Söker: Surfplatta till enklare spel och film

Permalänk
Medlem

Söker: Surfplatta till enklare spel och film

Fick en förfrågan som ligger utanför mitt kunskapsområde, har noll koll på plattor.

Det är en platta till barn på 2½ och 7 år som ska inhandlas. Lättare spel och dvd film är det som ska klaras.

Har kollat på Sony Xperia Z3 Tablet, men är som sagt helt nollad på detta område.

Vill inte att den ska bli för varm så att den går att ha i knät. Det är nog det viktigaste skulle jag säga.

Priset är justerbart, viktigaste är att det är en platta som uppfyller målen. Vill dock inte rekommendera en värsting som klarar 4k film tex, nedan mål räcker gott o väl.

- Enklare spel
- Dvd Film
- Inte för varm (ska gå att ha i knät i timmar efter en timme eller två)

Extra:
Mer utrymme hade inte varit fel, men plats för micro sd fungerar också.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Alla Sony, Samsung, Ipad etc är aningens dyrare än Acer, Asus, Lenovo. Har tex en Asus Zenpad på 10" och den kan spela precis allt, kolla all firl och skapligt med lagring orginal 32gb. Dock är det inte värstingsnabb men hittade min för nersatt pris på 1890kr så det var inget att bråka om.

Memopad och andra plattor är billigare. Alla läsplattor ska klara spelen. Dock skiljer dom sig rätt hårt på övrig prestanda. Allt handlar om din budget vad du är beredd att betala. Säg den max får kosta 2500kr ger oss en enklare utgångspunkt.

Permalänk
Medlem

@spicy_mama: 2500kr var det jag utgick ifrån i alla fall.
Men får man en platta som inte blir för varm för ett barn vid den summan? Det är mest det jag undrar.

Men om man har en budget på 2500kr, vad är det bästa jag hittar då då?
Lenovo TAB 2 A10-70 ZA00 32GB verkar nice?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

@spicy_mama: 2500kr var det jag utgick ifrån i alla fall.
Men får man en platta som inte blir för varm för ett barn vid den summan? Det är mest det jag undrar.

Men om man har en budget på 2500kr, vad är det bästa jag hittar då då?
Lenovo TAB 2 A10-70 ZA00 32GB verkar nice?

Aboslut helt okej platta

Permalänk

Rekommenderar stark en Sheild Tabelt. Bra batteritid bre prestanda och expanderbart utrymme.

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimHeterJag:

Rekommenderar stark en Sheild Tabelt. Bra batteritid bre prestanda och expanderbart utrymme.

Har du en sån själv? Hur är värmen på den?
Ska ju vara till barn, så vill inte att de ska bli obekvämt åt dem om de har den i knät.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

Har du en sån själv? Hur är värmen på den?
Ska ju vara till barn, så vill inte att de ska bli obekvämt åt dem om de har den i knät.

Har den äldre modellen men den aktuella använder samma batteri. Den blir inte så värst varm bara lite ljummen.

Visa signatur

blipp blopp