Fortsatta DirectX 12-problem för Hitman

Permalänk
Melding Plague

Fortsatta DirectX 12-problem för Hitman

Det är uppförsbacke för DirectX 12 i lönnmördartiteln Hitman. I samband med senaste uppdateringen har det nya gränssnittet helt enkelt slutat fungera för vissa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Proffsmobbare

Lösningen är att högerklicka på spelet i Steam, välja 'Properties' sedan 'Launch options' och skriva in -SKIP_LAUNCHER.

Efter det kommer spelet starta i DX12.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen på DX 12, ser fram mot att drivrutiner blir mindre relevanta så AMD kanske får vara med i matchen ordentligt igen.

Barnsjukdomar lär vi få dras med i iallafall nåt år så jag är inte fruktansvärt orolig ännu. Även om det är tråkigt, speciellt på AAA-titlar.

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lloldrin:

Jag hoppas verkligen på DX 12, ser fram mot att drivrutiner blir mindre relevanta så AMD kanske får vara med i matchen ordentligt igen.

Barnsjukdomar lär vi få dras med i iallafall nåt år så jag är inte fruktansvärt orolig ännu. Även om det är tråkigt, speciellt på AAA-titlar.

Tycker HD7970 står sig bra än idag..så enligt mig lämnade AMD aldrig matchen, de glömdes bort pga skrikiga nvidia fanbois.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Inaktiv

Låter som att DX12 vägrar köra ooptimerad konsol smörja. Nu kanske företagen lär sig att sluta pumpa ut halvfärdiga spel.

Permalänk
Medlem

Fungerar utan problem med 390

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Dom kanske ska ta o lära sig att man inte gör en dx12 port ifrån dx11.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas dx12 failar fett och hårt så vi äntligen kan ha Vulcan-everywhere!

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

Tycker HD7970 står sig bra än idag..så enligt mig lämnade AMD aldrig matchen, de glömdes bort pga skrikiga nvidia fanbois.

7970 stödjer vulcan... directx är förlegat och för propretärt.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

Tycker HD7970 står sig bra än idag..så enligt mig lämnade AMD aldrig matchen, de glömdes bort pga skrikiga nvidia fanbois.

Kan du förklara för mig vad det är som skrikiga nvidia fanboys sagt/skrivit som gjort att folk "glömt" HD7970.

Jag har själv ägt HD7970.. Presterade helt okej, men i dagens generation tävlar det inte riktigt med det som erbjuds på marknaden så varför skulle man köpa HD7970 idag framför något annat kort i mellansegmentet eller övre mellansegmentet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lloldrin:

Jag hoppas verkligen på DX 12, ser fram mot att drivrutiner blir mindre relevanta så AMD kanske får vara med i matchen ordentligt igen.

Barnsjukdomar lär vi få dras med i iallafall nåt år så jag är inte fruktansvärt orolig ännu. Även om det är tråkigt, speciellt på AAA-titlar.

Jag hoppas directx12 kvävs i vaggan. Vulcan är open spec och överlägset i dagsläget.

Edit: Se bara hur "code generated voxels" skapas i directx 12.. tre lines i vulcan för en "standard plane" i directx så måste du koda nära på en hel sida för en så enkel funktion.

saknade exempel
Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Kan du förklara för mig vad det är som skrikiga nvidia fanboys sagt/skrivit som gjort att folk "glömt" HD7970.

Jag har själv ägt HD7970.. Presterade helt okej, men i dagens generation tävlar det inte riktigt med det som erbjuds på marknaden så varför skulle man köpa HD7970 idag framför något annat kort i mellansegmentet eller övre mellansegmentet.

De skriker om AMDs ''felande drivrutiner'' och värmeproblemet trots det bara var originalkylaren från 290/x korten...vips så var det hela AMD's utbud som var varma och högljudda..

Sen att återförsäljare rekommenderar/ade GTX960/50 framför R9 280/x trots R9 280/X är mycket mer framtidssäkert.

