Nätverksexpert: "Nätverkskod i The Division bortom räddning"

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Alla som klagar. Vill ni ha alternativet istället?
Alternativet är server side, eller någon variant av Seed och prediction algoritm på servern. Båda dessa lider av stora problem och funkar inte i FPS. Det hör mer till mmorpgs där precision inte är så noga.

Alternativet är att ni gör ett headshot på er sida. Men servern ser er en meter åt andra hållet. Mao ni missar. Detta är vad ni får om ni vill ha helt fusksäkert. Kommer också leda till att ni hamnar ur synk och kommer warpas fram o tillbaks.

Detta är som någon sa ett gammalt kännt problem. Men så länge vi har fysikens lagar att ta hänsyn till så går det inte att göra "full precision games" med en server side lösning. Måste lita på klienten till en viss del.

Sen finns det ju sätt att hitta fuskare på som man kan implementera. Men att klaga på att det är en Trusted client lösning? Märks att han varit arkitekt på ett action mmorpg och inte ett online FPS

Han jobbar ju med nätverkskoden på Titanfall.. Det om något är ju ett snabbt online-FPS.. Bra mycket snabbare än The Division.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

En fuskare som själv utvecklar sitt eget fusk är det lite credit till, men i princip alla landar hem fusk som andra har gjort och de har jag ej mycket respekt för.

Jag själv brukar aldrig bli anklagad för fusk, snarare kickad för att jag suger för mycket. Men jag ser ett stort problem för de som är duktiga att de lätt bli anklagade för att fuska när de ej gör detta.

Det är aldrig ok med fusk vare sig man gör skiten själv eller använder andras.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

jo, "normala" spelare tycker nog det, men fuskare har ofta en lite annan mentalitet, dom som går helt bananas är närmre troll i mentalitet än spelare, huvudsyfte är att få uppmärksamhet och reta folk till "vansinne", bevisligen fungerar det då det startas trådar hej villt om det på massor av forum.

Sedan har du dom som gärna vill vara bra på spelet men inte kan, dom kan ofta vara lite svårare att se då doms syfte inte är att tömma servrar.
Ingen av dom tycker nog att dom pajar spelet, båda får ut vad dom vill av det.

Det är "roligt" det där.
Den första typen du nämner som mest är ute efter att irritera, sabba kan ja ha förståelse för varför de gör som de gör. Det tillhör den typen av människor som majoriteten av mänskligheten faktiskt skulle klarat sig bättre utan i alla hänseenden. Det är också ganska troligt att deras uppträdande har liknande brister även IRL fast de kanske ter sig lite annorlunda.

Den andra typen du nämner har jag dock lite svårare att förstå mig på.
Att fusk när det tex rör sig om pengar ser jag helt klart varför man gör. Dock har jag klart svårare att se vad man tjänar på att fuska för att få bättre rank när du ändå inte kommer att nå någonstans. Möjligen att dina polare då avgudar dig lite mer på distans. För att åka o lana med dem blir omöjligt eller visa dem hur du spelar då du kommer bli påkommen.
Nej denna typen av spelare har jag inte riktigt greppat.
För det kan väl ändå inte vara så att de tycker de är duktiga när de fuskar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonaqua:

Förmodligen kör dom med just denna modell för att det skapar minst problem med lag/latens.
De flesta online-spelare begriper dock inte att den modellen gör att det är vidöppet för fuskande.
Om man kunde få klockan på samtliga inblandade klienter att vara i synk (och ej modifierbar via lokala program) så skulle det gå att validera på serversidan med en sån modell, men det är sannolikt inte tekniskt genomförbart.

Att ha all kontroll på serversidan skulle göra mycket för att bli av med fusk, men då kommer spelare istället klaga på lag/latens.

Lösningen på alla dessa problem är naturligtvis då att göra dessa fusk tillgängliga för alla. Då kommer spelarna tröttna och gå vidare till något annat spel som förhoppningsvis är bättre designat från början.

Tycker server side spel är bättre, cod med host är värdelöst som exempel

Skrivet av Triton242:

Det är "roligt" det där.
Den första typen du nämner som mest är ute efter att irritera, sabba kan ja ha förståelse för varför de gör som de gör. Det tillhör den typen av människor som majoriteten av mänskligheten faktiskt skulle klarat sig bättre utan i alla hänseenden. Det är också ganska troligt att deras uppträdande har liknande brister även IRL fast de kanske ter sig lite annorlunda.

Den andra typen du nämner har jag dock lite svårare att förstå mig på.
Att fusk när det tex rör sig om pengar ser jag helt klart varför man gör. Dock har jag klart svårare att se vad man tjänar på att fuska för att få bättre rank när du ändå inte kommer att nå någonstans. Möjligen att dina polare då avgudar dig lite mer på distans. För att åka o lana med dem blir omöjligt eller visa dem hur du spelar då du kommer bli påkommen.
Nej denna typen av spelare har jag inte riktigt greppat.
För det kan väl ändå inte vara så att de tycker de är duktiga när de fuskar?

Kan även vara press från polare genom att vara duktigare/högre lvl än dom andra i gruppen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå folk som fuskar i missions, då dom kanske vill köra det lite snabbt och inte har tålamod att spela utan. Däremot är det fan inte kul när man har suttit 357 timmar i Division och fått riktigt bra gear. Sen kommer det någon j*vel i DZ och dödar en om och om igen
Kan dom inte bara sätta in typ en Game Guard liknande lösning?

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900k @ 5.2Ghz
RAM: G.Skill Trident Z 32GB 3200MHz GPU: Gigabyte 2080Ti 11GB Gaming OC
M.2: Samsung EVO 960 M.2 250GB M.2: Samsung 970 EVO 500GB SSD: OCZ TR150 480GB PSU: Seasonic PRIME 1300W Gold
Kylare: ASUS ROG Ryujin 360mm Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified
Skärmar: 2x Asus VN247h | x1 Predator xb1 27

Permalänk

Hur kan man vara så korkad att man gör ett mmorpg som är "trusted client mode"?

Idiotin har nått sina gränser.

Permalänk
Medlem

Spelar inte PvP på PC längre. Så extremt skönt på PS4 för man har alltid en chans mot alla man möter.

Permalänk
Medlem

Ubisoft borde göra alla spelare odödliga i DZ under begränsad tid, bara för att jävlas lite med fuskare. Jag lovar att alla fuskare kommer tröttna på det direkt.

Permalänk
Skrivet av Vaneriuz:

Han jobbar ju med nätverkskoden på Titanfall.. Det om något är ju ett snabbt online-FPS.. Bra mycket snabbare än The Division.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast å andra sidan har Titanfall massiva nätverksbuggar på dusts, lag och instabilitet som stör spelet en hel del.

Permalänk
Medlem

Oj vad konstigt att man inte kan använda pure floats eller 4bit adresses utan encryption.... lol. Inte varit nytt sedan första "trainern" uppfanns på 80talet. Fuskandet ska vara reglerat via nätverket och inte lokalt. Spelar du singleplayerspel så spelar det ju ingen roll, men multiplayer ska inte störas av fusk.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

@Yomster: PS4 och Xbox whatever är inte exkluderade från fusk. det finns gott om 4bit memory scanners för båda systemen och fuskandet är tyvärr mer utbrett än på PC enligt flera analytiker.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Alla som klagar. Vill ni ha alternativet istället?
Alternativet är server side, eller någon variant av Seed och prediction algoritm på servern. Båda dessa lider av stora problem och funkar inte i FPS. Det hör mer till mmorpgs där precision inte är så noga.

Alternativet är att ni gör ett headshot på er sida. Men servern ser er en meter åt andra hållet. Mao ni missar. Detta är vad ni får om ni vill ha helt fusksäkert. Kommer också leda till att ni hamnar ur synk och kommer warpas fram o tillbaks.

Detta är som någon sa ett gammalt kännt problem. Men så länge vi har fysikens lagar att ta hänsyn till så går det inte att göra "full precision games" med en server side lösning. Måste lita på klienten till en viss del.

Sen finns det ju sätt att hitta fuskare på som man kan implementera. Men att klaga på att det är en Trusted client lösning? Märks att han varit arkitekt på ett action mmorpg och inte ett online FPS

Märks att du inte varit arkitekt av något.
Visst, man kan inte lägga allt server side, men man kan göra en bra kompromiss.

Servern kan lätt hantera all information om hitpoints, movementspeed och ammunition t.ex. I det fallet kan du inte bli odödlig, inte springa snabbare eller ha obegränsad ammo. Känns som en bra start.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fuskare ska få sina stats resetade och två veckor ban första gången, sen en månad, sen två osv. Det kanske avskräcker de flesta från att försöka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Och som vanligt är det inte rotorsaken alla gnäller på. Det är inte Ubisoft som är problemet. Det är fuskarna. Det är spelare i olika åldrar, men jag gissar yngre, som inte har fått lära sig hyfs och vett. That's it. Någonstans borde skolor, vänner, bekanta, kompisar osv. hjälpas åt att få dem att ge fan i att fuska. Att gnälla på Ubisoft är som att gnälla på att stadsförvaltningen är idioter som inte plockar upp rökares fimpar som de slänger på marken (istället för fimpgrejen på lyktstolpen bakom dem) - istället för att gnälla på - just det - rökarna - som är de som skräpar ner.

Tänk, vad roligt och vad bra vi hade kunnat ha det, om vi istället fokuserade på rotorsaken och löste det problemet, istället för att låta andra bli scapegoats. *suck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av sean.wiklund:

Och som vanligt är det inte rotorsaken alla gnäller på. Det är inte Ubisoft som är problemet. Det är fuskarna. Det är spelare i olika åldrar, men jag gissar yngre, som inte har fått lära sig hyfs och vett. That's it. Någonstans borde skolor, vänner, bekanta, kompisar osv. hjälpas åt att få dem att ge fan i att fuska. Att gnälla på Ubisoft är som att gnälla på att stadsförvaltningen är idioter som inte plockar upp rökares fimpar som de slänger på marken (istället för fimpgrejen på lyktstolpen bakom dem) - istället för att gnälla på - just det - rökarna - som är de som skräpar ner.

Tänk, vad roligt och vad bra vi hade kunnat ha det, om vi istället fokuserade på rotorsaken och löste det problemet, istället för att låta andra bli scapegoats. *suck*

Det handlar väl inte om vem man ska skylla på, det handlar om spelupplevelsen är tekniskt möjlig att rädda. Hade man haft serverside kontroll av fusk hade problemet inte uppstått, eftersom att det inte hade gått att fuska på ett enkelt sätt. Som det ser ut nu är ju spelet rökt för alla, oavsett VEM det är som fuskar.

Att fixa ett spel så att det är någorlunda säkert från början ÄR tekniskt möjligt. Att som du tror att det går att få folk att sluta fuska för att du/vi gnäller mer på dom(som om inte alla gjorde det redan) är inte ens teoretiskt möjligt.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Det handlar väl inte om vem man ska skylla på, det handlar om spelupplevelsen är tekniskt möjlig att rädda. Hade man haft serverside kontroll av fusk hade problemet inte uppstått, eftersom att det inte hade gått att fuska på ett enkelt sätt. Som det ser ut nu är ju spelet rökt för alla, oavsett VEM det är som fuskar.

Att fixa ett spel så att det är någorlunda säkert från början ÄR tekniskt möjligt. Att som du tror att det går att få folk att sluta fuska för att du/vi gnäller mer på dom(som om inte alla gjorde det redan) är inte ens teoretiskt möjligt.

Jag håller med dig, men vidhåller ändå - om alla spelade fair, hade spelutvecklarna inte behövt lägga resurser på att säkra upp koden. Det är som vanligt alla gnälliga inlägg på oavsett-vad-det-handlar-om-men-där-man-inte-gnäller-på-rätt-sak, som stör mig. Jag tror att vi alla känner någon som har fuskat eller kör med fusk. När jag började lira CS 1.0 och aimbot började florera så blev det häftiga diskussioner i datorsalarna. Skulle jag se någon som fuskade i min närhet, skulle jag reagera och säga till. Jag är är inte säker på att alla här skulle det. Det är ju mycket lättare att gnälla på de som har försökt erbjuda en fantastisk spelupplevelse...

Well well, jag har diskuterat det här med hatet mot Ubisoft tidigare. Förstår att det är cementerat.

Permalänk
Medlem

Då det är Ubisoft var aldrig spelet av intresse ändå.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5