Permalänk

Letar Uppgraderingar

Hej!

Jag har en dator med följande komponenter.

  • Intel i7 4770k @ 3.5 Ghz

  • MSI GTX 780

  • MSI Z87 - G45

  • Samsung SSD 240 GB

  • Seagate 1 TB

  • CoolerMaster 600W

  • 16 GB Ram

Känner mig lite lost angående vad jag ska köpa härnäst, jag kör för nuvarandet två skärmar varav en är 144hz. Det största "problemet" jag har idag är nog det faktum att jag inte kan spela på ena skärmen och kolla video på andra utan att mitt jag droppar relativt mycket i FPS. Eller att datorn inte klarar av att hålla stabila FPS på väldigt krävande spel.

All feedback uppskattas

Permalänk
Medlem

Köp ett GTX980Ti eller vänta tills nvidia släpper deras nya lineup med grafikkort.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonEricsson:

Hej!

Jag har en dator med följande komponenter.

  • Intel i7 4770k @ 3.5 Ghz

  • MSI GTX 780

  • MSI Z87 - G45

  • Samsung SSD 240 GB

  • Seagate 1 TB

  • CoolerMaster 600W

  • 16 GB Ram

Känner mig lite lost angående vad jag ska köpa härnäst, jag kör för nuvarandet två skärmar varav en är 144hz. Det största "problemet" jag har idag är nog det faktum att jag inte kan spela på ena skärmen och kolla video på andra utan att mitt jag droppar relativt mycket i FPS. Eller att datorn inte klarar av att hålla stabila FPS på väldigt krävande spel.

All feedback uppskattas

du kan börja med att köpa en rejäl vattenkylare till din i7a och överklocka så långt de bara går, kanske en H100i eller liknande? rekommenderar verkligen inte kylaren jag har i signatur eftersom den är otroligt svårmonterad men om du vill köra på luftkylare ska du kolla på Noctua NH-D15!

Din FPS dippar säkerligen en del eftersom din CPU inte är överklockad.

Grafikkort borde du avvakta med tills efter sommaren när den nya generationen har börjat dyka upp.

Om du vill köpa grafikkort i dagsläget är det minst GTX 980 Ti som krävs för att du ska känna en rejäl ökning tyvärr och det kostar..

resten av datorn ser bra ut iallafall!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

@Oliver91: tack så mycket! Har länge varit spekulant på en bättre CPU kylare, luftkylare är nog mer i min stil. Hade även tänkt, precis som du sa, vänta med en uppgradering på grafikkortet tills den nästa generationen kommer. Hoppas att Nvidia lyckas bra med sina kommande. Tack igen för responsen!