Tolka mail från PayPal

Permalänk
Lego Master

Tolka mail från PayPal

Igår kväll fick jag ett mail från PayPal gällande att mitt konto blivit begränsat. I mailet finns en lista på saker som kan eller inte kan vara orsaken till detta, och jag vill bara kolla så jag inte missar nån info nu när jag måste svara dem och undra vafan som står på.

När jag loggar in på mitt PayPal-konto så står samma info där, så det är inget phishing eller annat trams, det är legit PayPal som mailat.

Citat:

Dear [mitt namn],

We routinely review account activity in the PayPal system. When we reviewed your account, we noticed that your activity violates some of the agreements you have with us.

Because of this, we’ve limited your accounts and can no longer offer our services to you. You’ll still be able to log in to view your transaction history, but you won’t be able to send or receive money.

What’s the problem?
You're only allowed to have one personal and one business account. In addition, we noticed one or more of the following problems:

1. You provided information that we believe was false, inaccurate, or misleading; or

2. You sent or received money that was potentially related to fraudulent activity; or

3. You have more than one account with a negative balance; or

4. You are in violation of the User Agreement, the Commercial Entity Agreement, the Acceptable Use Policy, or another agreement you have with PayPal.

Our decision was based on terms outlined in these agreements.

Som bakgrund kan jag nämna att jag under februari blev utsatt för intrång på mitt PayPal-konto, där någon lade till ett eget kreditkort och skickade 2 x $300 till ett par okända mottagare. Inga av mina kort blev debiterade, och hela affären backades av PayPal inom 24h.

Så, vad jag förstår av mailet menar de att jag har minst två olika konton hos dem, under olika e-postadresser, samt att mitt konto har varit inblandat i den där felaktiga transaktionsaffären i februari. Eller fattar jag dem helt fel?

Jag har mailat dem en wall of text där jag möter varje av de här punkterna ur mitt perspektiv, men kan det vara något jag missat?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Du bör ringa deras support. De har en svensk support som är hyfsat bra. Mailar du så dröjer det länge och du får typ ett autosvar tillbaka från deras outsourcade support i Indien.

Mitt konto blev avstängt på liknande sätt en gång. När jag ringde dem visade det sig att anledningen var att jag registrerat kontot en vecka innan jag fyllde 18. Notera att detta var 6 år senare, jag var nu 24. Iaf, killen i supporten sa att jag bara kunde göra ett nytt konto och så var det problemet löst.

Permalänk
Lego Master

@satoshi:
Okej. Well, jag avvaktar någon slags respons på mitt mail nu, sen får vi se om jag ringer dem istället och undrar vad som hänt.

EDIT:
Ringde dem nu, fick snacka med en ung kille som tog mitt ärende och sen var borta 5-6 minuter.
"Vi eskalerar ditt ärende omgående, antingen mailar vi dig om vi behöver något underlag, annars mailar vi och säger att det är upplåst."

Fair enough. Vi får väl se.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ring dom är bästa lösningen, dom har en utomordentlig svensk support som bla hjälpte mig vid en liknande händelse förra året.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X