Dator fryser till krash i spel, enbart när man byter område i spel.

Permalänk
Medlem

Dator fryser till krash i spel, enbart när man byter område i spel.

Hej, Okej har ett väldigt underligt problem som är svårt att identifiera.
Startar Dark souls 3, och det går utan problem. I spelet när man försöker teleportera sig från ett område till ett annat så fryser det och ljudet
går i slowmotion. Man hör ljudet i Win 10 som om man kopplade in ett usb minne t.ex.

Problemet är samma i andra spel t.ex. Planet side 2. Hoppar in i spelet utan problem. om jag ska hoppa över till en annan planet i spelet så fryser det på samma sätt. Väntar man någon minut så startar datorn om sig själv tillslut.

Enda som jag uteslutit är att det ej är ramminnet som krånglat förut.
Gjorde en ren installation av drivrutiner utan skillnad.

Funderar på om jag ska göra en ren installation med win 10, har dock inget usb minne som får plats med det.

Vad kan jag göra för att isolera problemet?

Permalänk
Medlem

@harbl: redan löst det. det var grafikkortet.. hoppas det är garanti kvar..

Permalänk
Medlem

Bra att du löste det så att andra som har liknande problem vet var man ska/kan börja felsöka!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

@DatorMuppen: Det är ju till stor fördel om man har gamla komponenter att testa med för att kunna isolera problemet

Permalänk
Medlem

@harbl: Precis, det är nästan ett måste, för det blir så mycket enklare att hitta var problemet är/isolera som du säger.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd