Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Barbs eller compression?

Hejsan,

Funderar på att bygga en ny burk med vattenkylning. Har vattenkylt mina datorer de senaste 10 åren men aldrig använt compressions tidigare då de inte känns lika säkert (?) de är frågan. Jag flyttar min dator då å då till LAN och liknande så vill ha en dator som inte riskerar att läcka. Har alltid tidigare kört med 7/16 slang på 1/2" suttit som berget t.o.m utan klämmor. Bygget kommer bli i ett moddat Cooltek C3 de som ska vattenkylas är CPU & GPU.

Så vad säger ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Justice@#Archlinux.se
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Ruggs:

Hejsan,

Funderar på att bygga en ny burk med vattenkylning. Har vattenkylt mina datorer de senaste 10 åren men aldrig använt compressions tidigare då de inte känns lika säkert (?) de är frågan. Jag flyttar min dator då å då till LAN och liknande så vill ha en dator som inte riskerar att läcka. Har alltid tidigare kört med 7/16 slang på 1/2" suttit som berget t.o.m utan klämmor. Bygget kommer bli i ett moddat Cooltek C3 de som ska vattenkylas är CPU & GPU.

Så vad säger ni?

Aldrig haft problem med compression fittings. De enda läckorna jag haft är från 45c vinklarna.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Sabertooth R2 -||- Corsair Vengance 16GiB DDR3 10-9-10-1T 1866Mhz -||- AMD FX-9590 @ 5.1Ghz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- 2xWD RaptorX 150GiB -||- EVEGA G2 750W -||- CM HAF 932 -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.