Fasiken...jag har sett ''kunniga'' IT-personer rekommendera GTX960 framför R9 390...

Jag väljer ett begagnat 7970 för 800:- framför ett nytt GTX960 för 1990:-..

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

De skriker om AMDs ''felande drivrutiner'' och värmeproblemet trots det bara var originalkylaren från 290/x korten...vips så var det hela AMD's utbud som var varma och högljudda..

Sen att återförsäljare rekommenderar/ade GTX960/50 framför R9 280/x trots R9 280/X är mycket mer framtidssäkert.

Fasiken...jag har sett ''kunniga'' IT-personer rekommendera GTX960 framför R9 390...

Jag väljer ett begagnat 7970 för 800:- framför ett nytt GTX960 för 1990:-..

Då måste du missat hur de skrikiga "AMD fanboysen" skrev om de senaste nvidia drivrutinerna. Eller hur dåliga nvidias drivrutiner är rent allmänt. Verkar för övrigt ingen som skriver om det längre, nästan som om det var en hype som startades men inte kunde backas upp?

Poängen jag försöker göra är att du själv kanske blundar för all skit nvidia får också? Det är inte så att båda får skit av respektive fanboys och har varit så sedan de båda existerat och kommer förmodligen alltid att vara så.

Viss kritik kan vara berättigad men oftast vet man inte längre vad som är sant och inte pga. människor som tar grafikkort personligt av någon anledning.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

De skriker om AMDs ''felande drivrutiner'' och värmeproblemet trots det bara var originalkylaren från 290/x korten...vips så var det hela AMD's utbud som var varma och högljudda..

Sen att återförsäljare rekommenderar/ade GTX960/50 framför R9 280/x trots R9 280/X är mycket mer framtidssäkert.

Fasiken...jag har sett ''kunniga'' IT-personer rekommendera GTX960 framför R9 390...

Jag väljer ett begagnat 7970 för 800:- framför ett nytt GTX960 för 1990:-..

Varför kör du GTX 970 då?

Sen att 290/x korten går varma oavsett kylare det är givet, de drar 300+ watt. GTX 580 är också ett varmt kort, oavsett kylare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ruzikx:

Varför kör du GTX 970 då?

Sen att 290/x korten går varma oavsett kylare det är givet, de drar 300+ watt. GTX 580 är också ett varmt kort, oavsett kylare.

Jag hade ett 290X innan från Asus, som tyvärr dog pga felande vRAM...de hade inte ett enda 290X inne så jag fick ta ett GTX970.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk

Sluta stava Vulkan med c, detta är inte Star Trek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

Jag hade ett 290X innan från Asus, som tyvärr dog pga felande vRAM...de hade inte ett enda 290X inne så jag fick ta ett GTX970.

Off:
Jag har ett tramsigt 290x liggande (powerc) som och det var minnesfel jag fick. Men jag tror fortfarande att det är VRM som är skadade samt eventuellt skadat en minnes skadats. Fick du också flimmer ,samt rödgrönt flimmer på svarta områden?

Har funderat på att baka. Om jag sänkte minnena till ca 4000 så verkade det som att kortet fungerade bättre. Men felberäkningen kunde ske innan jag kom in i windows hade behövt flasha om kortet.

OT:
Det kommer nog ta ett tag innan dx12 hamnar på plats.
Känns omoget nu. Alltihop menar jag. DX12 kanske fungerar hur bra som hälst men iplematatintioen fel. Men tror snarare att det är nytt och byggar på alla sider av tangetbodet.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

Fasiken...jag har sett ''kunniga'' IT-personer rekommendera GTX960 framför R9 390...

Jag rekommenderar nästan aldrig AMD till folk jag känner pga att om nåt strular får man skit för det i slutändan, dom som köpt kortet *researchar* och internet talar om för dom hur dåliga AMD är på alla sätt och vis. Brukar bli att oavsett vart problemet ligger så är det mitt fel då jag rekommenderade AMD istället för Nvidia, då kan dom hellre få sämre prestanda för samma pengar och jag får frid och fröjd.

Permalänk
Avstängd

Vare sig man köper AMD eller Nvidia så får man vad man betalar för "med tur". Visst får man betala lite mer för Nvidia kort men det är bara för de har lyckats inta största delen av PC marknaden med deras sätt att marknadsföra sig på. De bekostar sig mycket mer med reklam och marknadsföring, därmed kostar korten mer. Att man sedan tror att bara p.g.a. ett par högre FPS i ett par spel skulle vara något folk skulle utgå från bara är inte sant. Man köper det man känner sig säker med och skulle någon fråga mig vad man bör köpa så rekommenderar jag utifrån hur mycket de är beredda att lägga ut. Skulle jag se att det ena är "sämre" men dyrare så kan det bero på annat att jag skulle rekommendera det över det andra. Kan vara kompatibiliteten i hela datorn som gör att rekommendationen går till t. ex. GTX 960. Men att säga att Nvidia är dåliga är absolut inte sant även om de "lurat" sina kunder. AMD har också "lurat sina kunder ett antal gånger. Så är det. Företag vill sälja även om de "luras" lite ibland.
Ibland har man tur med AMD och allt fungerar felfritt och ibland har man otur med Nvidia och allt går åt skogen... Det gäller INTE bara grafikkort... ibland är det RAM, SSD'n, CPU'n, MB, nätagget o.s.v. och även bilen.
Ibland har man flyt och tur och ibland inte.

Nu inför sommaren 2016 har vi dessa att se fram emot att kyla oss med en varm sommardag..

Vilken väljer du, en god glass med chokladkex eller en iskall pinnglass?

Tjingeling!

MVH

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oringen:

De skriker om AMDs ''felande drivrutiner'' och värmeproblemet trots det bara var originalkylaren från 290/x korten...vips så var det hela AMD's utbud som var varma och högljudda..

Sen att återförsäljare rekommenderar/ade GTX960/50 framför R9 280/x trots R9 280/X är mycket mer framtidssäkert.

Fasiken...jag har sett ''kunniga'' IT-personer rekommendera GTX960 framför R9 390...

Jag väljer ett begagnat 7970 för 800:- framför ett nytt GTX960 för 1990:-..

GTX 960 går garanterat i graven när nästa generation kommer ut. GTX 960 presterar till och med sämre än kortet det ersatte hos Nvidia. R9 280x som såldes för samma pris för över 2 år sedan krossar i dag GTX 960 i ren prestanda.

GTX 960 är i dag omodernt och då går det fort för kunden att besöka butiken igen. Dagens återförsäljare rekommenderar produkter med kort livslängd för att tjäna mer på provision. R9 290 med custom kylare som ingen ville rekommendera lär hålla lika länge som HD7970.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

Tycker HD7970 står sig bra än idag..så enligt mig lämnade AMD aldrig matchen, de glömdes bort pga skrikiga nvidia fanbois.

Jag förstår mig inte på den här "jag måste hänga kvar vid gammal hårdvara och försvara den till varje pris"-mentaliteten. Det är inget fort i sten som ni byggt med era bara händer, utan en elektronisk förbrukningsvara vi kommit att känna som grafikkort. Givetvis ska man inte köpa nya grejer som är sämre än föregående generation, men så pass upplysta konsumenter förmodar jag hänger på Sweclockers i största allmänhet, så att det inte ens borde vara föremål för någon djupare diskussion?

Jag är beredd att slänga ut mitt 980 Ti när helst en efterträdare i samma segment släpps på marknaden. Jag kommer inte sitta och diskutera i åratal huruvida det fortfarande duger, hur bra det är med nedskruvade grafikinställningar om fem år, eller hur god tillverkaren var som lät mig ta del av denna heliga graal av hårdvarukvalité.

Inse att grafikkort aldrig kommer att bli tillräckligt snabba ens för samtida mjukvara.

