Permalänk
Inaktiv

Kräv förskottsbetalning, hela summan och vägra skicka om det inte sätts in?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av onthenews:

Nu hängde jag med !!!

Men om Göran bestämmer sig för att göra en polisanmälan, hur stor är risken att BOB (jag) blir dömd för bedrägeri? Något BOB (jag) inte gjort...!

Jag har själv blivit utsatt för bedrägeri, dvs skickat pengar men aldrig fått varan, jag gjorde en polisanmälan men den lades ner.

Den chansen är inte liten men större chans är att du faktiskt blir av med pengarna.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erwya:

Bra sida. Gick från 95% risk för scam till 100% direkt.

Det är bara du lägger ned nu. Du slipper krångel och är inte med och bidrar till systemet med bedrägerier.

Hittade exakt samma meddelande på sidan från "Rebecca". Detta är ett försök att lura TS... Det är ganska uppenbart att någon kopierat in texten för att lura TS eftersom detta meddelande är 100% identiskt.

Vad är det sista pris du kommer att sälja den _ 11,000 + 500 för transport till London via posten, totalt 11,500 SEK helt och hållet .... Vänligen ge mig dina bankuppgifter för utbetalning ska göras .... Kontohavarens namn: Kontonummer: Bankens namn: Bank clearing: Swift IBAN: Jag kan också betala via PayPal om du har ett PayPal-konto, ge mig ditt PayPal-konto e-post för att betalningen ska göras .... Så jag råkade ut för denna filur idag som redan i andra mailet ska ha en hel del uppgifter, verkade lite suspekt med tanke på summan det gäller. Såg att personen hade nämnts här tidigare och tackar er för varningen. Valde att inte tala vidare med personen i fråga och spåret slutar vid en anonym vpn tillhörande Privax Ltd (hidemyass) och domänen har whois privacy. Så undvik: reb.ec.calinds.trom3@gmail.com rebecca@lind-strom.com
ID nr: 1724

Dold text
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Tråkigt att användaren är nu avstängd.
Antar personen var ett troll?

antar att det berodde på att personen i fråga typ vände diskussionen från, "blir jag lurad?" till "hur stor är risken att jag torskar om jag försöker lura nån?"

Hur som verkar hen inte ha speciellt mycket innanför pannbenet

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk

99% av alla dessa är scam. Men kör på vad du själv tror. Jag hade aldrig ens svarat på det.

Permalänk
Medlem

100% scam.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Tråkigt att användaren är nu avstängd.
Antar personen var ett troll?

Tyvärr betyder det ju att vi inte kommer få tråden "Nu har jag blivit lurad!" som vi alla sett fram emot :/

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §3.3 & §10.1 (korspostning/flera konton)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...