Bootar fortfarande från min HDD!!

Permalänk

Bootar fortfarande från min HDD!!

Tjena!
Köpte precis en OCZ trion 150 ssd. Jag installerade den in i datorn och kopplade ur min gamla HDD. Startade datorn med windows skivan i och installerade windows. Sen drog jag brb och när jag kom tillbaks var skärmen svart. Startade om skärmen men inget hände, klickade space 4-5 ggr och då lös den upp. Jag skrev in min licensenyckel etc. Sen stängde jag av datorn och kopplade in min HDD, gick in i BIOS och satte SSDn som boot option 1 och som harddrive boot option 1, bytte även från IDE till AHCI. Men nu när jag startar windows bootar den HDDn och den är även C hårddisken och kan ej formateras. Testade att bara ha min SSD som boot option och som harddrive boot option men då fungerade det inte, blev som när man inte har installerat något OS. Jag stängde av datorn, kopplade ur HDDn igen och tänkte att jag skulle ominstallera windows, men det gick inte. Bilder på inställningar och vad som stog när jag försökte ominstallera windows kmr snart

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

@FlyingHippo *Vänligen förtydliga rubriken i enlighet med §3.1*

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingHippo:

gick in i BIOS och satte SSDn som boot option 1 och som harddrive boot option 1, bytte även från IDE till AHCI.

Där har du felet. Du kan inte byta det efter att du har installerat Windows, så du får göra om det igen.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Skrivet av cyzed:

Där har du felet. Du kan inte byta det efter att du har installerat Windows, så du får göra om det igen.

När jag tänker efter gjorde jag nog ej i den ordningen, följde linus' video https://youtu.be/Ox6DHlPQI-w
Kan väl ändå prova men blir lite confused om du kollar på bilden hur jag ska gå till väga, alla säger att ja inte kan installera win på dom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingHippo:

När jag tänker efter gjorde jag nog ej i den ordningen, följde linus' video https://youtu.be/Ox6DHlPQI-w
Kan väl ändå prova men blir lite confused om du kollar på bilden hur jag ska gå till väga, alla säger att ja inte kan installera win på dom

Du har inte funderat på att klicka på "Visa information" så att du får veta varför det inte går?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Du har inte funderat på att klicka på "Visa information" så att du får veta varför det inte går?

Jo, stod någonting om GMT tror jag, förstog inte men kan skicka en bild.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit

Permalänk
Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingHippo:

Lägg in Server 2008 R2. Windows 7 är för dåligt för att installeras på en GPT-disk.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingHippo:

Ta bort alla partitioner och installera så kommer det gå.

Skrivet av Erwya:

Lägg in Server 2008 R2. Windows 7 är för dåligt för att installeras på en GPT-disk.

Nej, det går utmärkt att köra W7 på GPT med UEFI-CSM. Ta dina ogrundade teorier någon annanstans.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

@Erwya: vet inte vad det är :s ändrade dock booting prioriteringen till cdrom, windows boot manager och sen SSDn. Nu kan jag ominstallera win på ssdn men undrar va partition 1 & 2 är. Äre bara o skita i dom o tuta å köra??

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit

Permalänk

@LemonIllusion: gör så!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Nej, det går utmärkt att köra W7 på GPT med UEFI-CSM. Ta dina ogrundade teorier någon annanstans.

Ooh. Det har kommit nya häftiga saker sen sist jag var insatt i Windows.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk

Allt funkar nu! Tack så mycket!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | EVGA 780-ti | FX-8320 | XPG 8GB 1600 MHz | OCZ Trion T150 | Seagate Barracuda 2TB | be quite! KRAFT 700w | Gigabyte GA-970A-DS3P | Windows 10 64-bit