War Thunder flygsimulator nu till HTC Vive!

Permalänk
Medlem

War Thunder flygsimulator nu till HTC Vive!

Kanske ingen nyhet för vissa utav er, men tack vare LibreVR som sakta börjar få Vive stöd för flera spel, så kan man nu lira War Thunder flygsimulatorn på Vive!

Ladda ner spelet gratis på Steam och följ sedan instruktionerna nedan (va noga med att göra allt rätt, annans funkar det inte):

https://m.reddit.com/r/Vive/comments/4er9s4/how_to_run_war_th...

Spelet är som ni vet gratis på Steam och man kan jobba upp sig till nya plan, missions och mycket mer, så egentligen behöver man aldrig köpa dessa in-game paket som är löjligt dyra.

Och vilken sjuk j@kla upplevelse att sitta i cockpit och flyga runt, skjuta både andra plan och marktrupper, ni anar inte. Inlevelsen är total, riktigt bra grafik, perfekt flyt. Jag har bara hunnit spela i någon halvtimme men det är helt sinnessjukt! Det går även att lira på marken med tanks mm. Riktigt kul att man kan köra online mot andra dessutom.

Risken finns att ni kan bli lite åksjuka till en början. Jag vart helt snurrig och nästan illamående haha. Men det där är nog bara en vanesak... Grymt kul med en actionfylld flygsimulator i äkta VR!

OBS: Upplever ni att trackingen hackar eller om ni har en sorts judder i spelet så stänger ni av "reprojektion" som finns under Inställningar->Prestanda i SteamVR. Dessutom så var jag tvungen att slå av SLI i nvidia panelen för sen skapade också ryckighet i spelet.

Jag kör allt på max grafik (precis alla reglage på max) och det flyter på finfint i 90+ fps med ett 980Ti (det andra kortet slog jag ifrån som sagt).

Min Vive blev precis ännu bättre nu! Nu blir det att köpa en joystick så man kan lira alla sånna spel på riktigt, lite som förr när man nötte Flight Simulator med joystick, pedaler å allt... 😊

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Inaktiv

Det är kul att de satsar på VR. Själv så lämnade jag tyvärr War Thunder ganska snabbt då det inte var så kul att lira med joystick. Har nu fastnad för IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad. Förhoppningsvis så följer fler utvecklare trenden och implementerar VR support.

Permalänk
Medlem

Föresten, slå av AA (Antialiasing) i spelet, annars syns inte cockpiten när man spelar i den vyn, troligen en bugg. Man kan däremot köra additional Antialiasing i PostFX inställningar inne i spelet. Ja ni märker nog det när ni testat... Läs gärna kommentarerna i ovanstående inlägg, de hjälper mycket ifall ni stöter på problem med att få igång allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Det är kul att de satsar på VR. Själv så lämnade jag tyvärr War Thunder ganska snabbt då det inte var så kul att lira med joystick. Har nu fastnad för IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad. Förhoppningsvis så följer fler utvecklare trenden och implementerar VR support.

Aldrig testat IL Sturmovik men ska ge det ett försök framöver, tack
Förresten, det är egentligen Oculus Rift stöd i det spelet, men nån har som sagt lyckats skapa en injektor i spelen så man kan lira det precis lika fint på Vive. Nackdelen är att man måste installera Oculus Home applikationen, men å andra sidan så får man Luckys Tale gratis den vägen, och den kan man också lira på Vive nu med, har dock inte testat än men laddat ner spelet bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweViver:

Aldrig testat IL Sturmovik men ska ge det ett försök framöver, tack
Förresten, det är egentligen Oculus Rift stöd i det spelet, men nån har som sagt lyckats skapa en injektor i spelen så man kan lira det precis lika fint på Vive. Nackdelen är att man måste installera Oculus Home applikationen, men å andra sidan så får man Luckys Tale gratis den vägen, och den kan man också lira på Vive nu med, har dock inte testat än men laddat ner spelet bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har för mig att de gav upp på att utveckla VR-support för IL-2 Sturmovik. Spelet är däremot riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte testat med CV1 eller Vive i Warthunder utan bara med DK1 headsettet å förutom att man inte såg nått långt ifrån en så var ju skalningen av cockpiten fel. Man kände sig som en liten lilleputt när man flög planet inifrån cockpiten. Det störde så jäkla mycket, hur det e nu vet jag inte dock

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Nu har jag inte testat med CV1 eller Vive i Warthunder utan bara med DK1 headsettet å förutom att man inte såg nått långt ifrån en så var ju skalningen av cockpiten fel. Man kände sig som en liten lilleputt när man flög planet inifrån cockpiten. Det störde så jäkla mycket, hur det e nu vet jag inte dock

Oj, skumt. Det har jag inte alls upplevt nu när jag spelat lite. Satt ganska så perfekt å kunde luta mig ut för att se nedåt åt sidorna osv. Riktigt härlig närvarokänsla och rätt bra detaljerade cockpits. Lite svårt att sikta bara och se vart man egentligen skjuter men det är nog en vanesak.
Se bara till ni med Vive att ni ställer in er sittposition innan ni spelar, det gör ni med en knapptryckning inne i SteamVR med Viven på huvudet, I Allmänt inställningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Stavfel
Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Som sagt, hoppas det e löst nu, för när jag testade spelet å tänkte: -Wtf, varför känns "canopy:n" (fan heter det på svenska)så brett å stort, känns ju som att titta upp på ett hangartak.
Så googlade lite, å verkade som att alla gnällde om detta. Men ja om de har löst det så e det grymt för det va ju verkligen super häftigt. Men du blev åksjuk med Vive.. shiat, trodde de hade jobbat bort de problemen. Mena, Jag blev så dålig med mitt DK1 att jag va tvungen att lägga ner för dagen typ efter bara 10 min

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Som sagt, hoppas det e löst nu, för när jag testade spelet å tänkte: -Wtf, varför känns "canopy:n" (fan heter det på svenska)så brett å stort, känns ju som att titta upp på ett hangartak.
Så googlade lite, å verkade som att alla gnällde om detta. Men ja om de har löst det så e det grymt för det va ju verkligen super häftigt. Men du blev åksjuk med Vive.. shiat, trodde de hade jobbat bort de problemen. Mena, Jag blev så dålig med mitt DK1 att jag va tvungen att lägga ner för dagen typ efter bara 10 min

Mjo verkar som att den biten är löst iaf, tur det

Fast det här med åksjuk är kanske egentligen inte så konstigt när man svänger så fort, samtidigt som man tittar runt och kommer närmre marken så e det en galen fartkänsla och man hänger till slut inte med hehe. Även fast det flyter på fruktansvärt fint så är det svårt att inte bli lite yr. Sen är jag förkyld och sjukskriven just nu så jag vet inte om det var rätt dag att testa det här... Har inte upplevt det med något annat Vive spel annars.
Ska spela mer imorgon, får se om jag fortfarande känner samma yrsel, vore jobbigt i så fall för jag gillar verkligen War Thunder hitintills...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Inaktiv

Tycker du det ser bättre ut om man jämför med Elite?

Det blir till att prova direkt när jag kommer hem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Tycker du det ser bättre ut om man jämför med Elite?

Det blir till att prova direkt när jag kommer hem!

Det är en helt annan typ av flygsimulator än Elite, tycker det är snyggt, speciellt när man skruvat upo inställningar på max. Inga problem med att läsa text å menyer heller. En joystick eller gamepad är att rekommendera dock gör så! Kom gärna med feedback!

Stavfel
Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Inaktiv

Tyckte inte att det fungerade alls bra.

Det finns inget UI (för mig?) så det är väldigt svårt att träffa / veta vem som är fiender

Permalänk
Medlem

Kommer BOS få VR stöd? Annars blir jag ledsen. Jag hade ju hemskt gärna sett cliffs of dover och il 1946 med vr stöd också men det är väl bara att glömma.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Tyckte inte att det fungerade alls bra.

Det finns inget UI (för mig?) så det är väldigt svårt att träffa / veta vem som är fiender

Den senaste uppdateringen av War Thunder ger UI och löser de buggarna med Vive! Starta launchern som vanligt utan VR och låt det uppdatera sig. När det är färdigt så startar du spelet i VR igen. Funkar riktigt bra nu faktiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SweViver:

Den senaste uppdateringen av War Thunder ger UI och löser de buggarna med Vive! Starta launchern som vanligt utan VR och låt det uppdatera sig. När det är färdigt så startar du spelet i VR igen. Funkar riktigt bra nu faktiskt!

Skickades från m.sweclockers.com

Nice! Får ta en titt igen. Borde även skaffa någon annan slags kontroll att lira med, det var lite tråckligt med mus och tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Nice! Får ta en titt igen. Borde även skaffa någon annan slags kontroll att lira med, det var lite tråckligt med mus och tangentbord

Ja det är en helt annan känsla med joystick. Köpte själv en Thrustmaster Hotas 4 nyligen, helnöjd! Dock inte hunnit lira så mycket men jäklar va snurrig man blir efter ett tag 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

problemet med warthunder e att den har la nån jäkla bugg när man flyger å siktar in sig med joystick. så att flyga med musen e att föredra. Dock vet jag inte om de har löst det heller

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Vad för bugg planet du jagar byter riktning just när han är i hårkorset eller

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

hehe, har för mig att planet wobblade när man siktar in sig när man körde med joysticken.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx