Permalänk
Medlem

Vilken kylare till 6700K?

Sista koll innan köp.

Det ända jag egentligen har någon fråga om är kylaren.

Webhallen varukorg

§3.1 i reglerna och samt pga flytt [mod]
Permalänk
Medlem

@eXim: Vilken GPU kommer du att använda dig utav?

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliveeer96:

@eXim: Vilken GPU kommer du att använda dig utav?

Av ett 970 tills jag vet hur det blir med nya korten som kommer senare i år.

Permalänk
Medlem

Så vad är frågan?

Permalänk
Medlem

@AMDDDDD: Om valet av kylare är vettigt eller om man ska ta nh-d15 eller något annan.

Permalänk
Hedersmedlem

@eXim: Om det enbart gäller kylare är tråden felplacerad och jag har därför flyttat den och samtidigt redigerat trådrubriken eftersom "sista kollen" och liknande inte uppfyller §3.1 i reglerna.

*Tråd flyttad, trådrubrik redigerad i enlighet med §3.1 och §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Tips innan du beställer från webhallen!

https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...

Annars använder jag Be Quiets Pure Rock på samma cpu, fungerar bra!

Permalänk

@eXim:

Hej,

Har för mig det fungerar då jag fick det i något köpråd innan mitt bygge, är dock inte helt 100 på det så lämnar över till någon mer insatt.

Jag kör själv på CM Hyper 212 och den fungerar utmärkt för mig. Men då är min 6700 inte klockad ännu.

OT: varför en FD R5 och inte en Define S? DVD-läsare? Du kan komma undan lite billigare med en Define S samt lite mer plats för eventuell vattenkylning senare om man skulle vilja det (Är dock väldigt tomt i mitt chassi just nu känns det som då jag bara kör fläktsystem.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk
Medlem

Corsair Hydro H110i GTX

Kanske inte den mest prisvärda kylaren, men om det finns lite pengar över och om man gillar den så varför inte?

https://www.inet.se/produkt/5322434/corsair-hydro-h110i-gtx#s...

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk
Medlem

NH-D14 tillhör en av de bästa kylare på marknaden och är även tyst så jag tycker du gjort ett bra val.

Permalänk
Inaktiv

NH-D14 eller D15 (Har använt båda), eller Corsair's H110i GTX med PWM anslutna fläktar. Alla är ypperliga och tysta.

Permalänk
Medlem

Jag har en Corsair H110i GT och den har verkligen inga problem att kyla processorn även på låg RPM. Den kylde min gamla 3570K ypperligt.

Riktigt bra grejer som verkligen rekommenderas.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av dregel2:

Tips innan du beställer från webhallen!

https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...

Annars använder jag Be Quiets Pure Rock på samma cpu, fungerar bra!

Tack men det är bara 8gb ram med där och jag är aldeless för duktig att lämna chrome tabs

Skrivet av Unnotized:

@eXim:

Hej,

Har för mig det fungerar då jag fick det i något köpråd innan mitt bygge, är dock inte helt 100 på det så lämnar över till någon mer insatt.

Jag kör själv på CM Hyper 212 och den fungerar utmärkt för mig. Men då är min 6700 inte klockad ännu.

OT: varför en FD R5 och inte en Define S? DVD-läsare? Du kan komma undan lite billigare med en Define S samt lite mer plats för eventuell vattenkylning senare om man skulle vilja det (Är dock väldigt tomt i mitt chassi just nu känns det som då jag bara kör fläktsystem.

Kommer nog ha mer disk en vad define s klarar av.