Tilgin router portforwarding problem.

Permalänk
Medlem

Tilgin router portforwarding problem.

Hej! Tänkte hosta en starbound server och då behöver jag öppna porten 21025. Har gjort detta innan fast med Telia, nu har jag fått fiber och har Bahnhof. Såhär ser det ut: https://gyazo.com/7319eb663221ac654818b8ca0475d1c2
det jag har skrivit in var det ända jag behövde skriva in förr men eftersom det inte fungerar så måste det vara något mer. Har testat massor av olika kombinationer men får inget att funka.Vet någon vad problemet kan vara?

Permalänk
Medlem

Hej,
Det funkar inte då du inte angivit vilket av dina interna ip det ska vara öppet för.
Samt, du BÖR verkligen ha satt statiskt IP på den dator du vill öppna porten för.
På det sättet undviker du att datorn får ny ip och porten inte längre pekar rätt.

Dessutom är det bra om rutan "Aktiverad" är ibockad

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Deejay_Alive: Ska det vara ipn från tillexempel whatsmyip eller min ipv4?

Permalänk
Medlem

@Deejay_Alive: eller ska det kanske vara olika på dem? Kan faktiskt inget om detta. Tack för svar btw.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Keffy: Testa skriva tvärtom, Källa: 192.168.1.69 / 24
Lämna destination tom.

Sätt även porten i Destination ports.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Keffy:

Bahnhofs router ?
Jag fick damp på min då den gång på gång stänger öppna portar och UPNP stängs av lite random så jag lämnade tillbaka min

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@Keffy: Fast jag läste lite manual.
Det bör funka enligt din senaste bild om du bara ställer in destination ports också.

Kolla så du inte har något antivirus/brandvägg på din dator/server som blockerar också.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Deejay_Alive: Funkar fortfarande inte =/. Skickade ett mail till dem. Jäkla störande när man tänkte att man kan hålla i stabila servrar nu när man har fiber men nope, får inte ens öppna porten. skit tåkigt. Tack för svaren!

Permalänk
Medlem

@Deejay_Alive: Hej igen, nu har jag fått svar från Bahnhof: Det ska absolut vara möjligt att vidarebefordra portar på vår router, dock så har vi tyvärr ingen support
på dessa funktioner utan det är något man som sagt konfigurerar upp själv om man så vill.

Jaha... vad ska man göra då.

Permalänk
Rekordmedlem

Eftersom du nämner Bahnhof så hoppas jag du kollat om du har en publik ip på wansidan eller om du ansluter via CGN, är du uppkopplad via CGN kan man inte nå din server från internet hur du än konfar i ditt lan.
Du behöver alltså en publik ip som en förutsättning för att det ska kunna fungera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: kan man kolla detta på något bra sätt? Tack för svar!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Keffy:

@mrqaffe: kan man kolla detta på något bra sätt? Tack för svar!

Du får logga in i din Tilgin och kolla vad den har för adress på waninterfacet, börjar den med 100 i första oktetten så har du troligen hamnat bakom CGN och då behöver du beställa en publik ip via kundtjänst, det ska gå att göra online om du inte ringer dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: kan det vara denna? https://gyazo.com/3fe694d10bd7eaa550966f8028afef51
Isåfall verkar det ju som jag får kontakta Bahnhof.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Keffy:

@mrqaffe: kan det vara denna? https://gyazo.com/3fe694d10bd7eaa550966f8028afef51
Isåfall verkar det ju som jag får kontakta Bahnhof.

Ja det är inom det området du får en ip och det gör det svårt att få det att fungera, om du kollar ditt publika ip så är det inte detsamma som det Tilginen har på sin wanport utan det har översatts och det gör att du inte går att nå från internet. Du måste be om ett publikt ip för att det ska kunna fungera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Jaha okej, tack så mycket för hjälpen. Får vi se om dem vill fixa det eller inte.