Varför dessa ursäktande undertoner i bilder på ditt senaste inköp-tråden?

Permalänk
Medlem

Varför dessa ursäktande undertoner i bilder på ditt senaste inköp-tråden?

Varför är det så vanligt förekommande med formuleringar i stil med "det blev ett nytt grafikkort"? "det blev en snordyr flaska konjak" "hehö, råkade köpa en uppsättning fälgar för 20 lax "

Formuleringarna förskjuter avsiktligheten i inköpet till.... jag vet inte vad?. Nån högre makt kanske? (nej..)

Varför!? Förklara er! Min egen teori är inte särskilt smickrande utan landar i att det rör sig om en slags spelad blygsamhet för att man inte kan veta om man ska dömas för sitt "onödiga" inköp eller bli hyllad för sitt stora intresse och passion. Egentligen tror/vet man att responsen kommer (om man får någon!) vara unisont positiv (Det är så det funkar. Många av oss har fortfarande, tack och lov, uppfostrats till att man håller igen med icke-konstruktiv negativ kritik..)

Så om jag inte får något bra mothugg; skippa det onödiga falskspelet! Stå för dina beslut (inköp)! Det är inte smickrande att göra nåt annat.

Permalänk
Lego Master

Jag är väldigt klar över varför jag köper nytt: det gamla har offrats till prylbögsgudarna.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Jag är oftast full när jag köper "dyra" saker. Då hinner jag inte tänka efter. Dock är det saker jag redan suktat efter i nyktert tillstånd.
Så mina trådar börjar nästan alltid med "Råkade fylleköpa mig en..."

Saker jag köpt på fyllan:
3dprinter
Elektrisk Longboard
6700k med moderkort
Ipad 2
Surroundförstärkare
Projektor
Laptop

Har alltid varit nöjd med mina fylleköp även när jag nyktrat till och har roligt med grejerna.

(Och ja, jag är inte nykter nu heller)

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

Det har jag aldrig tänkt på. Men det är sant att folk gör så.

Det jag undrar över är hur många "tips på komponenter till ny dator"-trådar som leder till något egentligt köp.... Men nu skall jag inte kapa din tråd.

Tror ursäkterna är någon form av ödmjukhet, kanske? Inte lönt att bli irriterad över tycker jag i alla fall.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Jag är oftast full när jag köper "dyra" saker. Då hinner jag inte tänka efter. Dock är det saker jag redan suktat efter i nyktert tillstånd.
Så mina trådar börjar nästan alltid med "Råkade fylleköpa mig en..."

Saker jag köpt på fyllan:
3dprinter
Elektrisk Longboard
6700k med moderkort
Ipad 2
Surroundförstärkare
Projektor
Laptop

Har alltid varit nöjd med mina fylleköp även när jag nyktrat till och har roligt med grejerna.

(Och ja, jag är inte nykter nu heller)

Åh gud... Right there with you brother. Livsfarlig kombination nätbutiker och sprit. Hahaha

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Jag är oftast full när jag köper "dyra" saker. Då hinner jag inte tänka efter. Dock är det saker jag redan suktat efter i nyktert tillstånd.
Så mina trådar börjar nästan alltid med "Råkade fylleköpa mig en..."

Saker jag köpt på fyllan:
3dprinter
Elektrisk Longboard
6700k med moderkort
Ipad 2
Surroundförstärkare
Projektor
Laptop

Har alltid varit nöjd med mina fylleköp även när jag nyktrat till och har roligt med grejerna.

(Och ja, jag är inte nykter nu heller)

Hahahahahhahahahah xD detta var mycket intressant och roligt lol !

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Det har jag aldrig tänkt på. Men det är sant att folk gör så.

Det jag undrar över är hur många "tips på komponenter till ny dator"-trådar som leder till något egentligt köp.... Men nu skall jag inte kapa din tråd.

Tror ursäkterna är någon form av ödmjukhet, kanske? Inte lönt att bli irriterad över tycker jag i alla fall.

Jag är inte sååå irriterad, men har ändå hakat upp mig på det ganska många gånger nu. Mitt intryck är att det är lite fegt/ängsligt, men jag har kanske inte riktigt fattat det liksom. Därav frågan!

Min ståndpunkt både på ett personligt och filosofiskt plan är att man ska ha kött på benen innan man spenderar massa pengar. Att det är något som man inte bör/ska göra impulsivt. (ang. att fylleköpa saker som man redan funderat på innan, stött och blött fördelar mot nackdelar etc.. där skulle berusningen faktiskt kunna vara av godo. Ibland måste man bara få saker ur systemet. Lite som att släppa på proppen i badkaret)

Permalänk
Medlem

@Olegh: Jo men fyllan har fått mig att förverkliga lite smått onödiga projekt som en gamingburk baserat på en överbliven athlon 5350! Haha!

Nu har den ett 750ti, 8gb RAM och 256gb SSD. Använts knappt men kul att testa vad som funkar.

Äsch screw it. Man lever bara en gång.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Du läser in på tok för mycket i ett uttryckssätt där inga egentliga underliggande meningar finns.
Man kanske inte vill vara tråkig och väljer att krydda sitt uttryck lite istället för att i närmast robotlik anda ha en identisk struktur med alla andra:

- Jag köpte X
- Jag köpte Y
- Jag köpte Z
*blip blop*

Termer som "det blev" eller "råkade" bör inte generellt uppfattas som ursäktande i sammanhanget (IMHO), lika lite som "snubblade över" ett par schyssta dojjor på Team Sportia bör uppfattas som att man faktiskt föll och slog sig över ett par skor inne i sportbutiken.
Sen att många gör samma sak och minskar värdet i postarens försök till kreativitet en aning är en annan femma, personligen ser jag alla dagar en blandning av uttryck för att få upplevelsen av en levande tråd och ett levande språk.

Så en tråd med:

- Jag köpte nya skidor
- Snubblade över ett par schyssta dojjor.
- Efter lite velande så blev det en ny Audi A4 Quattro.
- Råkade bränna en slant på en ny kostym i helgen

Är i min mening mycket mer uttrycksfull och behaglig att läsa, trots att undermeningen i inläggen är precis desamma som i en tråd endast bestående av "Jag köpte"-inlägg.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Hedersmedlem

Det är nog både och. Vissa vill variera sitt språk lite och andra känner att det är lite av ett onödigt lyxköp som man hade kunnat vara utan.

En del av det som visas upp i tråden är av att man köpt något speciellt, det kan handla om lite större summor som kan locka till sig lite kritik.

Sen kan man nog påpeka att säkert går att variera sitt språk samtidigt som man låter säker i sitt köp. "Jag hittade en dunderprodukt som jag förtjänar så jag slängde mig på köpknappen".

Permalänk
Medlem

Datorinköp (nöjesshopping m.a.o.), oavsett plånbok, kan ses som genant slöseri med medel. Jag menar, man klarar ju sig i praktiken på sin gamla Athlon 64 X2 4400+. Lira nya Division? - Äsch, du tröttnar ändå efter en vecka...

Finns otroligt mycket nytta du kan göra med 10.000. Spara till dina barn, skänk till välgörenhet, fixa underredsbehandling på familjebilen, you name it.

Tröttnat på min 4670K, gamla åbäke. In med det nya, in med Skylake! Det bidde en 6700K. Eller nåt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Inaktiv

Det finns folk som köper för köpandets skull. De vill helt enkelt ha något att se fram emot i sin vardag. Beteendet går hand i hand med samhällets förfall. Sen finns det också folk som passar på att köpa medans det är billigt. Krashar Sverige så blir det riktigt dyrt.

Permalänk
Medlem

En del tröstäter, andra tröstköper.

Permalänk
Medlem

En sorts omvänd ödmjukhet skulle jag tro det egentligen handlar om, fast väldigt få vill egentligen säga som det är. Att det råkade bli en ny bil eller ett hus är förhoppningsvis väldigt lite råkade, snarare handlar det om att man vill visa upp det man köpt (och sannolikt planerat för väldigt länge), och ge sken av att det är någon man kan snubbla över vilken dag som helst trots att de alldra flesta får ta ganska kraftiga lån för hus och bil.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Har aldrig stört mig på det faktiskt nu när du nämner det.
Däremot...stör jag mig av någon anledning på just den här symbolen i forumet:

Drygsmileyn som jag oformellt döpt den till, får svårt på något sätt att ta allt som skrivs seriöst när den förekommer då jag tycker det uppvisar en "kaxigare ton" än något annat.
Undviker helt vissa trådar där den förekommer frekvent, skulle önska att det fanns en funktion för att stänga av smileys helt och hållet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

@Olegh: Jo men fyllan har fått mig att förverkliga lite smått onödiga projekt som en gamingburk baserat på en överbliven athlon 5350! Haha!

Nu har den ett 750ti, 8gb RAM och 256gb SSD. Använts knappt men kul att testa vad som funkar.

Äsch screw it. Man lever bara en gång.

har ett mkt likt system fast överklockat till 2525mhz.. fnkar mycket bättre än förväntat förutom att allt som skall laddas går trögt jämfört mot vanlig ssd pga IDE mode ..inte placebo, det är faktiskt en märkbar skillnad.

annars måste jag nog säga att man får väldigt mkt för pengen

EDIT:det sitter en ssd i men pga IDE mode så känns den som något mellan HDD och SSD vilket är lite kasst:P

Permalänk
Medlem

@criscros: jag kan inte överklocka min pga fel moderkort. Men jag hade samma problem med dotterns liano baserade a6. Helvete vad man kunde kräma på med fsb på den. 2600 mhz som standard och kommer utan problem upp i 3500. Snacka om valuta för pengarna. Fast man får köra i ide mode. Helt ärligt så tycker jag inte det är så stor skillnad om man struntar i benchmarks. Kanske inte är så med 5350.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

@Olegh: Jo men fyllan har fått mig att förverkliga lite smått onödiga projekt som en gamingburk baserat på en överbliven athlon 5350! Haha!

Nu har den ett 750ti, 8gb RAM och 256gb SSD. Använts knappt men kul att testa vad som funkar.

Äsch screw it. Man lever bara en gång.

Så länge du har råd är det helt OK. Du kan spetsa till det lite extra dock genom att sälja datorn du inte använder. Även om du inte behöver pengarna så är det rätt kul att sälja grejer faktiskt. Man får träffa nån man aldrig skulle ha träffat annars och själva grejen med att sälja nått är rätt underhållande.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Det har jag aldrig tänkt på. Men det är sant att folk gör så.

Det jag undrar över är hur många "tips på komponenter till ny dator"-trådar som leder till något egentligt köp.... Men nu skall jag inte kapa din tråd.

Tror ursäkterna är någon form av ödmjukhet, kanske? Inte lönt att bli irriterad över tycker jag i alla fall.

Skrivet av Olegh:

Jag är inte sååå irriterad, men har ändå hakat upp mig på det ganska många gånger nu. Mitt intryck är att det är lite fegt/ängsligt, men jag har kanske inte riktigt fattat det liksom. Därav frågan!

Min ståndpunkt både på ett personligt och filosofiskt plan är att man ska ha kött på benen innan man spenderar massa pengar. Att det är något som man inte bör/ska göra impulsivt. (ang. att fylleköpa saker som man redan funderat på innan, stött och blött fördelar mot nackdelar etc.. där skulle berusningen faktiskt kunna vara av godo. Ibland måste man bara få saker ur systemet. Lite som att släppa på proppen i badkaret)

Jag upplever att TS mer syftar på en allmän diskussion kring ämnet. Att ha invändning X mot företeelse Y betyder inte nödvändigtvis att man motsätter sig Y.

Ni båda reflekterar bra kring frågeställningen och jag håller med er. Den faktiska innebörden av det folk säger ger intryck av nån slags spelad blyghet, även om många enbart använder uttrycket för de hört det sägas någonstans innan.

Talsättet fungerar även som glidmedel. Det blir typ enklare att säga något banalt på ett bekvämt sätt.

Det bästa sättet att prata är enligt mig att helt enkelt säga vad man känner (med viss censur, man ska inte vara otrevlig). Är man lite småfull och handlar saker online då är det lite som att man snubblar över det man vill köpa. Man spontanhandlar och i efterhand blev det bara lite så.

Är det vad som hände så tycker jag att 'det blev en ny XXX' ett förståligt uttryck.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har aldrig stört mig på det faktiskt nu när du nämner det.
Däremot...stör jag mig av någon anledning på just den här symbolen i forumet:

Drygsmileyn som jag oformellt döpt den till, får svårt på något sätt att ta allt som skrivs seriöst när den förekommer då jag tycker det uppvisar en "kaxigare ton" än något annat.
Undviker helt vissa trådar där den förekommer frekvent, skulle önska att det fanns en funktion för att stänga av smileys helt och hållet.

Jag håller helt med dig. Vissa smileys förstår man inte hur man ska förhålla sig till. Ibland känns de mest som en spydig kommentar.

Jag har en förklaring till varför folk använder dem. De har inte riktigt reflekterat över hur man ska förstå smileyn och skickar den mest för att de sett någon annan göra det tidigare. Känner man efter vad ansiktet försöker säga så är de ofta man inte förstår varför folk använder det.

Du vill inte stänga av dem helt dock. Sättet folk pratar online kräver dem. Om nån skriver till dig och du inte har smileys då kan det bli sjuka missförstånd.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

En del tröstäter, andra tröstköper.

Jag har inte råd med nåt av de

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Varför är det så vanligt förekommande med formuleringar i stil med "det blev ett nytt grafikkort"? "det blev en snordyr flaska konjak" "hehö, råkade köpa en uppsättning fälgar för 20 lax "

Formuleringarna förskjuter avsiktligheten i inköpet till.... jag vet inte vad?. Nån högre makt kanske? (nej..)

Varför!? Förklara er! Min egen teori är inte särskilt smickrande utan landar i att det rör sig om en slags spelad blygsamhet för att man inte kan veta om man ska dömas för sitt "onödiga" inköp eller bli hyllad för sitt stora intresse och passion. Egentligen tror/vet man att responsen kommer (om man får någon!) vara unisont positiv (Det är så det funkar. Många av oss har fortfarande, tack och lov, uppfostrats till att man håller igen med icke-konstruktiv negativ kritik..)

Så om jag inte får något bra mothugg; skippa det onödiga falskspelet! Stå för dina beslut (inköp)! Det är inte smickrande att göra nåt annat.

Jag förstår vad du menar. Har själv gjort så. Gör...
Jag ser något jag verkligen vill ha, men som kanske är helt onödigt eller för dyrt. Köper det i alla fall och skyllt ifrån mig på b.l.a på "att det är en investering", "ska prova, sen lämna tillbaka (inte)", "råkade köpa", "kan vara bra att ha" och sådana ursäkter.
När jag växte upp så hade vi det inte så bra ställt ekonomiskt och jag hade aldrig prylarna som kompisarna hade. Så för mig har det handlat om att jag vill ha men skäms när jag köpt något åt mig själv.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Jag håller helt med dig. Vissa smileys förstår man inte hur man ska förhålla sig till. Ibland känns de mest som en spydig kommentar.

Jag har en förklaring till varför folk använder dem. De har inte riktigt reflekterat över hur man ska förstå smileyn och skickar den mest för att de sett någon annan göra det tidigare. Känner man efter vad ansiktet försöker säga så är de ofta man inte förstår varför folk använder det.

Du vill inte stänga av dem helt dock. Sättet folk pratar online kräver dem. Om nån skriver till dig och du inte har smileys då kan det bli sjuka missförstånd.

Trodde det inte gick att använda den fel, just denna är ju inte helt bra på swec. Men jag tolkar det som man skrivit viss text med "glimten i ögat" (sen om andra gör samma tolkning vet jag inte). Saker ändrats ju över tid även språk (är ju själv inte med i alla svängar och nymodigheter).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Som satt talesätt när man gjorde något extremt köp, så att impulsköp en båt för 2 Mille eller så.

Jag själv är en seg köpare utav bara tusan, tänkte köpa en surface när den släpptes, men anser inte de är tillräckligt bra ännu. Detta innebär att jag inte köper så mycket privat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Trodde det inte gick att använda den fel, just denna är ju inte helt bra på swec. Men jag tolkar det som man skrivit viss text med "glimten i ögat" (sen om andra gör samma tolkning vet jag inte). Saker ändrats ju över tid även språk (är ju själv inte med i alla svängar och nymodigheter).

Jag hör dig. Fast även på andra plattformat så tycker jag glimten-i-ögat smileyn är rätt obekväm. Liksom vad är det man smilar över. Att man skojar på skoj eller att man lurat dig? Rätt två olika innebörder.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Jag hör dig. Fast även på andra plattformat så tycker jag glimten-i-ögat smileyn är rätt obekväm. Liksom vad är det man smilar över. Att man skojar på skoj eller att man lurat dig? Rätt två olika innebörder.

Första använder jag den alltid till (om jag inte använt den till numer två någon gång, jag minns inte att jag använt den till det).

Finns ju andra att använda om man luras (om jag inte har galet fel nu), använder inte så många själv. "Visslande smiley" är den som dyker upp när jag tänker på att luras.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Jo. Kanske sant. Jag har inte heller så bra koll på vad som betyder vad. Ventilerade bara mina associationer kring smileyn.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nidnus:

Jag hör dig. Fast även på andra plattformat så tycker jag glimten-i-ögat smileyn är rätt obekväm. Liksom vad är det man smilar över. Att man skojar på skoj eller att man lurat dig? Rätt två olika innebörder.

Håller med, det kan vara riktigt provocerande ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

@criscros: jag kan inte överklocka min pga fel moderkort. Men jag hade samma problem med dotterns liano baserade a6. Helvete vad man kunde kräma på med fsb på den. 2600 mhz som standard och kommer utan problem upp i 3500. Snacka om valuta för pengarna. Fast man får köra i ide mode. Helt ärligt så tycker jag inte det är så stor skillnad om man struntar i benchmarks. Kanske inte är så med 5350.

Det va som fan.. Jävlar vad bang for the buck där alltså:) kanja fråga hur du upplevde de där system när du väl hade det? Jag hade faktiskt generationen precis efter den, 5800k och jag måste säga att det var bland det roligaste jag har varit med om billigt, igpu som faktiskt var något att hänga i julgranen och roligt att överklocka. Riktigt skoj och den känslan är värd mycket mer än benchmarks. Har en i3 3225.. Mycket tråkig då den är låst osv MEN fan va cpu kraft den har för att vara i lower segment drar inte alls mkt ström och blir knappt varm vilket jag uppskattar mkt. Gillar faktiskt att testa olika system och "känna" på dem. Hade även en 3570k och är ta mig fan ett riktigt monster

Men du ang ssd i ide mode.. Nä ja känner faktiskt skillnad mot tex de ovanstående , kan det vara så att systemet i sig som är trögt? Typ en blandning?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Jag håller helt med dig. Vissa smileys förstår man inte hur man ska förhålla sig till. Ibland känns de mest som en spydig kommentar.

Jag har en förklaring till varför folk använder dem. De har inte riktigt reflekterat över hur man ska förstå smileyn och skickar den mest för att de sett någon annan göra det tidigare. Känner man efter vad ansiktet försöker säga så är de ofta man inte förstår varför folk använder det.

Du vill inte stänga av dem helt dock. Sättet folk pratar online kräver dem. Om nån skriver till dig och du inte har smileys då kan det bli sjuka missförstånd.

Exakt vad det är i mina ögon, en spydig kommentar, även if not pun intended så får det den effekten.
Nej, helt och hållet skulle jag inte vilja ta bort smileys då det är ett bra och enkelt sätt att uttrycka sig utan ord.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X