Permalänk

Montera Ps4 i bilen?

Vi ska ut och lägga 800 mil asfalt under bilen i sommar... Åka Europa runt.
Jag har försökt att googla lite om det är möjligt att koppla in ps4 samt en skärm i bilen...
Är det någon av er som gjort något liknande?
Vilken styrka på omvandlaren?
Går det att knö ner denna i cigarettuttaget?
Finns det några andra elektroniska leksaker som får 2 tonårspojkar lite tystare?

MM, alla tips uppskattas.

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Rekordmedlem

Ps4 drar upp till 150W och lägg till monitorn på det om den inte drivs på 12V.
Det kanske går att driva från ciguttaget, kolla hur det är säkrat i bilens manual.
En omvandlare som ger 200w eller mer borde klara konsol och monitor och ger den äkta sinus kommer den garanterat att fungera, hur det funkar med modifierad sinus vet jag inte.
http://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/stromforsorjning...
http://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/stromforsorjning...

Edit, den har en märkeffekt på 230W om det är den nya modellen så det behövs kanske en 300W are för att driva både konsol och monitor, kolla märkningen på de prylar du har.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag älskar SC. Det är bara här man får sköna frågor som hur man meckar in en PS4 i bilen. Själv har jag inte en aning om hur du ska gå tillväga men lycka till i vart fall.

Ett annat alternativ är att ge dem var sin bok. De första 200 km orkar de kanske stöka men sen kommer de tröttna. Om enda tidsfördriv är en bok så kommer de garanterat att läsa den. Själv läste jag Tolkien för första gången på en lång bilresa (sent 80tal).

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk

Finns ju portabla konsoler som 3ds och ps vita. Fast det kanske inte är intresserade av dessa? Sen kanske batteri tiden kan bli ett problem. Går ju att ladda men vet inte om man kan ha 2 enheter på laddning samtidigt i en bil.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

I många bilar har man ett 12 v uttag i bagageutrymmet som är säkrat lite högre till ex kylboxar och liknande. Vad är det för bil? Kanske är någon här som har lite koll på just din modell.

Skrivet av warmerspy:

Finns ju portabla konsoler som 3ds och ps vita. Fast det kanske inte är intresserade av dessa? Sen kanske batteri tiden kan bli ett problem. Går ju att ladda men vet inte om man kan ha 2 enheter på laddning samtidigt i en bil.

Två st bärbarakonsoler/telefoner går garanterat ladda samtidigt det handlar inte om mycket effekt bara man skaffar uttag som har plats för det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

nVidia tablet shield finns ju, man kan emulera många roliga spel, och man kan koppla xbox kontroller till den samt PS-kontroll.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrFranklin:

Vi ska ut och lägga 800 mil asfalt under bilen i sommar... Åka Europa runt.
Jag har försökt att googla lite om det är möjligt att koppla in ps4 samt en skärm i bilen...
Är det någon av er som gjort något liknande?
Vilken styrka på omvandlaren?
Går det att knö ner denna i cigarettuttaget?
Finns det några andra elektroniska leksaker som får 2 tonårspojkar lite tystare?

MM, alla tips uppskattas.

Skrivet av mrqaffe:

Ps4 drar upp till 150W och lägg till monitorn på det om den inte drivs på 12V.
Det kanske går att driva från ciguttaget, kolla hur det är säkrat i bilens manual.
En omvandlare som ger 200w eller mer borde klara konsol och monitor och ger den äkta sinus kommer den garanterat att fungera, hur det funkar med modifierad sinus vet jag inte.
http://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/stromforsorjning...
http://www.kjell.com/se/sortiment/el-verktyg/stromforsorjning...

Edit, den har en märkeffekt på 230W om det är den nya modellen så det behövs kanske en 300W are för att driva både konsol och monitor, kolla märkningen på de prylar du har.

Lyd mrqaffe, jag har själv en sådan där omvandlare.
Dom fungerar riktigt fint.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

En tanke, hur tror ni det funkar med en cd skiva i? Lär ju vara lite skumpigare än i vanliga fall. Har hört att man inte ska flytta konsolerna (i alla fall xboxen) när den är igång.

O andra sidan kan man ju ha cd-skiva i radio osv. men dom kanske är anpassade för det?

Har ingen koll, bara en tanke så skivorna inte förstörs.

Permalänk
Medlem

Ja, om oturen är där dör hårddisken i konsolen om det guppar på vägen. Eller har du monterat i en SSD?

