Prylar till uppgradering av dator, Rådgivning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2013

Prylar till uppgradering av dator, Rådgivning?

Hej.
Då är det dags att uppgradera datorn inför semestern.
Jag har redan nu gjort en lista på prylar som jag hade tänkt köpa, men önskar förslag/tips ifrån expeterna här på SweC.
Tanken är att hoppas på att några av sakerna kommer ut till bättre pris än vad det brukar, så kan jag köpa lite till o från fram till min semester (Juli).
------------------
Tanken är att göra ett "stilrent" bygg, men focus på vit/grå färg.
Hade tänkt att ta följande delar ifrån min nuvarande rigg:
GPU
HDD
SSD

Följande delar hade jag tänkt använda mig av:

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=3093078&view=m

CPU kylaren skall vara i "färgen helvit" (Finns på webhallen).
(Hade tänkt att fixa slevade kablar oxså, men få se först hur bygget går).

Budgeten är väl lite vad jag känner för, men tanken är som sagt att bygga en burk med vit/grå tema.

Det jag känner jag har mindre koll på är just PSU.
Tips/råd?

----------
Hade tänkt köpa RAM-minnena denna helgen, då det är redigt bra pris på dessa hos komplett just nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Dec 2005

Angående nätagg. Vet inte om du kör dubbla grafikkort, annars är 850w onödigt mycket. Corsair RMx serien är mycket bra nätagg som jag rekommenderar varmt.

Sen har du inte sagt vad datorn ska användas till, men har du råd så är ofta i7 processor en bra investering, håll utkik efter rea med bra priser under 3000 kr för en 6700k.

Skickades från m.sweclockers.com

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K @ 3,9GHz + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz | SSD: Samsung 840 Evo 120GB | Lagring: 4TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2013

Just nu har jag ett 750W med 2 st 780 i SLI.
Detta går "precis".

Hade tänkt öka till 850W för att "ge utrymme" för att överklocka cpu.
Då jag hade tänkt att mina 780 SLI får leva tills nästa generation av Nvidia "TI" kort kommer, om ca 1-2 år
Tar jue alltid ca 1 år efter relase av ny generation tills dess att TI dyker upp.

Datorn kommer mest användas till att spela divers spel. och självklart lite slösurf

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016
Skrivet av Darkraii:

Just nu har jag ett 750W med 2 st 780 i SLI.
Detta går "precis".

Hade tänkt öka till 850W för att "ge utrymme" för att överklocka cpu.
Då jag hade tänkt att mina 780 SLI får leva tills nästa generation av Nvidia "TI" kort kommer, om ca 1-2 år
Tar jue alltid ca 1 år efter relase av ny generation tills dess att TI dyker upp.

Datorn kommer mest användas till att spela divers spel. och självklart lite slösurf

Tror dock att 1080 & 1080 ti kommer först den här gången (?)

Intel i7 6700K | ASUS Maximus VIII Hero | ASUS GeForce GTX 1080 Strix | 16GB DDR4 2400MHz | Fractal Design Define R5 | Corsair RM850X

Fire Strike: http://www.3dmark.com/3dm/13928753

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2013

Tveksamt om jag ska vara ärlig, de har jue alltid släppt ett "bättre/TI" kort efter ca 1-2 år.... Men den som lever får se
Spelar ändå "bara" på full HD (1080p).

Så tror nog mina 2 780 SLI räcker ett tag till

Men men, då kör jag på dessa delar och ser glad ut helt enkelt