Steelseries Rival 700

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Rival och Rival 300 är samma mus i grund och botten, som jag även nämner i videon och texten. Jag vill minnas att greppuppdatering även kom innan den blev nämnd Rival 300 och blev helt enkelt överförd till nykomlingarna, men kan ha fel.

Stämmer rätt bra, gummi-sammansättningen ändrades och uppdaterades redan på dem senare produktionerna av "Rival Optical" men dock med dem "gamla texturen på greppet".
Rival 300 har garanterat den nya gummi-sammansättningen och samtidigt en ny textur, samma textur som Rival 700.

Så man kan säga att köper du en Rival 300 är du iaf garanterad den nyare slitstarkare gummi-sammansättningen och även den uppdaterade texturen.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SteelseriesDavid:

Stämmer rätt bra, gummi-sammansättningen ändrades och uppdaterades redan på dem senare produktionerna av "Rival Optical" men dock med dem "gamla texturen på greppet".
Rival 300 har garanterat den nya gummi-sammansättningen och samtidigt en ny textur, samma textur som Rival 700.

Så man kan säga att köper du en Rival 300 är du iaf garanterad den nyare slitstarkare gummi-sammansättningen och även den uppdaterade texturen.

300 är lättare och därmed bättre. Ni borde uppfinna ett armband för vänster handled där man ser all info samt haptisk feedback som kan kopplas till en lättare toppmodern mus. Thank me later.

Permalänk
Skrivet av anon99565:

300 är lättare och därmed bättre. Ni borde uppfinna ett armband för vänster handled där man ser all info samt haptisk feedback som kan kopplas till en lättare toppmodern mus. Thank me later.

Håller inte med dig om att lättare mus alltid skulle vara bättre.
Men armbandet var en bra ide 😉. Visserligen en grej till man ska komma ihåg etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SteelseriesDavid:

Håller inte med dig om att lättare mus alltid skulle vara bättre.
Men armbandet var en bra ide 😉. Visserligen en grej till man ska komma ihåg etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Det behöver du inte göra men proffs väljer bort tyngre möss i nästan alla fall, förmodligen för en anledning.

Men klart intressant om man skulle börja se proffs använda denna tyngre mus även om jag tvivlar på det.

Permalänk
Medlem

Undrar om scrollhjulskonstruktionen är uppdaterad också, sitter med en Rival (300? står bara Rival på den och i Steelseries Engine). Öppnade min precis för att scrollen hoppar lite åt alla möjliga håll när man scrollar. Rätt crappig och billig konstruktion...

Edit: Fann en teardown: https://www.reddit.com/r/MouseReview/comments/4gzqoa/final_re...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller