Klarar min PC av de senaste spelen eller behöver jag uppgradera..?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jan 2011

Klarar min PC av de senaste spelen eller behöver jag uppgradera..?

Jag plockade ihop en dator hos Inet för ca 1,5 år sedan för att främst använda den vid bildredigering. Hade då inga tankar alls på att använda den för gaming, vilket jag dock har börjat få nu. Är inte alls insatt i vad dagens spel kräver för prestanda för att flyta på fint med bra grafik, så därför tänkte jag höra med er vad ni säger. Vilka spel duger min dator till..fungerar typ GTA på den? Vilka typer av spel kommer INTE fungera tillfredsställande? Om jag vill kunna spela de allra mest krävande spelen...vad skulle jag behöva uppgradera då i min dator? Är skärmen OK för spel?

Min dator:

Moderkort: Asus Z97-A ATX
HD: ADATA SSD Premier Pro SP900 256GB och 2TB Seagate Desktop SSHD 8GB 7200rpm 64MB
Processor: Intel Core i7 4790K 4GHz 8MB
Grafikkort: Asus GeForce GTX 750 Ti 2GB OC
Internminne: Corsair CL9 1600MHz Vengeance Pro Röd (totalt 32 GB)
Chassi: Fractal Design Define R4
Nätaggregat: Corsair CS 550W 80+ Gold Modulär
Operativsystem: Windows 10
Skärm: Asus PB278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av jizzen:

Jag plockade ihop en dator hos Inet för ca 1,5 år sedan för att främst använda den vid bildredigering. Hade då inga tankar alls på att använda den för gaming, vilket jag dock har börjat få nu. Är inte alls insatt i vad dagens spel kräver för prestanda för att flyta på fint med bra grafik, så därför tänkte jag höra med er vad ni säger. Vilka spel duger min dator till..fungerar typ GTA på den? Vilka typer av spel kommer INTE fungera tillfredsställande? Om jag vill kunna spela de allra mest krävande spelen...vad skulle jag behöva uppgradera då i min dator?

Min dator:

Moderkort: Asus Z97-A ATX
HD: ADATA SSD Premier Pro SP900 256GB och 2TB Seagate Desktop SSHD 8GB 7200rpm 64MB
Processor: Intel Core i7 4790K 4GHz 8MB
Grafikkort: Asus GeForce GTX 750 Ti 2GB OC
Internminne: Corsair CL9 1600MHz Vengeance Pro Röd (totalt 32 GB)
Chassi: Fractal Design Define R4
Nätaggregat: Corsair CS 550W 80+ Gold Modulär
Operativsystem: Windows 10
Skärm: Asus PB278Q

Beroende vilka spel du ska spela och med vilken upplösning så kanske behöver du byta grafikkortet.
Resten ser bra ut!

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av BrusE:

Beroende vilka spel du ska spela och med vilken upplösning så kanske behöver du byta grafikkortet.
Resten ser bra ut!

Tack för snabbt svar!

Har du några förslag på prisvärda grafikkort som "gör jobbet" bra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av jizzen:

Tack för snabbt svar!

Har du några förslag på prisvärda grafikkort som "gör jobbet" bra?

Jag skulle vänta tills sommaren när de nya släpps. Du kommer att klara dig på ditt 750TI.

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skutskär
Registrerad
Jul 2005

Vänta tills början av juni då nvidia släpper nya kort. Antingen slår du till på ett beggat till bra pris/nytt kort av tidigare serie eller smäller på och köper ett nytt ur nya serien

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jan 2011

Låter bra!

Så nätaggregatet med sina 550W är inte för klent då? Även skärmen är OK för krävande spel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016
Skrivet av jizzen:

Låter bra!

Så nätaggregatet med sina 550W är inte för klent då? Även skärmen är OK för krävande spel?

Ny korten blir bara mer och mer strömsnåla. Går du för ett nvidia kort till sommaren så ska det inte vara några problem med 550w.

ASUS Z97-A | i5 4690k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB(4x4GB) DDR3 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 970 OC Strix | Samsung 850 series EVO 250GB | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jan 2011

OK, tack till er alla för snabba och givande svar!