Permalänk
Medlem

Värde i dessa komponenter?

Tjena. Vad skulle ni värdesätta dessa gamla komponenter till? Ska jag spara dom och försöka få tag i resterande komponenter till en hel PC och sälja den istället för att sälja dom separat? Vilket tjänar jag mest på? Dom är väldigt fina och i bra skick, och fungerar utmärkt.

CPU: Intel Core i3 540 3,06Ghz (2 kärnor, 4 trådar)
Moderkort: ASUS P7H55D-M PRO
Minnen: 8GB Corsair Vengeance Pro (red) 2133Mhz DDR3 CL9 (2x4) (CMY8GX3M2B2133C9R)

* Vad är dom värda komponent för komponent?
* Vad är dom värda tillsammans?
* Är det mer värt att bygga en dator på dom, sen sälja den? (Jag är medveten om att processorn enbart tar upp till 1333Mhz minnen)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Tjena. Vad skulle ni värdesätta dessa gamla komponenter till? Ska jag spara dom och försöka få tag i resterande komponenter till en hel PC och sälja den istället för att sälja dom separat? Vilket tjänar jag mest på? Dom är väldigt fina och i bra skick, och fungerar utmärkt.

CPU: Intel Core i3 540 3,06Ghz (2 kärnor, 4 trådar)
Moderkort: ASUS P7H55D-M PRO
Minnen: 8GB Corsair Vengeance Pro (red) 2133Mhz DDR3 CL9 (2x4) (CMY8GX3M2B2133C9R)

* Vad är dom värda komponent för komponent?
* Vad är dom värda tillsammans?
* Är det mer värt att bygga en dator på dom, sen sälja den? (Jag är medveten om att processorn enbart tar upp till 1333Mhz minnen)

Hej!

Begagnade datorkomponenter i sig brukar inte gå för så mycket på marknaden. Beroende på vilka fler delar du isf skulle använda i datorn, billiga eller dyra, kan förändra det gemensamma värdet av komponenterna.

Hur gamla är komponenterna?
Hur mycket är dem använda?
Överklockad processor?