Permalänk

Knapptelefon 2016?

Tjena!
Har just nu en nokia lumia 830 har även haft en Iphone 5 samt en rad android telefoner innan, så vet hur de olika telefonerna betar sig, vill inte höra att det är Windows Phone eller liknande det är fel på, för att det är inte det som är poängen..
Jag vill ha en telefon som inte är stor och som har bra batteritid alla dessa extra funktioner är jag inte i behov av, tycker inte att man får ut något av det utan det blir bara mer sittande och stirrande.

Har letat runt lite men hittar inte riktigt någon som jag fastnar för...

Krav
Samtal/sms

Saker som skulle vara trevligt
Någon form av karta/gps liknande
Kamera

Kom gärna med tips!

Mvh Rasmus

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Antar krav även är fysiska nummerknappar? Eller hur menas med rubriken?

Permalänk
Skrivet av carlen:

Antar krav även är fysiska nummerknappar? Eller hur menas med rubriken?

Precis, är lite det som är grejen

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Precis, är lite det som är grejen

Kolla på Blackberry

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Doro PhoneEasy 632, då får du dessutom stöd för hörslinga.

http://www.doro.se/mobile-devices/easy-phones/doro-phoneeasy-...

Just GPS gör att urvalet blir i stort sett minimalt, så kanske kan du skippa GPS i mobilen och komplettera med en GPS-klocka eller bärbar GPS när det behövs?

Permalänk
Medlem

Finns knapptelefoner från en hundring, hoppa över till prisjakt och se om du hittar något du gillar?
(kategori mobiltelefoner, filter, design, "nummersats" ger en lista på över 100 telefoner.) Man bör kanske kolla upp så att modellen man köper inte är 10-15 år gammal och inte tillverkas längre, har den legat i en låda så länge kan batteriet ha gjort sitt, bland annat...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Tack för svar!

Blir nog som miklon säger att köpa en vanlig knapptelefon och komplettera med en gps när det behövs.
Håller mig nog dock borta från Doro så länge som möjligt, är lite pensionärsvarning på dom

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Jag har en Nokia köpt på Elgiganten för 199 kr. Batteriet räcker en vecka och den får rum i bröstfickan på skjortan. Har en Androidtelefon också men den är så klumpig så den ligger mest hemma.

Permalänk
Avstängd

LG har android-telefoner med knappar, (relativt) bra batteritid och liten skärm. Finns på Dustin för typ 2500.

Permalänk

Den var inte dålig, känns dock inte riktigt som telefonen man skulle vilja ha om man bara ska ha en, men cool var den

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har letat efter samma sak ett bra tag men inte hittat nått vettigt. Tror den bästa lösningen är att köpa en äldre knapptelefon då de nytillverkade enbart är gjorda för att vara billiga.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Har även kollat lite på LG Easy Smart, har dock inte fastnat för den mycket pga priset.

Står just nu mellan
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

och

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rasse12345:

Har även kollat lite på LG Easy Smart, har dock inte fastnat för den mycket pga priset.

Står just nu mellan
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

och

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Dessa hade varit bra om de hade haft 3G. Riktigt snålt då det tom fanns på lurar innan smartphone-boomen. Det är en dealbreaker för mig i varje fall.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Skrivet av SleepstreameR:

Dessa hade varit bra om de hade haft 3G. Riktigt snålt då det tom fanns på lurar innan smartphone-boomen. Det är en dealbreaker för mig i varje fall.

Precis, lite synd att det inte finns några vettiga med 3g, hade gärna betalat några hundra extra för det. Men är väl så att dessa modeller är gjorda för lite fattigare länder...

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/product.php?j=3049963,647678

Någon av dessa kanske, används på många ställen inom industrin som arbetstelefoner. Rätt tåliga och på riktigt bra batteritid.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Man! För att vara en knapptelefon så såg den här betydligt bättre ut än många ny touchphones

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Den såg faktiskt rätt trevligt ut, får ta och kolla upp den lite noggrannare.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk

http://mspoweruser.com/more-information-on-the-keyever-k1-can....

Kan ju va något? Veg inte när den släpps dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg