Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
källarn!
Registrerad
Jan 2004

Vilken kylare till 6700K?

Sista koll innan köp.

Det ända jag egentligen har någon fråga om är kylaren.

Webhallen varukorg

§3.1 i reglerna och samt pga flytt [mod]
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2012

@eXim: Vilken GPU kommer du att använda dig utav?

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
källarn!
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Oliveeer96:

@eXim: Vilken GPU kommer du att använda dig utav?

Av ett 970 tills jag vet hur det blir med nya korten som kommer senare i år.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

Så vad är frågan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
källarn!
Registrerad
Jan 2004

@AMDDDDD: Om valet av kylare är vettigt eller om man ska ta nh-d15 eller något annan.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

@eXim: Om det enbart gäller kylare är tråden felplacerad och jag har därför flyttat den och samtidigt redigerat trådrubriken eftersom "sista kollen" och liknande inte uppfyller §3.1 i reglerna.

*Tråd flyttad, trådrubrik redigerad i enlighet med §3.1 och §3.2 i reglerna*

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei Honor 8 64GB
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2015

Tips innan du beställer från webhallen!

https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...

Annars använder jag Be Quiets Pure Rock på samma cpu, fungerar bra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

@eXim:

Hej,

Har för mig det fungerar då jag fick det i något köpråd innan mitt bygge, är dock inte helt 100 på det så lämnar över till någon mer insatt.

Jag kör själv på CM Hyper 212 och den fungerar utmärkt för mig. Men då är min 6700 inte klockad ännu.

OT: varför en FD R5 och inte en Define S? DVD-läsare? Du kan komma undan lite billigare med en Define S samt lite mer plats för eventuell vattenkylning senare om man skulle vilja det (Är dock väldigt tomt i mitt chassi just nu känns det som då jag bara kör fläktsystem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Corsair Hydro H110i GTX

Kanske inte den mest prisvärda kylaren, men om det finns lite pengar över och om man gillar den så varför inte?

https://www.inet.se/produkt/5322434/corsair-hydro-h110i-gtx#s...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nol
Registrerad
Mar 2010

NH-D14 tillhör en av de bästa kylare på marknaden och är även tyst så jag tycker du gjort ett bra val.

<a href="http://fineartamerica.com/shop/galaxy+cases/m31" style="font: 10pt arial; text-decoration: underline;">m31 galaxy cases for sale</a>

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Mar 2015

NH-D14 eller D15 (Har använt båda), eller Corsair's H110i GTX med PWM anslutna fläktar. Alla är ypperliga och tysta.

"Nvidia, the way it's meant to be pasted"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Jag har en Corsair H110i GT och den har verkligen inga problem att kyla processorn även på låg RPM. Den kylde min gamla 3570K ypperligt.

Riktigt bra grejer som verkligen rekommenderas.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[Corsair H110i GT]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[ASUS 1080 Strix OC @ 2114/11016MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
källarn!
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av dregel2:

Tips innan du beställer från webhallen!

https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...

Annars använder jag Be Quiets Pure Rock på samma cpu, fungerar bra!

Tack men det är bara 8gb ram med där och jag är aldeless för duktig att lämna chrome tabs

Skrivet av Unnotized:

@eXim:

Hej,

Har för mig det fungerar då jag fick det i något köpråd innan mitt bygge, är dock inte helt 100 på det så lämnar över till någon mer insatt.

Jag kör själv på CM Hyper 212 och den fungerar utmärkt för mig. Men då är min 6700 inte klockad ännu.

OT: varför en FD R5 och inte en Define S? DVD-läsare? Du kan komma undan lite billigare med en Define S samt lite mer plats för eventuell vattenkylning senare om man skulle vilja det (Är dock väldigt tomt i mitt chassi just nu känns det som då jag bara kör fläktsystem.

Kommer nog ha mer disk en vad define s klarar av.