LG BD vägrar spela Starwars ep. 7

Permalänk
Medlem

LG BD vägrar spela Starwars ep. 7

Hallihallå,

någon annan som har problem att spela upp senaste Starwars-filmen (släpptes i förrgår) - The force awakens?
Både min fasta LG BD350V och enheten i min dator LG Ch10LS28 säger kontrollera skiva och tokvägrar.
Antar att det släppts något superhemligttoksäkert-copyprotection..... som sabbar för oss konsumenter.

Testat att uppdatera till senaste firmware på båda, med sammalika resultat.

Sonen håller på att bli galen - han vill se filmen!

Tack på förhand för kreativa och informativa svar.

Visa signatur

1. AMD Athlon XP 2600+@2227 | GT Silent Breeze | ASUS A7N8X | 1536MB TM PC3200 | Radeon X800XL | Raid 0 500Gb + 380Gb HD
2. AMD AthlonXP 2100+@2403 | Spire Falconrock II | Abit NF7 v1.2 | 512Mb TM PC2700 | Maxtor 80Gb | Radeon 9500

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det inte är något fel på just din skiva? Alltså, har du fått den att fungera i någon läsare öht?

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

Lås är till för hederligt folk.

Det gamla ordspråket går igen. Stämmer extremt bra vad gäller film industrin.

Troligtvis en ny CopyRight Protection. Du får väl vänta någon dag/vecka för att se filmen du betalt för.
Så tillverkaren av din spelare hinner komma ut med firmware som låser upp skivan.
Mycket tragiskt med tanke på att The Force Awakens har funnits ute som full-HD på torrent siterna i en månad.

Skrivet av evilsin:

Är du säker på att det inte är något fel på just din skiva? Alltså, har du fått den att fungera i någon läsare öht?

Eller det

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Efter lite sökning på nätet skulle jag snarare tippa på att du fått en dålig skiva, hittar inget om att det är ett vanligt fel med denna release att skivan inte går att läsa.
Har du möjlighet att testa hos någon annan? Hade gärna testat den åt dig men det är lite för långt att åka fram och tillbaka bara för det

Edit: och det är Ep 7, inte 8

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

1) Kan det fungera att koppla i nätverkssladd till BluRay spelaren och uppdatera den på något vis?
2) Testat att spela upp filmen i datorn med något program exempelvis WinDVD/PowerDVD ?
3) Lägg in filmen på datorn med AnyDVD och spela upp med något av ovanstående program (om det går).

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilsin:

Är du säker på att det inte är något fel på just din skiva? Alltså, har du fått den att fungera i någon läsare öht?

Kan mycket väl vara DOA. Ska testa skivan hos en kompis.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av TiasE:

Efter lite sökning på nätet skulle jag snarare tippa på att du fått en dålig skiva, hittar inget om att det är ett vanligt fel med denna release att skivan inte går att läsa.
Har du möjlighet att testa hos någon annan? Hade gärna testat den åt dig men det är lite för långt att åka fram och tillbaka bara för det

Edit: och det är Ep 7, inte 8

Jamen såklart, du har rätt - jag kan inte räkna! Tack för påpekandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Alpha77:

1) Kan det fungera att koppla i nätverkssladd till BluRay spelaren och uppdatera den på något vis?
2) Testat att spela upp filmen i datorn med något program exempelvis WinDVD/PowerDVD ?
3) Lägg in filmen på datorn med AnyDVD och spela upp med något av ovanstående program (om det går).

Testat alla 3 utan goda resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Turbonisse:

Det gamla ordspråket går igen. Stämmer extremt bra vad gäller film industrin.

Troligtvis en ny CopyRight Protection. Du får väl vänta någon dag/vecka för att se filmen du betalt för.
Så tillverkaren av din spelare hinner komma ut med firmware som låser upp skivan.
Mycket tragiskt med tanke på att The Force Awakens har funnits ute som full-HD på torrent siterna i en månad.Eller det

Jag tror du har rätt gällande drm, båda skivorna säger samma sak. Köpte den via iTunes så nu kan vi iaf se den. Tack för engagemanget!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1. AMD Athlon XP 2600+@2227 | GT Silent Breeze | ASUS A7N8X | 1536MB TM PC3200 | Radeon X800XL | Raid 0 500Gb + 380Gb HD
2. AMD AthlonXP 2100+@2403 | Spire Falconrock II | Abit NF7 v1.2 | 512Mb TM PC2700 | Maxtor 80Gb | Radeon 9500

Permalänk
Hedersmedlem

@Stebo: Sammanfogade dina inlägg, knappen "Citera flera" är en mycket bra funktion när man vill svara flera personer samtidigt utan att det blir en massa bumpar.

/Mod

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

@Stebo: Sammanfogade dina inlägg, knappen "Citera flera" är en mycket bra funktion när man vill svara flera personer samtidigt utan att det blir en massa bumpar.

/Mod

Hmmm... hittade inte den i mobilversionen. Ska bättra mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1. AMD Athlon XP 2600+@2227 | GT Silent Breeze | ASUS A7N8X | 1536MB TM PC3200 | Radeon X800XL | Raid 0 500Gb + 380Gb HD
2. AMD AthlonXP 2100+@2403 | Spire Falconrock II | Abit NF7 v1.2 | 512Mb TM PC2700 | Maxtor 80Gb | Radeon 9500