Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Jan 2004

Qake - Demo

Har precis lagt ut ett väldigt tidigt "demo" för att ge lite smak på hur det kommer bli. Ett spel som jag kodat helt i javascript med hjälp av ThreeJS som enda library.

spela här: http://qake.se/demo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Jag fastnar konstant (hänt 3/3 gånger) i taket och kan inte komma loss.

gif

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010

Gillade verkligen spelet
Tog en liten stund innan jag förstod att jag kunde låsa musen...

Skit kul spel som har väldigt stor potential!
Synd bara att jag fastnade på en bugg som gjorde att jag satt fast i taket och inte kunde röra mig..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Mar 2008

Kul, påminner om Fez.

Intel Core i5 4670K, Asus Z87I-PRO, 16GB Corsair Vengeance LP 1600MHz, Nvidia GeForce GTX 970, Fractal Design Nano S, EVGA Supernova G2 650W.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av lallassu:

Har precis lagt ut ett väldigt tidigt "demo" för att ge lite smak på hur det kommer bli. Ett spel som jag kodat helt i javascript med hjälp av ThreeJS som enda library.

Coolt!

Ser fram emot en uppdatering och lite bugg fixar!

Multiplayer och fler banor

Chassi: Corsair Obsidian 800D Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING
CPU: i7 6700K @ 4.?Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 2800Mhz CL14
GPU:
ASUS STRIX GTX 1080 DCUIII Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 840 256GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tagentbord: Corsair K70 RGB Hörlurar: Astro A40 + MixAmp Pro Kylning: 5X Noctua NF-P12 120mm Skärm: Eizo Foris FS2333-BK Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Logitech G700s

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012

Inte dåligt!
Jag skulle rekommendera att sätta en liten cool-down på att skjuta samt att se om det går att optimera skotten något.

Mvh
Hugo

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

kul spel fastnade dock i taket

I7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | 16 gig DDR3 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | MSI GTX 1070 Gaming X | 2*240gig SSD | Silverstone Fortress II | Silverstone Strider 1kw Silent | Dell u2711 | Eizo 24" | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries RIVAL/SX | Sennheiser PC 360 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Min personliga åsikt är att gravity och movement speed är lite för hög. Är jag i luften skjuter m.m. och sedan tabbar bort och byter flik i webbläsaren så spårar kontrollerna ur.

Det finns för i övrigt gott om potential. Bra jobbat!

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jun 2008

Det var kul

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Jan 2004

Det är en tidig demo. 3 månader gammal. Har lagt ut lite filmer på youtube från senare versioner. (https://www.youtube.com/channel/UCd-sWv6uWXO_bK9WshdUKlg) där jag även har implementerat multiplayer stöd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
åkersberga, Täby
Registrerad
Jun 2004

Snyggt!

Jag kan bara rotera musen 180 grader sedan tar det stopp!

Dator 1.
FX 8350 4.7Ghz | 24GB ram | MSI Radeon RX 480 | Kingston SSD | Fractal design R2.0 | PSU : Fractal 650W
Dator 2 (Bärbar). HP Folio 9470m

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av lallassu:

Det negativa först.
Tycker nog du skulle ha väntat med att fixa navigationen och smärre 3d-relaterade saker. Eftersom kameran rör sig efter muspekaren kan jag bara rotera kameran ett visst antal grader innan jag når kanten av min skärm med min muspekare, och då kan jag inte vrida kameran längre. Dessutom fortsätter spelarens karaktär att springa på samma nivå som hålet från granaten, när man gått ner i hålet och sedan går upp på gräset igen. Jag noterade också att huvudet av spelaren ibland gick igenom golvet på bron när man använde jetpacken för att flyga upp.

De positiva.
Väldigt trevligt och rent grafiskt upplägg som har charm. Spelet har potential. Skulle kunna funka bra till äventyr/pussel/action spel.

förslag
Det skulle göra det betydligt enklare för spelaren om skuggan från byggnader högre upp fanns precis nedanför byggnaderna. Det tog en stund för mig att lokalisera var bron fanns eftersom skuggan är på ett annat ställe. Kanske inte jätterealistiskt men gör som sagt det enklare för spelaren att orientera sig i din 3d-värld

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av AMD-Hippie:

Det negativa först.
Tycker nog du skulle ha väntat med att fixa navigationen och smärre 3d-relaterade saker. Eftersom kameran rör sig efter muspekaren kan jag bara rotera kameran ett visst antal grader innan jag når kanten av min skärm med min muspekare, och då kan jag inte vrida kameran längre. Dessutom fortsätter spelarens karaktär att springa på samma nivå som hålet från granaten, när man gått ner i hålet och sedan går upp på gräset igen. Jag noterade också att huvudet av spelaren ibland gick igenom golvet på bron när man använde jetpacken för att flyga upp.

De positiva.
Väldigt trevligt och rent grafiskt upplägg som har charm. Spelet har potential. Skulle kunna funka bra till äventyr/pussel/action spel.

förslag
Det skulle göra det betydligt enklare för spelaren om skuggan från byggnader högre upp fanns precis nedanför byggnaderna. Det tog en stund för mig att lokalisera var bron fanns eftersom skuggan är på ett annat ställe. Kanske inte jätterealistiskt men gör som sagt det enklare för spelaren att orientera sig i din 3d-värld

Klicka på lock mouse så så slipper du problemet med att musen låser sig

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av martin_cs:

Snyggt!

Jag kan bara rotera musen 180 grader sedan tar det stopp!

Lock mouse knappen så går det

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av lallassu:

Klicka på lock mouse så så slipper du problemet med att musen låser sig

Ok! Såg inte det
Nu har jag dock upptäckt fler buggar. En absolut bugg - den händer alltid - är att man kan backa igenom alla fasta föremål. När jag skulle plocka upp föremålet där uppe så hoppade min karaktär iväg och sen med lite jetpack så flög jag iväg långt från arenan. Här är en bild på det:

Men väldigt gulligt spel med mycket potential - t.ex. som pusselspel eller nått.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

@lallassu:

Högerklick tar upp menyn samtidigt som man slänger en granat, flyter fint annars

CPU: R5 1600 @ 3.9Ghz 1.38v
RAM: 16GB @ 3066Mhz
GPU: 480 nitro+ @ 1366Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Jan 2004

@hakd: Bara om du inte låst musen?

För övrigt är det ett _väldigt_ tidigt demo, så jag vet att det är buggar överallt. Jag lade ut det mest för att visa konceptet