Permalänk

Uppgradera speldator!

Hejsan!

Köpte en färdigbyggd speldator från komplett för ett par år sedan som har börjat få det lite svårt att hänga med när de ska spelas nya spel. Så nu undrar jag om ni kan hjälpa mig och berätta vilka delar som jag behöver byta ut och vad jag ska köpa för att klara av alla dessa nya spel.

Jag har en budget på ca 6000kr (kan gå över lite om det verkligen behövs). De spel jag tänker att den ska klara av är t.ex. Fallout 4, GTA 5, Dark Souls 3, Star Wars Battlefront, Hitman. Vill helst spela de här spelen på max/hög kvalité med stabil fps.

Min dator just nu:
Windows 10 home 64 bit
Moderkort: MSI B75MA-P45
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 770
Processor/CPU: Intel(R) Core(TM) i5-3450 CPU @ 3.10GHz (4 CPUs), ~3.1GHz
RAM: 8192MB
Nätaggregat/PSU: Cooler Master RS-600-ASAB-L3 600W
Chassi: Cooler Master CM 690 II Case

Jag kan inte så värst mycket om datorer så om jag har glömt lämna ut någon viktig detalj om min dator så är det bara att säga till så kan jag fixa det

Permalänk
Medlem

ett bättre grafikkort är den snabbaste och lättaste uppgraderingen för dig. Nvidia gtx 970 eller ett Amd hd 390, eller så väntar du någon månad på de nya korten som kommer under/efter sommaren.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd

Vänta på de nya superhjältarna.

MVH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FönsterKarmen:

Hejsan!

Köpte en färdigbyggd speldator från komplett för ett par år sedan som har börjat få det lite svårt att hänga med när de ska spelas nya spel. Så nu undrar jag om ni kan hjälpa mig och berätta vilka delar som jag behöver byta ut och vad jag ska köpa för att klara av alla dessa nya spel.

Jag har en budget på ca 6000kr (kan gå över lite om det verkligen behövs). De spel jag tänker att den ska klara av är t.ex. Fallout 4, GTA 5, Dark Souls 3, Star Wars Battlefront, Hitman. Vill helst spela de här spelen på max/hög kvalité med stabil fps.

Min dator just nu:
Windows 10 home 64 bit
Moderkort: MSI B75MA-P45
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 770
Processor/CPU: Intel(R) Core(TM) i5-3450 CPU @ 3.10GHz (4 CPUs), ~3.1GHz
RAM: 8192MB
Nätaggregat/PSU: Cooler Master RS-600-ASAB-L3 600W
Chassi: Cooler Master CM 690 II Case

Jag kan inte så värst mycket om datorer så om jag har glömt lämna ut någon viktig detalj om min dator så är det bara att säga till så kan jag fixa det

Relativt mediokra komponenter för en speldator anno 2016, kanske dags att överväga inköp av en ny dator?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Som tidigare medlemmar redan påpekat så är ett nytt grafikkort det effektivaste sättet att öka prestandan. En uppgradering till ett GTX 970 eller R9 390 torde ge en prestandaökning på ca 30%. Räcker inte det så bör priserna på dagens topp-kort sjukna när den nya generationens GPU:er släpps. Då blir det även läge att fynda på begagnat-marknaden skulle jag gissa.

Visa signatur

Citera för svar.