Alternativ istället för Telia 60mbit nu när dom höjer priset.

Permalänk
Medlem

Alternativ istället för Telia 60mbit nu när dom höjer priset.

Som rubrik lyder..

Någon som har tips på alternativ istället för Telia (Vdsl?) 60mbit då det börjar vara lite väl dyrt (529kr för 60mbit)

Permalänk
Avstängd

Vart bor du?
Finnes det fiber där?
Hur mycket använder du internet?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Bor du i skogen, 56k. Bor du i sthlm, gbg eller malmö = fiber 100gbit för 150kr/mån.

Ungefär så rättvist känns det!

Nåja. Det är nog högst relevant om du berättar var du bor.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av WareZ:

Någon som har tips på alternativ istället för Telia (Vdsl?) 60mbit då det börjar vara lite väl dyrt (529kr för 60mbit)

Är det för dyrt, sänk till 30Mbit VDSL.

Annars så måste du ha tillgång till antingen fiber eller en koax anslutning via t.ex Comhem. Men eftersom du kör på aDSL/vDSL så antar jag att det är den enda tekniken du har tillgång till, förutom kanske mobilt bredband som troligtvis blir dyrare om du använder mycket bandbredd och ofta.

Sedan så är inte 500kr så farligt egentligen, minns att jag betala 499kr för 30/30 Mbit fiber för typ 15 år sedan och allt är typ dyrare idag än det var då, priset på en pizza har typ ökat med 40%.

Skrivet av lossah:

malmö = fiber 100gbit för 150kr/mån.

Rätt så billigt för 100Gbit lina

Permalänk
Medlem

Fick lite förhinder så lite sölig att svara..
Bor typ högst upp i norr (Jokkmokk).. Finns ej tillgång till fiber i denna lägenhet.
Är lur på att Telia är dem som levererar snabbast fart åt mig.

Kanske eventuellt får ta och byta lägenhet med tillgång till fiber, där priset är en 299 för 100mbit

Permalänk
Avstängd

Ja bor du i jokkmokk så lär det ju inte vara några 10 års kötid på att byta lägenhet iafa

Skrivet av WareZ:

Fick lite förhinder så lite sölig att svara..
Bor typ högst upp i norr (Jokkmokk).. Finns ej tillgång till fiber i denna lägenhet.
Är lur på att Telia är dem som levererar snabbast fart åt mig.

Kanske eventuellt får ta och byta lägenhet med tillgång till fiber, där priset är en 299 för 100mbit

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