Skrivet av danedi:

Jag hoppas directx12 kvävs i vaggan. Vulcan är open spec och överlägset i dagsläget.

Edit: Se bara hur "code generated voxels" skapas i directx 12.. tre lines i vulcan för en "standard plane" i directx så måste du koda nära på en hel sida för en så enkel funktion.

Hur är det ett problem för användaren?

Öppen standard är inte automatiskt bättre. Mer kod kan lika gärna innebära att kodaren har större kontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grenadecx:

Sluta stava Vulkan med c, detta är inte Star Trek

I beg to differ.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av KalBumling:

Jag rekommenderar nästan aldrig AMD till folk jag känner pga att om nåt strular får man skit för det i slutändan, dom som köpt kortet *researchar* och internet talar om för dom hur dåliga AMD är på alla sätt och vis. Brukar bli att oavsett vart problemet ligger så är det mitt fel då jag rekommenderade AMD istället för Nvidia, då kan dom hellre få sämre prestanda för samma pengar och jag får frid och fröjd.

Känns som konsumenter är rätt vilseledda. Men det har man sett tidigare på swec i både nyhetskommentarer och vissa trådar.

AMD gör sällan rätt enligt viss "skara" människor eller vänder bra saker till negativt. Gör Nvidia exakt samma sak är det bara hyllningar (trots det blir sämre för kunden t.ex).

Oavsett vad min avatar visar, så är jag inte fanboy åt något håll. Blivit betydligt mindre lynchningar i nyhetskommentarerna i alla fall (tack och lov), något som borde fortsätta. För AMD´s största hot är internettroll, för det har om något sänkt deras trovärdighet en del (internet har ju helt ny och unik makt, som inte funnits tidigare).

Men generellt, är det tyvärr Nvidias kunder som förstör för AMD (trots att på lite längre sikt förstör dom för sig själva). Nvidia har gång på gång visat hur kortlivad varje gen grafikkort är, AMD´s kort håller betydligt längre (på gott och ont).

Vist hade AMD ägt 72%, så hade dom troligen bettet sig som svin med. Men hade ju varit bättre om fördelningen hade varit mer 50/50 (ja inte exakt så, men ungefär). Så hade konkurrensen varit mer rättvis och ingen av tillverkarna hade vågat hitta på dumheter mot kunderna.

Hur som kan AMD ha börjat få frukt på sina satsningar på konsol och trycker ner Nvidia från helt ny riktning (få se om det händer). AMD behöver i alla fall börja ta sig in på laptops, så inte Intel tar över.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Känns som konsumenter är rätt vilseledda. Men det har man sett tidigare på swec i både nyhetskommentarer och vissa trådar.

AMD gör sällan rätt enligt viss "skara" människor eller vänder bra saker till negativt. Gör Nvidia exakt samma sak är det bara hyllningar (trots det blir sämre för kunden t.ex).

Oavsett vad min avatar visar, så är jag inte fanboy åt något håll. Blivit betydligt mindre lynchningar i nyhetskommentarerna i alla fall (tack och lov), något som borde fortsätta. För AMD´s största hot är internettroll, för det har om något sänkt deras trovärdighet en del (internet har ju helt ny och unik makt, som inte funnits tidigare).

Men generellt, är det tyvärr Nvidias kunder som förstör för AMD (trots att på lite längre sikt förstör dom för sig själva). Nvidia har gång på gång visat hur kortlivad varje gen grafikkort är, AMD´s kort håller betydligt längre (på gott och ont).

Vist hade AMD ägt 72%, så hade dom troligen bettet sig som svin med. Men hade ju varit bättre om fördelningen hade varit mer 50/50 (ja inte exakt så, men ungefär). Så hade konkurrensen varit mer rättvis och ingen av tillverkarna hade vågat hitta på dumheter mot kunderna.

Hur som kan AMD ha börjat få frukt på sina satsningar på konsol och trycker ner Nvidia från helt ny riktning (få se om det händer). AMD behöver i alla fall börja ta sig in på laptops, så inte Intel tar över.

