Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

Inernet handel inom eu

Hej ska köpa dator komponent för cirka 9600-1000 via sidan mindfactory.de men jag kan tyvärr inte tyska och ser inte hur mycket frakten kostar. Inkluderar de 19%moms i kundvagnen? Kommer det fastna i tullen eller måste man betala extra när varorna kommer till sverige?!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Dec 2005

Priserna visas inklusive moms (19%) och exklusive frakt. Tullen ska inte bry sig då det är inom EU. Däremot kan butiken ändra moms beroende på vilket land du handlar ifrån. I Sverige har vi t.ex. inte 19% moms på elektronik.

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Danee102i:

Hej ska köpa dator komponent för cirka 9600-1000 via sidan mindfactory.de men jag kan tyvärr inte tyska och ser inte hur mycket frakten kostar. Inkluderar de 19%moms i kundvagnen? Kommer det fastna i tullen eller måste man betala extra när varorna kommer till sverige?!

Du kanske ska hålla dig till svenska butiker om du inte känner igen hur en varukorg är utformad eller ens kan aktivera google translate
Alternativt be din pappa om hjälp

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005

*Tagit bort irrelevant inlägg (§1.6)*
/moderator

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013

Varför ska du köpa där därifrån?
Hur mycket billigare blir det än att t.ex. beställa från netonnet eller inet?
Tänk även på att eventuella garantiärenden kan bli mycket krångligt...