Dator-i-delar från inet, budget <12k

Permalänk
Medlem

Dator-i-delar från inet, budget <12k

Tjena!
Dags att skaffa sig en hobby igen då jag blivit rullstolsbunden så tänkte börja gejma!
Vill ha allt så smidigt som möjligt så montering och operativsystem ska vara inkl. i priset.
Mina användningsområden kommer fram för allt vara till att spela men kommer även testa på att streama när jag spelar, just for fun.

Budget <12k (inkl. montering och operativsystem)
Länk till datorn som jag lagt ihop (är öppen för ändringar och synpunkter):
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9350624/

Tacksam för hjälp

//JimPG

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimPG:

Tjena!
Dags att skaffa sig en hobby igen då jag blivit rullstolsbunden så tänkte börja gejma!
Vill ha allt så smidigt som möjligt så montering och operativsystem ska vara inkl. i priset.
Mina användningsområden kommer fram för allt vara till att spela men kommer även testa på att streama när jag spelar, just for fun.

Budget <12k (inkl. montering och operativsystem)
Länk till datorn som jag lagt ihop (är öppen för ändringar och synpunkter):
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9350610/

Tacksam för hjälp

//JimPG

Du måste lägga till en CPU-kylare.

Annars är svagaste länken grafikkortet. Jag hade nog sparat in lite i första hand på moderkort, nätagg och chassi om du inte är beredd att lägga på 1000kr för ett bättre grafikkort?

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

@Jäger: La till en "be quiet! Pure Rock" nu!
Det jag känner mig mest osäker på är vilken PSU jag ska ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimPG:

@Jäger: La till en "be quiet! Pure Rock" nu!
Det jag känner mig mest osäker på är vilken PSU jag ska ha.

Det är absolut inget fel på den PSUn du valde. Den är mycket bra. Vill du spara några hundralappar så kan du ta T ex EVGA GQ 650W istället som är nästan lika bra, några hudralappar billigare och 650W räcker till med god marginal för det paketet.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Du bör byta ut ssd'n till exempelvis 850 evo på 250gb.
Moderkortet hade jag bytt ut till Gigabyte GA-Z170-HD3.
Grafikkortet bör bytas ut till r9 380 Nitro 4gb då det är både billigare och bättre.
Chassit hade jag möjligtvis bytt ut till p400 för att spara drygt en hundring.
Nätaggregatet hade jag bytt ut till EVGA GQ 650W för att spara lite pengar.
Sen hade jag valt en hdd till datorn också då bara en ssd för lagring blir lite klent och där hade jag kört på en 1tb WD blue.