Permalänk
Medlem

Define R5, montera HDD i botten

Hej allihopa!

Har nyligen skaffat mig en ny dator med ett Define R5 chassi. Eftersom jag monterat bort båda hårddiskburarna för bättre luftflöde samt för att få plats med min gpu så vill jag hitta andra lämpliga sätt att montera en 3,5" HDD.

En perfekt plats för detta hade varit i 120/140mm fläktplatsen i botten.

Skulle därför behöva hitta någon typ av adapter eller liknande. Det enda jag hittat är att Define Nano S har en adapter för detta men den verkar inte gå att köpa separat.

Någon som vet vart jag kan hitta en liknande adapter eller hur jag annars skulle kunna montera en 3,5" hdd i botten på mitt chassi?

Permalänk

jag har det chassit, jag har monterat en HDD i botten liggandes på 4 gummiringar skruvade underifrån genom fläktgallret

Gummiringarna är bara för vibrationerna.

ser bra ut, och sticker inte ut när du kollar genom rutan:)

EDIT+EDIT2: använder såklart en av dom vita "vaggorna" som jag först skruvade fast hddn i. sen skruvade jag fast "paketet" från undersidan av chassit med gummiringarna mellan chassit och "paketet"..

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

jag har det chassit, jag har monterat en HDD i botten liggandes på 4 gummiringar skruvade underifrån genom fläktgallret

Gummiringarna är bara för vibrationerna.

ser bra ut, och sticker inte ut när du kollar genom rutan:)

EDIT+EDIT2: använder såklart en av dom vita "vaggorna" som jag först skruvade fast hddn i. sen skruvade jag fast "paketet" från undersidan av chassit med gummiringarna mellan chassit och "paketet"..

Det ska jag testa, tack för tipset!