Fast det har också lite med markandsföring. Man ser knappt något från AMD på events som Dreamhack, CEBIT eller liknande medans Intel och Nvidia är på varje event mer eller mindre. Antingen med bås som under HTC Vive på Dreamhack där Nvidia satt och demade eller massvis med reklam och priser under turneringar. När har AMD kort gets bort som priser under olika events?
Tror att det har satt sitt spår i undermedvetna. Samt att AMDs rykte på CPU fläckar ner deras GPU division vilket gör att folk gör oinformerande köp.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Fast det har också lite med markandsföring. Man ser knappt något från AMD på events som Dreamhack, CEBIT eller liknande medans Intel och Nvidia är på varje event mer eller mindre. Antingen med bås som under HTC Vive på Dreamhack där Nvidia satt och demade eller massvis med reklam och priser under turneringar. När har AMD kort gets bort som priser under olika events?
Tror att det har satt sitt spår i undermedvetna. Samt att AMDs rykte på CPU fläckar ner deras GPU division vilket gör att folk gör oinformerande köp.

AMD har också haft events (hur det nu kom upp i denna tråden), men kanske inte lika många och de känns ofta lite krystade. Så jag också att de är sämre på den biten.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

AMD har också haft events (hur det nu kom upp i denna tråden), men kanske inte lika många och de känns ofta lite krystade.

Handlar som sagt om att visa upp sig. AMD får en dålig image pga sin lackluster i prestandatoppen på CPU divisionen. Deras osynlighet när det kommer till populära events gör att de andra märken får mer uppmärksamhet. Man skulle kunna föra statistik men hur många anser inte att Intel / Nvidia är "premium" något som AMD inte förknippas med. AMD har som den enda tillverkaren möjlighet att sälja ett helt paket likt Apple men lyckas inte...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Känns som konsumenter är rätt vilseledda. Men det har man sett tidigare på swec i både nyhetskommentarer och vissa trådar.

AMD gör sällan rätt enligt viss "skara" människor eller vänder bra saker till negativt. Gör Nvidia exakt samma sak är det bara hyllningar (trots det blir sämre för kunden t.ex).

Oavsett vad min avatar visar, så är jag inte fanboy åt något håll. Blivit betydligt mindre lynchningar i nyhetskommentarerna i alla fall (tack och lov), något som borde fortsätta. För AMD´s största hot är internettroll, för det har om något sänkt deras trovärdighet en del (internet har ju helt ny och unik makt, som inte funnits tidigare).

Men generellt, är det tyvärr Nvidias kunder som förstör för AMD (trots att på lite längre sikt förstör dom för sig själva). Nvidia har gång på gång visat hur kortlivad varje gen grafikkort är, AMD´s kort håller betydligt längre (på gott och ont).

Vist hade AMD ägt 72%, så hade dom troligen bettet sig som svin med. Men hade ju varit bättre om fördelningen hade varit mer 50/50 (ja inte exakt så, men ungefär). Så hade konkurrensen varit mer rättvis och ingen av tillverkarna hade vågat hitta på dumheter mot kunderna.

Hur som kan AMD ha börjat få frukt på sina satsningar på konsol och trycker ner Nvidia från helt ny riktning (få se om det händer). AMD behöver i alla fall börja ta sig in på laptops, så inte Intel tar över.

Känns som konsumenter är rätt vilseledda. Men det har man sett tidigare på swec i både nyhetskommentarer och vissa trådar.

Stämmer att de "flesta" är det men inte de som vet vad de vill ha och för vad. Alla hängde inte här då MS med "Chicago" Win95 körde över "ALLA" andra OS som var betydligt mycket bättre. (Marknadsföring)

AMD gör sällan rätt enligt viss "skara" människor eller vänder bra saker till negativt. Gör Nvidia exakt samma sak är det bara hyllningar (trots det blir sämre för kunden t.ex).

Samma sak här, den vissa "skaran" människor du pratar om gick även då på att MS med Windows är det absoluta bästa valet även om vi som kunder får betala för OS och få sämre OS i burkarna. (Återigen marknadsföring) - Sedan vet de flesta, även den vissa "skaran" människor att AMD's CPU'er inte är lika bra som förr.

För AMD´s största hot är internettroll, för det har om något sänkt deras trovärdighet en del (internet har ju helt ny och unik makt, som inte funnits tidigare).

Om man tror att sådant påverkar så mycket då borde även det påverka positivt. Man ser jättemycket negativ trollning mot Nvidia också kanske t.o.m. mer och dessutom ger AMD ut signaler (byggda kring deras fakta) att Nvidia's GPU'er ex. (970) var fejk och lite annat skit, tyvärr så nergraderar AMD sig själva via sådana uttryck även om de har rätt (den vissa "skaran" människor gillar inte sådant, tyvärr. (Man minns hur Steve Jobs hela tiden gick på Bill Gates och hur det ändå gick i slutändan för BG. Monopol och stark marknadsföring med rätt attityd gav honom sin position.) Jag tror AMD's trovärdighet sänkts p.g.a. dem själva och deras failade CPU'er ex. "Bulldozer" som var så hypade men störtade självmant vid lansering.

Men generellt, är det tyvärr Nvidias kunder som förstör för AMD (trots att på lite längre sikt förstör dom för sig själva). Nvidia har gång på gång visat hur kortlivad varje gen grafikkort är, AMD´s kort håller betydligt längre (på gott och ont).

NEJ det är AMD själva som gav sig in på hal is vid fel tidpunkt (många AMD'are övergav dem med rätt anledning. Nu vill AMD satsa starkt på konsol sidan, men vad tror du händer för oss PC gamers då, jo sämre optimerade och exklusiva spel, tyvärr, kanske kan Nvidia skapa något exklusivt som GameWorks ihop med AMD för oss PC gamers, (vem vet?). Ny teknik kommer ut hela tiden så varför behålla äldre grafikkort även om de håller länge? Många byter grafikkort även om den fungerar bara för att de vill maxa sina spel. Äldre Nvidia kort håller måttet lika bra som äldre AMD kort "folk" kanske ger sig in på att överklocka och inser WOW mitt 770 håller måttet perfekt än idag.

Vist hade AMD ägt 72%, så hade dom troligen bettet sig som svin med. Men hade ju varit bättre om fördelningen hade varit mer 50/50 (ja inte exakt så, men ungefär). Så hade konkurrensen varit mer rättvis och ingen av tillverkarna hade vågat hitta på dumheter mot kunderna.

De beter sig som "svin" ändå. Alla företag luras lite ibland bara för att vinna kunder även om de ligger i underläge. Däremot så kan de som ligger i överläge ignorera sådant och satsa på marknadsföringen istället. Vad för dumheter har de hittat på?

Hur som kan AMD ha börjat få frukt på sina satsningar på konsol och trycker ner Nvidia från helt ny riktning (få se om det händer). AMD behöver i alla fall börja ta sig in på laptops, så inte Intel tar över.

Jag gillar inte att spela på konsol (om jag inte är lite full så att säga för då kan det vara riktigt kul ) Om de trycker ner Nvidia via konsol då kan vi verkligen se framemot sämre spel för oss PC gamers, det vill inte jag stödja iallafall. Jag vill hellre se mer ögongodis för oss som sitter med bättre GPU'er än de som sitter med konsoler. Eller så kommer det sluta med att jag kör emulatorer och får bättre FPS via dem än PC spelet i sig självt . Laptop sidan är för dyr tycker jag, varför köra med en high end laptop för flera tusen när man kan få ca det dubbla i styrka med en desktop. Intel med Nvidia i bärbara är klart bättre än AMD's laptops. Om Zen blir något bra och Intel inte kan kontra dem med pris och teknik då är AMD TBX i matchen på riktigt.

Om man tittar på Polaris/Pascal så kommer Pascal köra över AMD prestandamässigt (rykten utifrån viss fakta).

En sak är ändå klar, AMD's design 2016 är snyggare än Nvidia's vågade 80-tals "batmoplan"

Vet ni vad ni kommer satsa på framöver - polaris eller pascal?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Jag rekommenderar nästan aldrig AMD till folk jag känner pga att om nåt strular får man skit för det i slutändan, dom som köpt kortet *researchar* och internet talar om för dom hur dåliga AMD är på alla sätt och vis. Brukar bli att oavsett vart problemet ligger så är det mitt fel då jag rekommenderade AMD istället för Nvidia, då kan dom hellre få sämre prestanda för samma pengar och jag får frid och fröjd.

Rätt dålig anledning när AMD gett mer för pengarna många gånger de senaste åren, var schyst mot de du känner och rekommendera det som är mest prisvärt, annars får vi bara ler galna fanboys.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Rätt dålig anledning när AMD gett mer för pengarna många gånger de senaste åren, var schyst mot de du känner och rekommendera det som är mest prisvärt, annars får vi bara ler galna fanboys.

Om du inte vill agera support till dagarna i ända är det en ganska bra anledning, gäller för övrigt i princip alla köpråd du ger till bekanta/familj. Ge aldrig rådet till någon att köpa en produkt/märke som har dåligt rykte (oavsett hur bra, prisvärd etc), för går nåt åt helvete med produkten då blir det genast ditt fel. Däremot om du ger rådet att köpa det som anses "bäst" brukar slutsatsen istället bli om något krånglar att det var ett måndagsexemplar.

Givetvis rekommenderar jag AMD till vissa, men då är det oftast folk jag känt länge och jag vet hur de resonerar. Kommer däremot släkting x och frågar om produkt y då blir det genast att man faller tillbaka på de "säkra" valen.

Permalänk
Skrivet av RaBlack:

Känns som konsumenter är rätt vilseledda. Men det har man sett tidigare på swec i både nyhetskommentarer och vissa trådar.

Stämmer att de "flesta" är det men inte de som vet vad de vill ha och för vad. Alla hängde inte här då MS med "Chicago" Win95 körde över "ALLA" andra OS som var betydligt mycket bättre. (Marknadsföring)

AMD gör sällan rätt enligt viss "skara" människor eller vänder bra saker till negativt. Gör Nvidia exakt samma sak är det bara hyllningar (trots det blir sämre för kunden t.ex).

Samma sak här, den vissa "skaran" människor du pratar om gick även då på att MS med Windows är det absoluta bästa valet även om vi som kunder får betala för OS och få sämre OS i burkarna. (Återigen marknadsföring) - Sedan vet de flesta, även den vissa "skaran" människor att AMD's CPU'er inte är lika bra som förr.

För AMD´s största hot är internettroll, för det har om något sänkt deras trovärdighet en del (internet har ju helt ny och unik makt, som inte funnits tidigare).

Om man tror att sådant påverkar så mycket då borde även det påverka positivt. Man ser jättemycket negativ trollning mot Nvidia också kanske t.o.m. mer och dessutom ger AMD ut signaler (byggda kring deras fakta) att Nvidia's GPU'er ex. (970) var fejk och lite annat skit, tyvärr så nergraderar AMD sig själva via sådana uttryck även om de har rätt (den vissa "skaran" människor gillar inte sådant, tyvärr. (Man minns hur Steve Jobs hela tiden gick på Bill Gates och hur det ändå gick i slutändan för BG. Monopol och stark marknadsföring med rätt attityd gav honom sin position.) Jag tror AMD's trovärdighet sänkts p.g.a. dem själva och deras failade CPU'er ex. "Bulldozer" som var så hypade men störtade självmant vid lansering.

Men generellt, är det tyvärr Nvidias kunder som förstör för AMD (trots att på lite längre sikt förstör dom för sig själva). Nvidia har gång på gång visat hur kortlivad varje gen grafikkort är, AMD´s kort håller betydligt längre (på gott och ont).

NEJ det är AMD själva som gav sig in på hal is vid fel tidpunkt (många AMD'are övergav dem med rätt anledning. Nu vill AMD satsa starkt på konsol sidan, men vad tror du händer för oss PC gamers då, jo sämre optimerade och exklusiva spel, tyvärr, kanske kan Nvidia skapa något exklusivt som GameWorks ihop med AMD för oss PC gamers, (vem vet?). Ny teknik kommer ut hela tiden så varför behålla äldre grafikkort även om de håller länge? Många byter grafikkort även om den fungerar bara för att de vill maxa sina spel. Äldre Nvidia kort håller måttet lika bra som äldre AMD kort "folk" kanske ger sig in på att överklocka och inser WOW mitt 770 håller måttet perfekt än idag.

Vist hade AMD ägt 72%, så hade dom troligen bettet sig som svin med. Men hade ju varit bättre om fördelningen hade varit mer 50/50 (ja inte exakt så, men ungefär). Så hade konkurrensen varit mer rättvis och ingen av tillverkarna hade vågat hitta på dumheter mot kunderna.

De beter sig som "svin" ändå. Alla företag luras lite ibland bara för att vinna kunder även om de ligger i underläge. Däremot så kan de som ligger i överläge ignorera sådant och satsa på marknadsföringen istället. Vad för dumheter har de hittat på?

Hur som kan AMD ha börjat få frukt på sina satsningar på konsol och trycker ner Nvidia från helt ny riktning (få se om det händer). AMD behöver i alla fall börja ta sig in på laptops, så inte Intel tar över.

Jag gillar inte att spela på konsol (om jag inte är lite full så att säga för då kan det vara riktigt kul ) Om de trycker ner Nvidia via konsol då kan vi verkligen se framemot sämre spel för oss PC gamers, det vill inte jag stödja iallafall. Jag vill hellre se mer ögongodis för oss som sitter med bättre GPU'er än de som sitter med konsoler. Eller så kommer det sluta med att jag kör emulatorer och får bättre FPS via dem än PC spelet i sig självt . Laptop sidan är för dyr tycker jag, varför köra med en high end laptop för flera tusen när man kan få ca det dubbla i styrka med en desktop. Intel med Nvidia i bärbara är klart bättre än AMD's laptops. Om Zen blir något bra och Intel inte kan kontra dem med pris och teknik då är AMD TBX i matchen på riktigt.

Om man tittar på Polaris/Pascal så kommer Pascal köra över AMD prestandamässigt (rykten utifrån viss fakta).

En sak är ändå klar, AMD's design 2016 är snyggare än Nvidia's vågade 80-tals "batmoplan"

http://i.imgur.com/OYWuFGO.jpg

Vet ni vad ni kommer satsa på framöver - polaris eller pascal?

MVH

Det som händer, är snarare utvecklare optimerar för AMD i första hand och Nvidia i andra hand på PC (gällt tvärtom i flera år, nu verkar trenden vända). Därför konsolsatsningen kan bli bra sak, inte att spelen blir sämre (får väl se på sikt vad som händer).

Sen har ju AMD alltid gett speltillverkare fria händer (nackdelen är om dessa gör sämre spel), samt ger speltillverkare bra verktyg för att underlätta spelutvecklingen. Nvidia ramar in spelen mer till physx och gameworks (fördelen att Nvidia har bättre koll på kvalitén). Men det har fungerat riktigt dåligt i praktiken i många skryt titlar (vissa fall inte Nvidias fel helt).

Det fulspel jag menar är bland annat överdriven tesselering, ett hav under marken i crysis 2. Spel som fungerar sämre än det borde, på vissa grafikkort (Nvidia fick lösa det hela, men krävdes mycket gnäll innan något hände).

AMD ska inte vara sämre än Nvidia, om inte dom tänkt släppa kort bättre än titan i juni. AMD ska lägga sig minst runt 980 TI och även Nvidia har inte tänkt ersätta högre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar