Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Skrivet av El1min4tor:

Haha grymma är ni! Tack för det moraliska stödet i beslutet ^^ Beställde även hem Super Mario 3D World och Super Smash Bros nu ikväll - lika bra att slå på stort nu när man ändå börjat! Ska botanisera i GameStops begagnathyllor efter fina Wii-titlar också.

Startade ett litet månadssparande för NX som jag bör kunna klara av även under studierna - är NX inget vettigt åker pengarna in på rese eller ölkontot istället

Skickades från m.sweclockers.com

Haha bra jobbat! Snacka om att du satsade fullt ut. Om du skulle vilja spela Wii spel får du inte glömma att köpa till en Wii eller Wii U Remote Plus och kanske en nunchuk för de Wii spel som kräver det Om du gillar Donkey Kong, föreslår jag att du spelar igenom Donkey Kong Country Returns för Wii innan du kastar dig på Tropical Freeze, den går bara på 200 kr. Definitivt ett av de bästa DK spelen genom tiderna.

Permalänk
Medlem

Rykten säger nu att prototypen av NX hade en 6.2" skärm på 720p (multi-touch). Vad sägs om detta?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maysay:

Rykten säger nu att prototypen av NX hade en 6.2" skärm på 720p (multi-touch). Vad sägs om detta?

Låter okej i mitt tycke då det är en portabel konsoll. Nog för att det är trevligt med hög upplösning men systemresurserna kan nog gott läggas på annat. Bättre än PS Vita dessutom då den är sub-HD till och med.

Permalänk
Medlem

@Maysay: Har du nån länk?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

@Maysay: Har du nån länk?

@Hurtigbullen:

Självklart

Emily Rogers

Men hennes tweets ska tydligen vara skyddade så mer än så här finns inte.

EDIT:

Skrivet av anon5930:

Låter okej i mitt tycke då det är en portabel konsoll. Nog för att det är trevligt med hög upplösning men systemresurserna kan nog gott läggas på annat. Bättre än PS Vita dessutom då den är sub-HD till och med.

Jo, många verkar klaga på upplösningen och nämner att mobiltelefoner har mycket högre. Sedan får man ju fråga sig hur bra mobilspelen är.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Jo, många verkar klaga på upplösningen och nämner att mobiltelefoner har mycket högre. Sedan får man ju fråga sig hur bra mobilspelen är.

Jag tror nog att det kan vara bra att dom inte går överbord med upplösningen. Mobiltelefonernas skärmar drar fett med ström. Om det är en mobil spelenhet så tycker jag det verkar vettigare att lägga krut på grafikchip och sånt så att spelupplevelsen blir bra istället för att ha en super-duper-4K skärm med typ sju fps och 2 timmars speltid.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maysay:

@Hurtigbullen:

Självklart

Emily Rogers

Men hennes tweets ska tydligen vara skyddade så mer än så här finns inte.

EDIT:
Jo, många verkar klaga på upplösningen och nämner att mobiltelefoner har mycket högre. Sedan får man ju fråga sig hur bra mobilspelen är.

Precis. Jag har haft både en Nexus 4 och idag en LG G3. Kan lova att det är sällsynt med spelande på dessa. G3'an kör 2560x1440 men ska köra lägre i spel, osäker på om det är 1280x720 eller kanske 1920x1080. Nu blir batteritiden bedrövlig också... men NX lär väl få ett bättre batteri med förhoppningsvis.

Utbudet vad gäller mobilspel blir extremt sakta bättre men det mesta är i regel skräp. NX kommer likt 3DS att rikta sig mot en annan del av spelmarknaden, även om jag kan tänka mig att många smartphone-spel lär portas. Pokemon GO känns ju rätt given exempelvis.

Skrivet av Hurtigbullen:

Jag tror nog att det kan vara bra att dom inte går överbord med upplösningen. Mobiltelefonernas skärmar drar fett med ström. Om det är en mobil spelenhet så tycker jag det verkar vettigare att lägga krut på grafikchip och sånt så att spelupplevelsen blir bra istället för att ha en super-duper-4K skärm med typ sju fps och 2 timmars speltid.

Håller med, min G3'a slaktar batteriet. Spelar ingen större roll vad mobilen gör, skärmen slukar batteri. 2560x1440 är egentligen en galen upplösning på en mobil, visst blir det jävligt snyggt och så men det är ju onödigt tungdrivet och dessutom betydligt högre än vad de flesta datorer kör med. Sommarens "till och från"-spelande av Pokemon GO har inneburit rätt mycket laddningar av mobilen. 1280x720 låter vettigt. PS Vita med dess 960x540 är egentligen helt okej med. Att det inte når upp till HD spelar egentligen inte så stor roll i mitt tycke. Jag kan inte direkt påstå att jag lider av upplösningen på min 3DS heller, viktigare att spelet är bra.

Permalänk
Medlem

Jag sitter och funderar på en NN3DSXL. För en viss app till min nexus 5x har gjort mig extremt nostalgisk och jag har hört att den ska ha flest och bäst jrpgs spel och Virtual novel story spel.

Men jag är inte så sugen på att köpa min Första Nintendo konsoll sen jag fick mitt snes när jag var liten och mitt Xbox 360 var min senaste. Sen blev det för mycket pc spelande.

Jag är 91a så jag har växt upp med tvspelande och Nintendo introducerades mig till det och har spelat sen dess bland annat.
snes,n64.ps1.gameboy colour. Ps2, X360 begagnat ps3. Men sen jag började bygga datorer vid 13års ålder och
Sen stannade det där.

Men sen en tid tillbaka känner jag att spelglädjen börjat avta ganska mycket. Och efter "missen" med mitt GTX 980.
Så min fråga är borde jag avvakta till NX eller köpa nu?

Lång off topic
.jag är lite bitter på nvidia eftersom 900 serien skulle vara DX12 Kompatibel, men det Visades sen att 900 serien saknade en av de viktigaste funktionerna I DX12 Nu tappade inte kortet prestanda över natten och jag fick det för en superkiller deal när det var nytt på marknaden. Men det tappade andrahandsvärde snabbt och det är ingen idé att köpa ett till i sli och bara byta ut nätagget heller. Så de får inte mer pengar av mig på ett tag och amds vega har inte släppts så jag ska vänta ett par generationer sorry för off topic"

Permalänk
Skrivet av Sirme:

Jag sitter och funderar på en NN3DSXL. För en viss app till min nexus 5x har gjort mig extremt nostalgisk och jag har hört att den ska ha flest och bäst jrpgs spel och Virtual novel story spel.

Men jag är inte så sugen på att köpa min Första Nintendo konsoll sen jag fick mitt snes när jag var liten och mitt Xbox 360 var min senaste. Sen blev det för mycket pc spelande.

Jag är 91a så jag har växt upp med tvspelande och Nintendo introducerades mig till det och har spelat sen dess bland annat.
snes,n64.ps1.gameboy colour. Ps2, X360 begagnat ps3. Men sen jag började bygga datorer vid 13års ålder och
Sen stannade det där.

Men sen en tid tillbaka känner jag att spelglädjen börjat avta ganska mycket. Och efter "missen" med mitt GTX 980.
Så min fråga är borde jag avvakta till NX eller köpa nu?

Lång off topic
.jag är lite bitter på nvidia eftersom 900 serien skulle vara DX12 Kompatibel, men det Visades sen att 900 serien saknade en av de viktigaste funktionerna I DX12 Nu tappade inte kortet prestanda över natten och jag fick det för en superkiller deal när det var nytt på marknaden. Men det tappade andrahandsvärde snabbt och det är ingen idé att köpa ett till i sli och bara byta ut nätagget heller. Så de får inte mer pengar av mig på ett tag och amds vega har inte släppts så jag ska vänta ett par generationer sorry för off topic"

Du påminner mycket om mig, jag växte också upp med Nintendo sedan av någon anledning hamnade jag i ett annat spår med speldatorer, 360 och även PS3. Men det var inte förrän två år sen då en vän försökt få mig spela The Legend of Zelda Ocarina of Time på en N64 vilket självklart tog mig tid att komma in i, men när jag väl kom in i spelet klarade jag ut det på nolltid och det gjorde mig direkt sugen på resten av Zelda spelen som fanns till Wii och Wii U vilket i sin tur slutade med en Wii U och då började jag även köpa andra spel så som Donkey Kong, Mario Kart och Super Mario, då kan jag säga dig att den där livsglädjen man hade som liten kom tillbaka direkt, det var som att man äntligen kom hem till det man älskade mest. Jag rekommenderar verkligen att du köper en Wii U, trots NX utsläppt kommer den dessvärre inte vara kompatibel med föregångna generationer och då går du miste om massa fantastiska spel och med Wii U har du tillgång till utbudet från Wii också, dessutom är det fortfarande lång tid kvar tills NX kommer ut och vi vet inte ens hur det kommer att se ut. Jag tycker du borde åtminstone gå till en butik som har ett demo exemplar där du får testa på en Wii U, du skulle inte ångra dig, det lovar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Du påminner mycket om mig, jag växte också upp med Nintendo sedan av någon anledning hamnade jag i ett annat spår med speldatorer, 360 och även PS3. Men det var inte förrän två år sen då en vän försökt få mig spela The Legend of Zelda Ocarina of Time på en N64 vilket självklart tog mig tid att komma in i, men när jag väl kom in i spelet klarade jag ut det på nolltid och det gjorde mig direkt sugen på resten av Zelda spelen som fanns till Wii och Wii U vilket i sin tur slutade med en Wii U och då började jag även köpa andra spel så som Donkey Kong, Mario Kart och Super Mario, då kan jag säga dig att den där livsglädjen man hade som liten kom tillbaka direkt, det var som att man äntligen kom hem till det man älskade mest. Jag rekommenderar verkligen att du köper en Wii U, trots NX utsläppt kommer den dessvärre inte vara kompatibel med föregångna generationer och då går du miste om massa fantastiska spel och med Wii U har du tillgång till utbudet från Wii också, dessutom är det fortfarande lång tid kvar tills NX kommer ut och vi vet inte ens hur det kommer att se ut. Jag tycker du borde åtminstone gå till en butik som har ett demo exemplar där du får testa på en Wii U, du skulle inte ångra dig, det lovar jag

Tack så mycket för att du tog dig tiden att svara:). Ett Nintendo Wii u kommer jag nog inte införskaffa alls eller på väldigt länge. Utan Det jag är främst sugen på är en bärbar konsoll från Nintendo, Nämligen new Nintendo 3DS XL

, dock är min största rädsla är att den ska ersättas av NX. och eftersom Nintendo har sådan fantastiskt historia av bakåtkompabilitet så är jag rädd för att bli bränd. Tyvärr verkar det som att min ekonomi inte kommer tillåta ett ny köp denna månad med spel.Jag funderar just nu på om jag ska sälja hela eller delar av min dator men datorn har ju varit min primära del av mitt spelamde även om jag inte har spelar på 3 månader nu så har jag för första gången sen jag började med datorer inte hållit koll på vad delarna kan vara värda:p

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ryktena om cartriges späs på: http://www.nintendolife.com/news/2016/09/wall_street_journal_...

Undrar om dom verkligen inte ska ha nån hd/ssd lagringsenhet.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Ryktena om cartriges späs på: http://www.nintendolife.com/news/2016/09/wall_street_journal_...

Undrar om dom verkligen inte ska ha nån hd/ssd lagringsenhet.

De tjänar för mycket på E-shop så lagring i i form av flashminne kommer det finnas.

Bör tillägga att jag vet inte men annat vore ologiskt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Eftersom även 3ds har intern lagring så kännsvdet rätt säkert att nx kommer ha det också. Får hoppas det är något bättre än micro SD iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TraxMate:

Eftersom även 3ds har intern lagring så kännsvdet rätt säkert att nx kommer ha det också. Får hoppas det är något bättre än micro SD iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Fördelen med MicroSD är ju att det lätt är att byta ut och utöka utrymmet. Får hoppas att det är lite mer tilltaget med lagringsutrymme om det är eMMC. Rätt tight i Wii U.

mSD går ju att få uppåt 256GB i dagsläget, galet mycket lagring med tanke på formatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fördelen med MicroSD är ju att det lätt är att byta ut och utöka utrymmet. Får hoppas att det är lite mer tilltaget med lagringsutrymme om det är eMMC. Rätt tight i Wii U.

mSD går ju att få uppåt 256GB i dagsläget, galet mycket lagring med tanke på formatet.

Fast 256GB kort är ju inte direkt billigt och så spelar det ju roll hur stora spelen kommer vara. Många moderna spel är ju 40+ GB och då kommer inte 256GB räcka länge. Även 3DS spel börjar växa i storlek, har ett 16GB SD kort i mitt och det är knökfullt.

Undrar också om NX kommer vara kompatibelt med 3DS spel, kommer ju ut några nya 3DS spel under 2017 och om NX är bärbar känns det konstigt att släppa nya spel som inte kommer fungera på NX.

Permalänk
Medlem

Man skulle ju kunna använda 2/3 olika cartridges. 1 av dem med vanliga ssd. Den andra mindre typen M.2 SSD. Och cart 3 Micro SD.

Jag hade föredragit att Nintendo sålde en mini server till din konsoll dör man jmhade kunnstnpeta innett psr extra ssder. Sen kunde man ha 1 till 2 m.2 nssder eller en vanlig stor SSD.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TraxMate:

Fast 256GB kort är ju inte direkt billigt och så spelar det ju roll hur stora spelen kommer vara. Många moderna spel är ju 40+ GB och då kommer inte 256GB räcka länge. Även 3DS spel börjar växa i storlek, har ett 16GB SD kort i mitt och det är knökfullt.

Undrar också om NX kommer vara kompatibelt med 3DS spel, kommer ju ut några nya 3DS spel under 2017 och om NX är bärbar känns det konstigt att släppa nya spel som inte kommer fungera på NX.

I dagsläget är inte 256GB-korten speciellt billiga men 128GB hittas under 500kr och mindre storlekar billigare ändå. Priserna kommer minska i takt med att större minneskort dyker upp på marknaden.

Jag vet själv inga billigare lösningar för lagring än mSD, förutom möjligen kassettlösningen Nintendo ryktas om att ha valt till NX då denna påstods vara riktigt billig, även mot optiskt media. Finns ju en viss chans att samma lagringsteknik används för lokal lagring även i NX förstås.

Optisk media och hårddiskar kan man ju glömma i och med att det ryktas om att det blir en portabel konsoll. Kvar är slö eMMC och SSD-lösningar vi hittar i PC's. De senare tvivlar jag starkt på då det är väldigt kostsamma lösningar, då blir 256GB mSD-korten plötsligt inte så dyra längre. Sedan drar SSD-lösningar för PC mer ström samt blir varma vilket blir problem när det är en handhållen konsoll som går på batteri.

Men ja, jag antar mest utifrån vad vi vet utifrån rykten men också vilka lagringslösningar som finns och används. Jag kan säkert ha missat något. Fortsatt användning av mSD ser jag personligen inget problem på, finns snabba mSD-minnen och de är allmänt lätta att få tag i och har hög kompatibilitet. Förutsätter dock att NX begåvas med en mSD-läsare som klarar höga hastigheter också. Sedan skulle man kanske inte utesluta SD-minnen heller, dessa är ju inte direkt fysiskt stora heller egentligen.

Jo, det är ju den stora frågan. Presenterades ändå rätt mycket intressant i torsdags vilket iallafall inte jag räknade med. Speciellt då jag upplever att ryktena om NX mer låter som en ersättare för 3DS men som kan kopplas in till en TV och bli "stationär" än en ren ersättare till Wii U. Med tanke på hur VC-titlar av Nintendo DS-spel spelas på Wii Us Gamepad och hur 2DS fungerar med dess skärm så vore det nog inte orimligt att NX faktiskt är bakåtkompatibel och iallafall kan spela digitala utgåvor av 3DS-spel. Rotera skärm-delen 90 grader, koppla dit kontrollerna på långsidorna och spela 3DS typ.

Permalänk
Medlem

Ryktas om att Nintendo ska presentera "NX" under September, troligtvis via en Nintendo Direct.. har läst 16/9 men inget är ju hugget i sten förrän Nintendo själva bekräftar. Kanske vore dags med ett datum snart??

Permalänk
Avstängd

Nintendo NX verkar vara en mycket intressant maskin. Satt och fantiserade lite om hur den kan komma att se ut. Fast med tanke på att det är Nintendo vi snackar om så lär jag antagligen vara helt ute och cykla då de brukar kunna överraska ganska rejält med sin hårdvarudesign.

Resultatet jag kom fram till, baserat på diverse läckor och rykten, hittar ni i alla fall här nedan.

Vad tror ni? Hur kommer Nintendo NX att se ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Nintendo NX verkar vara en mycket intressant maskin. Satt och fantiserade lite om hur den kan komma att se ut. Fast med tanke på att det är Nintendo vi snackar om så lär jag antagligen vara helt ute och cykla då de brukar kunna överraska ganska rejält med sin hårdvarudesign.

Resultatet jag kom fram till, baserat på diverse läckor och rykten, hittar ni i alla fall här nedan.

Vad tror ni? Hur kommer Nintendo NX att se ut?

Brukar kika på Youtube för att följa ryktena någorlunda. Har jag fattat det rätt så har det skickats ut dev-kit som bekräftar att det är så här konsolen kommer att se ut, men vissa andra menar att det är ren bs. Nintendo har ju sagt att dom ska göra något radikalt annorlunda och detta ser ju faktiskt ut som en Wii/Wii U-hybrid.

Jag är själv skeptisk till en portabel/konsol-hybrid.. men är samtidigt jävligt nyfiken ändå. Hoppas Nintendo går ut med info snart!

Permalänk
Medlem

Är det så att NX redan är under lansering, men att folk inte tänker på det? Hur vet vi att läckor m.m. inte är en del av reklamkampanjen? Lite i taget, bygger upp en hype och sedan visas den en vecka innan NX kommer ut i butik.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Inaktiv

Läser neogaf smått och flera tror att något kan presenteras i morgon, 4 oktober. Jag är tveksam men vore bra om någon officiell info faktiskt kommer ut. Vi vet fortfarande inget om produkten trots allt.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1282691&page=25

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Läser neogaf smått och flera tror att något kan presenteras i morgon, 4 oktober. Jag är tveksam men vore bra om någon officiell info faktiskt kommer ut. Vi vet fortfarande inget om produkten trots allt.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1282691&page=25

haha hänger mycket på /r/nintendonx och är idéer om nyheter varje dag! Man vet ingenting längre. Själv börjar jag bli galen! Ett PS4 pro i november kommer lugna ner mig lite men är NX som jag är så nyfiken över!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

haha hänger mycket på /r/nintendonx och är idéer om nyheter varje dag! Man vet ingenting längre. Själv börjar jag bli galen! Ett PS4 pro i november kommer lugna ner mig lite men är NX som jag är så nyfiken över!!

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe jo, galet vad folk får fram teorier.

Denna var intressant med, hade själv missat den helt då jag inte läser sidan men länkades den nyss: http://www.gamereactor.se/nyheter/389563/Rykte+Nintendo+NX+sl...

Citat:

Nu kommer helt nya från Twitter där en användare som säger sig ha säkra källor (och som själv tror på uppgifterna till "hundra procent") har fått information om maskinen.

