om på ny kula med nytt fräscht konto.

Tacksam för att hjälp!
/Krigarvarg

Permalänk
Medlem

Om du med namn menar ditt riktiga namn (och inte användarnamn) så finns det knappast någon begränsning. Skapa bara ett nytt live-konto (=hotmail/outlook e-postkonto) som du kopplar till ditt nya användarkonto på ditt xbox.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Skrivet av PeCe:

Om du med namn menar ditt riktiga namn (och inte användarnamn) så finns det knappast någon begränsning. Skapa bara ett nytt live-konto (=hotmail/outlook e-postkonto) som du kopplar till ditt nya användarkonto på ditt xbox.

Jo jag menar riktiga namn

Permalänk
Medlem

Varför skulle man behöva mer än ett konto?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har du flera konton knyts spelen till olika konton? Låter aningens opraktiskt?

Men med flera mailadresser torde det fungera att ha flera konton.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: