Från A8 till A10 .. kommer Hitman flyta på lite bättre?

Permalänk
Medlem

Från A8 till A10 .. kommer Hitman flyta på lite bättre?

Köpte nyss Hitman och spelet jobbar tungt på min dator
Förra hitman flöt på som bara den, så lite besviken då grafiken inte är så värst mycket bättre.

Men jag går igenom min dator och kollar vad jag kan göra åt saken

Grafikkort - 760 GTX tror det håller ett tag till
8gb RAM 1600mhz - tror inte att 16gb hade gjort så stor skillnad (?)

Och AMD A8 - 6600K - Kan detta vara boven? Värt att lägga 1500kr på en A10?

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/hitman...

Tyder på CPU'n

Permalänk
Skrivet av downup:

Köpte nyss Hitman och spelet jobbar tungt på min dator
Förra hitman flöt på som bara den, så lite besviken då grafiken inte är så värst mycket bättre.

Men jag går igenom min dator och kollar vad jag kan göra åt saken

Grafikkort - 760 GTX tror det håller ett tag till
8gb RAM 1600mhz - tror inte att 16gb hade gjort så stor skillnad (?)

Och AMD A8 - 6600K - Kan detta vara boven? Värt att lägga 1500kr på en A10?

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/hitman...

Tyder på CPU'n

Största skillnaden mellan a8 och a10 är inbyggda grafiken och den nyttjar du ju inte i vilket fall. Tyvärr. Lite mer prestanda per MHZ får du på de nya a10 men inte så det är värt pengarna när du redan har en 6600k. Jag tycker du ska ta och överklocka den så långt du kan. Och även grafikkortet.
Om systemkraven stämmer överens med verkligheten så gillar spelet många kärnor/trådar för att köra på rekommenderad och det kommer du inte kunna få på den plattformen du har.

Sen kan du säkert sänka några inställningar som ligger på processorn.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Det är fler kärnor spelet behöver, 6-8 kärnor eller mer helst. Därför rekommenderade spec är en 8kärnors amd eller en i7a med HT

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du kan lika gärna testa att överklocka processorn. Största skillnaden mellan a8 och a10 är inbyggda grafiken och den nyttjar du ju inte i vilket fall. Tyvärr.

Tack för svaret, får bli en större uppgradering senare iår då med modekort/cpu/ram istället

Permalänk
Skrivet av downup:

Tack för svaret, får bli en större uppgradering senare iår då med modekort/cpu/ram istället

Låter vettigt fm2 plattformen är tyvärr lite begränsad när det kommer till processorkraft. Senare i år kommer ju både Intel och förhoppningsvis AMD med nya grejer att uppgradera till.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Om du inte redan gjort det, testa använda DX12 istället för DX11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Det är fler kärnor spelet behöver, 6-8 kärnor eller mer helst. Därför rekommenderade spec är en 8kärnors amd eller en i7a med HT

Spelet kräver definitivt inte mer än 4 kärnor. En i5 skulle fungera 100x bättre än en fx 8350 t.ex. Dom där kraven är för amd användare då en fx 6300 är 6 kärnig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@downup: Om den större uppgraderingen ännu inte är gjord så skulle jag rekommendera dig att överklocka din processor.

Som du redan varit inne på är det CPU:n som är flaskhalsen i ditt system. Glädjande nog är A8-6600K en riktig överklockare!
Om du inte redan testat så borde du förmodligen kunna få ut en 4-500 mhz ytterligare, vilket skulle kunna ge en ganska markant skillnad i spelet.