Dels ska maskinen köra på 2,5 teraflops och AMD är "inblandade". Två varianter kommer säljas, en för 399 dollar och en som är femtio dollar billigare med "långsammare minne" - och utöver detta kommer en The Legend of Zelda: Breath of the Wild-bundle som kostar 449.

Konsolen ska visas upp officiellt senast i november och deras lineup ska innefatta 21 spel från samtliga stora tredjepartsutgivare. Uppgifterna styrker återigen att det rör sig om en hybrid mellan stationär och bärbar enhet och den tilltänkta målgruppen är "core"-marknaden.

Maskinen ska köra "förbättrade" versioner av Miiverse och Eshop och konsolen beräknas landa på marknaden "sent 2017".

Permalänk
Medlem

@anon5930
omfgomfgomfg! Allt låter bra utom "sent 2017". Hm.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GilbertG:

@anders190
omfgomfgomfg! Allt låter bra utom "sent 2017". Hm.

Jo, känns i mitt tycke mer troligt att AMD är involverad. Sent 2017 går dock emot Nintendos egna info, de har ju angett lanseringen som i början av 2017. Men är väl inte omöjligt att de försenar förstås. Sedan har jag haft en känsla av att Satoru Iwatas bortgång förra året kan ha ändrat om i planeringen för NX. Iwata-ledda Nintendo verkade vara mer intresserad av att berätta om vad de har för planer än med nuvarande president.

Intressant dag imorgon. Jag är av allt att dömma långt ifrån ensam med att bevaka nyhetsmedia, diskussionsforum och liknande. Samtidigt, nämns något så kommer det bli nyheter om det. NX är ju i det stadiet nu att nyhetsartiklar skrivs när inga nyheter finns till och med hehe.

Permalänk
Medlem

Går mycket rykten om NX nu. En del av dom verkar peka på att Nintendo kanske kör en "Nintendo direct" i slutet av månaden och avslöjar "NX" där. Vad tror ni?

Får en känsla av det börjar närma sig nu

Permalänk
Skrivet av solemn:

Går mycket rykten om NX nu. En del av dom verkar peka på att Nintendo kanske kör en "Nintendo direct" i slutet av månaden och avslöjar "NX" där. Vad tror ni?

Får en känsla av det börjar närma sig nu

Vänta nu.. Om ryktena nu säger att NX kommer bli försenad till slutet av nästa år vilket säkerligen är inför julhandeln men innebär det att Nintendo gärna tar chansen och avslöjar NX under E3 2017, eller vad tror ni?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Vänta nu.. Om ryktena nu säger att NX kommer bli försenad till slutet av nästa år vilket säkerligen är inför julhandeln men innebär det att Nintendo gärna tar chansen och avslöjar NX under E3 2017, eller vad tror ni?

Ryktet handlar väl snarast om att det möjligen blir någon enstaka månad försenat. Det som skulle komma lagom till julhandeln 2017 är någon form av uppgradering för NX. Såvida det inte finns nyare rykten jag missat då.

Dvs: https://twitter.com/Rubyvolution

"If NX is delayed, It is not significant."
och
"Upgradeability: ✔️ Optional. ✔️ Limited. ✔️ For Core Gamers. ✔️ Not planned for the NX launch window. ✔️ EST Arrival: Late 2017."

Det som kommer "late 2017" är något slags tillbehör/uppgradering. Om nu ryktena stämmer.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Ryktet handlar väl snarast om att det möjligen blir någon enstaka månad försenat. Det som skulle komma lagom till julhandeln 2017 är någon form av uppgradering för NX. Såvida det inte finns nyare rykten jag missat då.

Dvs: https://twitter.com/Rubyvolution

"If NX is delayed, It is not significant."
och
"Upgradeability: ✔️ Optional. ✔️ Limited. ✔️ For Core Gamers. ✔️ Not planned for the NX launch window. ✔️ EST Arrival: Late 2017."

Det som kommer "late 2017" är något slags tillbehör/uppgradering. Om nu ryktena stämmer.

kanske är något du kopplar in i konsolen som gör den till en NX "pro" ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |