Tyst chassi med minst 4 bra hdd platser, som inte är mega stort, h440/P400s bästa valen?

Permalänk
Medlem

Tyst chassi med minst 4 bra hdd platser, som inte är mega stort, h440/P400s bästa valen?

Har idag ett Define XL chassit som är på tok för stort.
Jag har mitt chassi i en http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60192826/ där jag skurit ut baksidan för stort hål.
Define XL chassit är dock för stort (djupt) för det ska få plats, och jag har allmänt tröttnat på chassit då det är så extremt stort till ingen nytta.

Jag har idag 4x HDD som jag vill ha bra luft till, då det sitter i en möbel + ljuddämpad. Idag håller dom ca 35c vid load vilket är ok.

Kollat på H440 new edition som ska ha lite bättre luft flöde än tidigare, samt P400s.
Nackdelen med P400s verkar vara HDD vaggorna i övre kammaren (jag vill inte använda dom 2 nedre då det saknas fläkt över dom helt)
Det är väldigt trångt med vaggorna och fläkt framför i P400s, samt att jag inte kan använda djupare cpu kylare (kommer alltid köra luftkylare) och har tänkt byta till större än min Noctua U12 vid komponent byte.

H440 HDD platsen ser mycket bättre ut, tänkte köra 2x 140mm fläktar i fronten istället för dom 3x120 som standard som jag har nu på define XL dessutom.

Tips på andra bra chassi med lagom storlek (dvs inte define XL monster, och inte för djupa framförallt)

Permalänk
Medlem

Jag kör ett Bitfenix Ronin, bra luftflöde rent generellt. 3x120 i toppen, 2x120 i botten och 2x120 i fronten. Finns dock inte till salu nu förutom djupt på ebay eller begagnat. Carbide 200R är ju ett chassi i typ samma standard med liknande luftflöde och burar. https://www.inet.se/produkt/6911371/corsair-carbide-200r-svar...

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt