chromecast + blir svart när jag chromecastar?

Permalänk
Medlem

chromecast + blir svart när jag chromecastar?

Har första modellen av chromecast som fungerat bra från både mobilen + ipaden väldigt länge.
Nu har den börjar böka för mig sista veckorna...

När jag startar upp allt så ser jag att chromecasten startar som den ska osv... Så fort jag väljer att casta en video från youtube eller liknande så är videon på väg att dra igång men så blir det svart sen hör jag bara ljudet från videon.

Har provat:
resettat chromecasten (konfigureringen går hur bra som helst)
bytt hdmi port där den sitter...
resettat routern
haft chromecasten urkopplad en längre stund
provat skicka från både mobiler + ipad

chromecasten sitter 4 m från trådlösa routern...
Ibland när jag ska starta en video så dyker den upp i typ 2 sek sen blir bilden svart och sen är det bara ljudet jag hör.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kommer längre än dom beskriver där... Min chromecast fungerar så långt att jag ser när den bootar osv. Det är just när jag ska chromecasta allt blir svart. Ev syns videon i nån sekund för att sen bli svart.

Har provat skicka från från min dator och han vill heller inte spela upp därifrån. Det har också fungerat tidigare.
Jag hÄr en Samsung tv i vardagsrummet som också har chromecast inbyggt. Och till den fungerar det hur bra som helst att skicka chromecast till.

Vad fan är fel

Permalänk
Medlem

Jag hade jättestrul med min nyligen med, och köpte denna när den var helt ny. Blev att ge upp och köpa en helt ny.

Permalänk
Medlem

Åkte och köpte mig nya chromecasten jag med...Vart tokig på att den buggade så mkt.

Permalänk
Inaktiv

Kolla hur det fungerar med en annan strömförsörjning. Ta en USB-laddare som ger minst 1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Kolla hur det fungerar med en annan strömförsörjning. Ta en USB-laddare som ger minst 1A

Bra förslag... men gjorde ingen skillnad för mig :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raz0r-X:

Bra förslag... men gjorde ingen skillnad för mig :/

Jag har exakt samma problem som dig, har haft den i nåt år eller så, den började krångla för 3 v sedan.

Jag följer tråden med spänning.

Undrar om det är nån uppdatering som gjort det...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4
Processor: Intel core i5 3570K
Minne: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz (CMX8GX3M2A1600C9) (2x4GB)
Lagring: Verbatim Intern SSD 128GB SATA2 2.5"
Grafik: Asus Geforce 9800GT