Vi vill inte släppa ett opolerat spel, vi är båda för perfektionister för det.
Men man måste tänkte på prestanda hela tiden, vi är lite stolta över frameraten i vårt spel, bättre än många spel med sämre utseende
Prioriterar ni att skriva snygg kod med många script för enskilda uppgifter eller bakar ni ihop mer saker i samma skript? Är ju själv ingen spelutvecklare, så nu får man ju tänka lite annorlunda.
På den tiden jag kodade amiga-demos fick man lära sig fuska så mycket som möjligt. Allt skulle för-rendreras. Till och med sinusvärden fick man lägga i tabeller...
Om ett par dagar kan jag nog äntligen uppdatera till gtx 1080, och då blir det nog ännu svårare att optimera för sämre datorer/grafikkort. Just nu kör jag ju utvecklingen på 970. Denna uppdatering kan vara direkt osmart!
Kan du se att detta är unity?
https://www.youtube.com/watch?v=GXI0l3yqBrA
Jag har sett det. Mycket imponerande men man fattar ju hur mycket jobb som ligger bakom. Sedan är ju frågan om det är realtime?
Tror det händer en del bra saker bakom kulisserna med Unity också. Det jag hoppas på är ju stöd för VR SLI / Simultaneous Multi Projection så man kan få upp prestandan till bättre nivåer..
Unity is already baking single pass rendering (a engine side improvement) into their native vive support in 5.4 Afaik you just drop in the VR camera and when the game detects an HMD it uses the new single pass rendering feature, which should given close to a 50%+ performance boost in theory.