Får ej överföring av bilder från kamera till Win 10 att fungera

Permalänk
Medlem

Får ej överföring av bilder från kamera till Win 10 att fungera

Problemet började när jag skulle överföra bilder från min kamera till windows 10. Då får jag upp en ruta där det står att foton inte kan öppnas med inbyggda administratör kontot.

Bytte konto till ett lokalt. Fortfarande samma problem och nu kan jag inte byta tillbaka microsoft kontot jag hade som jag innan loggade in på. Båda kontona lider dock av samma problem. Att jag inte kan se på bilder eller överföra bilder från kameran till datorn.

Appen jag använder för bilder är windows 10 standard app.

Någon som förstår sig på det här?

Permalänk
Skrivet av Pulsen77:

Problemet började när jag skulle överföra bilder från min kamera till windows 10. Då får jag upp en ruta där det står att foton inte kan öppnas med inbyggda administratör kontot.

Bytte konto till ett lokalt. Fortfarande samma problem och nu kan jag inte byta tillbaka microsoft kontot jag hade som jag innan loggade in på. Båda kontona lider dock av samma problem. Att jag inte kan se på bilder eller överföra bilder från kameran till datorn.

Appen jag använder för bilder är windows 10 standard app.

Någon som förstår sig på det här?

testa föra över samma foton från ett usb minne till samma dator.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden:

Hur ska jag få över fotona till usb minnet då när jag inte ens kan ladda upp dom på datan från kameran. Enda sättet är att föra över bilderna till usb minnet är på en annan data.

Och om jag nu får över bilderna på usb till datorn så kan jag ju ändå inte titta på dom. Samma fel uppstår nämligen bara jag ska titta på en bild:

Foton kan inte öppnas med inbyggda administratör kontot!

Sen kan jag ju inte ens byta tillbaka från det lokala jag har nu till Microsoft kontot även fast båda kontona lider av samma problem.

Detta är ju sinnes!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulsen77:

Problemet började när jag skulle överföra bilder från min kamera till windows 10. Då får jag upp en ruta där det står att foton inte kan öppnas med inbyggda administratör kontot.

Bytte konto till ett lokalt. Fortfarande samma problem och nu kan jag inte byta tillbaka microsoft kontot jag hade som jag innan loggade in på. Båda kontona lider dock av samma problem. Att jag inte kan se på bilder eller överföra bilder från kameran till datorn.

Appen jag använder för bilder är windows 10 standard app.

Någon som förstår sig på det här?

Du måste se till att uac är på och sedan är det en gpo du får justera.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

@_niko_:

Tack för hjälpen!

Allt fungerar nu som det ska!

Permalänk
Skrivet av Pulsen77:

@Grönahunden:

Hur ska jag få över fotona till usb minnet då när jag inte ens kan ladda upp dom på datan från kameran. Enda sättet är att föra över bilderna till usb minnet är på en annan data.

Och om jag nu får över bilderna på usb till datorn så kan jag ju ändå inte titta på dom. Samma fel uppstår nämligen bara jag ska titta på en bild:

Foton kan inte öppnas med inbyggda administratör kontot!

Sen kan jag ju inte ens byta tillbaka från det lokala jag har nu till Microsoft kontot även fast båda kontona lider av samma problem.

Detta är ju sinnes!

det är detta som menas med felsökning, även om ett test verkar helt ologiskt
så du har testat läsa samma foton från ett usb ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem

@Pulsen77 *Rubrik förtydligad, tråd flyttad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum (§3.1).
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...