Vilket trådlöst headset?

Permalänk
Medlem

Vilket trådlöst headset?

Tjenare,

Ska byta ut mina Game Zero nu innan jag får min Vive till något trådlöst.

Är verkligen inte alls insatt i trådlöst så behöver er hjälp med att välja.

Dom jag har kollat in är:

Razer manowar
https://www.inet.se/produkt/6607933/razer-mano-war?utm_source...

Logitech G933
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3295112

Astro A40
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=906669

Stealseries 800
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3343187

Vill ha något som låter som mina game Zero. Klarar man sig på tex Logitech och Razer eller måste jag upp till A40 eller steelseries nivå för att få bra ljud?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Astro a40 är inte trådlösa, deras a50 är däremot det.

Permalänk
Medlem

"Tribalinsincts" på youtube är en aktiv Vive-användare och han använder sig utav "Turtle Beach - Ear Force Stealth 450". Vad jag har förstått så har de fungerat mycket bra för ändamålet, men det är allt jag personligen vet om dem.

Angående Astro A50 så tycker jag personligen att de sitter lite väl löst på huvudet. De sitter väldigt skönt när det handlar om "vanlig" datoranvändning men det skulle kunna vara som så att de tenderar att halka runt vid lite mer aktion: Hover Junkers, Space Pirate Trainer mm.
Det behöver inte vara så för alla men det är mina erfarenheter gällande A50 det lilla jag fått klämma på dem hos en vän.

Lycka till med beslutsångest ;D

Visa signatur

When you write copy you have the right to copyright the copy you write.

Permalänk
Medlem

Fan vilken hjälp ni kom med grabbar 😆

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Någon mer som har någon input?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Corsair Void RGB har jag, tycker de funkar bra. Det värsta blir ju mikrofonen på trådlösa, vissa klarar detr riktigt bra och andra blir det värre med. Jag kör bara ljud i mina och har bordsmic. Lägger du över 2k på ett headset så behöver du även ett ljudkort till för att de ska fungera riktigt, Asus Xonar STX är att rekommendera. Om du inte redan har ett ljudkort då eller om moderkortet står pall.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Captain_Spock:

Corsair Void RGB har jag, tycker de funkar bra. Det värsta blir ju mikrofonen på trådlösa, vissa klarar detr riktigt bra och andra blir det värre med. Jag kör bara ljud i mina och har bordsmic. Lägger du över 2k på ett headset så behöver du även ett ljudkort till för att de ska fungera riktigt, Asus Xonar STX är att rekommendera. Om du inte redan har ett ljudkort då eller om moderkortet står pall.

Av de trådlösa headsets jag sett så skickas alltid signalen via USButgången (alltså digitalt) vilket gör att DACen alltid sitter någonstans i grejerna man får till headsetet. Ett eget ljudkort blir oanvändbart i sådant fall.
Å andra sidan har jag inte benkoll på alla dyrare trådlösa headsets ;).
Vilka trådlösa headsets har analog matning till sändaren?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Captain_Spock:

Hmm. Låter som en dålig idé.
Utöver att trådlösa headsets vanligtvis inte använder bluetooth så innebär det där att du skickar in en analog signal till sändaren som sedan görs om till en digital signal för att kunna skickas över bluetooth. Ska man sedan kunna lyssna på det där så behövs ändå en DAC till i headsetet som gör om digital signal till analog igen.

Om headsetet använder bluetooth för överföring så bör man alltså oavsett hoppa över de där två extra omvandlingarna mellan analog och digital. Använd digital hela vägen fram till DACen i headsetet i så fall för det sista steget med DAC i headsetet kommer man inte undan oavsett.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@Söderbäck: Jo, visserligen. Det var mer ett test för att kolla om det fungerade, jag har inte det trådlösa mer än till typ film. Till spel kör jag QH-1339 vilka fungerar bättre.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag vill ju ha det för att underlätta och få bort kablar från Viven. Kör nog på Logitech och hoppas på det bästa.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Tjena, innan du köper ett par så kan jag komma med lite hjälpande input
Jag satt typ i samma sits som dig, har en sennheizer pc363 jag älskar, men vill ha trådlöst.
Köpte först ett par logitech g930, sen ett par siberia 800, testade ett par 933 och köpte ett par a50.
Kan säga att jag är inte nöjd med nån av dem

Varför? Jo..
1. Logitech lurarna var bäst i bekvämlighet och micljud, men sitter väldigt löst på huvet, lutar jag mig bak i stolen hlider dem av, varje gång. Ohållbart i längden tyvärr. Samma med både 930 och 933.
2. Siberia 800 var riktigt bra ljud i, men kopparna sitter för tight på öronen och ligger och trycker på öronen konstant. Det gick att lösa genom att stoppa in lite mjuk stoppning bakom kuddarna så dem kom ut lite, men micen var totalt värdelös! Pratar man i vanlig ton är det hörbart, men kompisar och kollegor tyckte jag lät riktigt dåligt mot tidigare och om du pratar lite tystare, tex om du spelar på natten, då tar inte micen upp ljudet alls ibland.
3. Astro a50 har riktigt fint ljud i sig, sitter bra på huvet och allt, låter ok i micen, men har ett konstant buzzljud i högra örat. Trodde det var mitt exemplat först, men har både googlat och pratat med supporten och dem säger att deras headset är designat för en omgivning med hög bolym och mycket ljud omkring, och därav låter micens soundgate som den gör. Visst, har du högt spelljud på konstant är det inga problem, men om du vill prata på skype eller pausar spelet en stund eller vad som helst då micen är på så kommer du ha ett surr som skapar huvudvärk :/

Letar fortfarande efter nån som funkar bra, fattar inte hur svårt det ska va :/ och bluetooth är ingen idé att titta på ens, dem har ett delay som gör att man subtilt reagerar mycket långsammare i strider osv där ms spelar in. Har testat och jag är ingen heavy gamer sirekt

Hoppas det hjälpte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag sitter med ett par Skullcandy Plyr1 som jag är mycket nöjd med.
Tycker ljudet är bra, micen är smidig och ger bra ljud, de väger inte så mycket och sitter still bra på huvudet.
Headsets är nog något man måste prova på, det är så individuellt, men jag trivs med mina.

Permalänk

Vad du än gör, undvik Logitech G930 då det vållar med problem. Köpte mig en sådan då jag hade fått det rekommenderat, dum som man är så gjorde jag ingen research innan på produkten, visar sig att det är massvis med problem med att para upp den med trådlösa mottagaren, för att inte nämna mjukvaran som jag var tvungen att installera en version från 2012 av för att det skulle fungera ordentligt för att få igång EQ och dyl.

Kan inte säga att du inte ska köpa Logitech produkter då jag inte har en aning om hur 933 fungerar, men 930 avrekommenderar jag starkt.

Permalänk
Inaktiv

Skulle nog ta Steelseries 800, hört att de har bra ljud och att kunna byta ut batterier kan vara väldigt praktiskt.
Har inte hört något om razer lurarna men alla andra razer hörlurar är ju riktigt bas tunga. Om det är bar eller dåligt är upp till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon262058:

Skulle nog ta Steelseries 800, hört att de har bra ljud och att kunna byta ut batterier kan vara väldigt praktiskt.
Har inte hört något om razer lurarna men alla andra razer hörlurar är ju riktigt bas tunga. Om det är bar eller dåligt är upp till dig.

Går även att byta ut batteri på Logitech utan problem....

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lapdance:

Går även att byta ut batteri på Logitech utan problem....

Jag nämnde inte de hörlurarna för jag visste inte mycket om dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Tjenare,

Ska byta ut mina Game Zero nu innan jag får min Vive till något trådlöst.

Är verkligen inte alls insatt i trådlöst så behöver er hjälp med att välja.

Dom jag har kollat in är:

Razer manowar
https://www.inet.se/produkt/6607933/razer-mano-war?utm_source...

Logitech G933
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3295112

Astro A40
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=906669

Stealseries 800
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3343187

Vill ha något som låter som mina game Zero. Klarar man sig på tex Logitech och Razer eller måste jag upp till A40 eller steelseries nivå för att få bra ljud?

Men Vive har ju sladd, varför köpa trådlösa hörlurar då ?

Trådlösa lurar suger. "Gaming" Lurar suger.

Köp bra HiFilurar med sladd, och dra sen sladden/fixera den med ViveSladden.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men Vive har ju sladd, varför köpa trådlösa hörlurar då ?

Trådlösa lurar suger. "Gaming" Lurar suger.

Köp bra HiFilurar med sladd, och dra sen sladden/fixera den med ViveSladden.

Det är bekvämare med trådlösa lurar i den mån du slipper lägga ifrån dig lurarna, man köper inte trådlösa lurar menade för gaming för ljudets skull. Visst det ska inte låta skit helt klart men prioriteras mobilitet och chatt så vägs "audiofilen" bort.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag har Steelseries 800 och är supernöjd, just saying