Permalänk
Medlem

Jag förstår att det inte är till mycket hjälp för TS, men jag har använt den där modellen för att driva en WiFI accesspunkt samt laptopladdare. Funkade fin-fint. Dock är ju effekten desto lägre än att ha en monitor och en konsol igång.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Om du vill vara riktigt hardcore så kan du bygga ett eget nätaggregat. Jag vet att nätaggregatet i PS3an omvandlar 100-240VAC till 12VDC och jag skulle gissa att PS4an fungerar likadant. Istället för att omvandla fram och tillbaka så kanske man kan köra 12V direkt in till moderkortet i PS4an och slippa förlusterna Det borde inte vara så våldsamt svårt egentligen tänker jag. Men blir ju ett moddningsprojekt förstås, vilket kanske inte är riktigt vad du tänkt.

Fan, nu blev jag sugen på att göra det...

Skrivet av m4gnify:

Ja, om oturen är där dör hårddisken i konsolen om det guppar på vägen. Eller har du monterat i en SSD?

Borde inte samma gälla för bärbara datorer? Mig veterligen klarar de resor.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

1000 tack för alla svar. Detta att man sätter in en konsol i en bil, trodde jag var ett vanligt förekommande fenomen. Att spela på telefon/surfplatta tänkte jag aldrig på...Men å andra sidan är inte jag den som först och främst sätter mig och spelar på telefonen eller surfplattan som mina barn spontant gör så fort dem sätter sig ner.

Det är förövrigt en Peugeot 508 RXH och jag har inte kollat vad som går att koppla in än.

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrFranklin:

1000 tack för alla svar. Detta att man sätter in en konsol i en bil, trodde jag var ett vanligt förekommande fenomen. Att spela på telefon/surfplatta tänkte jag aldrig på...Men å andra sidan är inte jag den som först och främst sätter mig och spelar på telefonen eller surfplattan som mina barn spontant gör så fort dem sätter sig ner.

Det är förövrigt en Peugeot 508 RXH och jag har inte kollat vad som går att koppla in än.

Finns väl också detta med remote play för Xperia mobiler? kanske är något. Då har du en skärm, riktig kontroller och ps4 gömd i bagaget.

btw så kom inte remote play för PC har nyligen? d

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Borde inte vara några problem med skivan. Farsan hade en PS2a i bilen när vi var mindre. That feeling när man lirade GTA - San Andreas i spöregnet genom Europa..på en 7"-skärm. Minnen!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrFranklin:

1000 tack för alla svar. Detta att man sätter in en konsol i en bil, trodde jag var ett vanligt förekommande fenomen. Att spela på telefon/surfplatta tänkte jag aldrig på...Men å andra sidan är inte jag den som först och främst sätter mig och spelar på telefonen eller surfplattan som mina barn spontant gör så fort dem sätter sig ner.

Det är förövrigt en Peugeot 508 RXH och jag har inte kollat vad som går att koppla in än.

det går att fixa utan problem
(risken kan ju finnas) men borde inte vara något problem med HDD/CD då du sa att ni skulle köra asfalt
hade det varit en guppig grusväg kunde det varit en annan historia

frågan är vilken lösning du ser som bäst

hade du tänkt dig 2 små skärmar bakom varje ryggstöd eller en lite större skärm mellan stolarna fram?
meka och skruva själv eller färdigt kit som bara är och koppla ihop?

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk

@erieri02:

Hade väl tänkt ha en 24 tums skärm mellan framstolarna, genom någon macgyver lösning....
Jag hade själv tänkt att sitta där några mil och piska upp mina grabbar i Fifa.....

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem

@MrFranklin:

är själv elektriker så hade nog satsat på egen mod eller liknande ^^

enklast är transformator 12VDC-->230VAC,
kolla vad konsollen drar och skärmen och köp en transformator som har 20-25% mer kapacitet än du behöver som marginal och kan då även fungera till annat som kan kräva lite mer än man behöver just nu

beroende på var cigguttagen finns och hur många A dom är avsäkrade kan de räcka annars kan du behöva dra en egen kabel från batteriet till ett egen cigguttag med grövre kabel

sen beroende på hur ni tänker packa så kan man placera konsollen i skuffen eller mellan platserna i baksätet (baksätet är väl att föredra då det blir enkelt att byta spel/starta om)

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Medlem

@MrFranklin: Finns en hel del videos om detta (mest med xbox då jänkarna föredrar skiten) på tuben, bra för idéer!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Det här kanske är något för dig https://gaemspge.com/black-edition-vanguard.html en väska med skärm som det bara är att stoppa i konsollen i och köra.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Det här kanske är något för dig https://gaemspge.com/black-edition-vanguard.html en väska med skärm som det bara är att stoppa i konsollen i och köra.

Bockar och bugar

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem

Vet inte hur de är med skivan och hdd kanske borde du byta ut den mekaniska disken och skaffa en ssd och även installera spelen på hårddisken innan ni ger er iväg

Skickades från m.sweclockers.com