Permalänk
Medlem

Kina telefoner

Tjena, har tittat lite på kina telefoner så som Meizu, Xiaomi och Elephone mm... Är sugen på att chansa och pröva något nytt än en Samsung liksom. Länka mig den allra bästa kina telefonen för typ 2000~ då jag inte vill spendera allt för mycket för jag vill testa lite bara! Sen ifall det skulle hända något så sitter man ju där..

Permalänk
Skrivet av Crewsom:

Tjena, har tittat lite på kina telefoner så som Meizu, Xiaomi och Elephone mm... Är sugen på att chansa och pröva något nytt än en Samsung liksom. Länka mig den allra bästa kina telefonen för typ 2000~ då jag inte vill spendera allt för mycket för jag vill testa lite bara! Sen ifall det skulle hända något så sitter man ju där..

Länka dom kina telefonerna för typ 2000 som du kollat på

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Tjena, har tittat lite på kina telefoner så som Meizu, Xiaomi och Elephone mm... Är sugen på att chansa och pröva något nytt än en Samsung liksom. Länka mig den allra bästa kina telefonen för typ 2000~ då jag inte vill spendera allt för mycket för jag vill testa lite bara! Sen ifall det skulle hända något så sitter man ju där..

Meizu och Xiamo borde fungera fint så länge du köper någon vettig modell. De är väldigt stora märken i Kina, man ser dom exakt överallt (var i kina ett år sedan).
Dock så är Meizu kända för att bli VÄLDIGT varma. Ett skämt är Kina är "Buy a Meizu and turn the camera on, you will never need a radiator to keep you warm, or the whole city for that matter".

Men både märkena är väldigt etablerade i Kina och rent generellt accepterade för att tillverka vettiga telefoner.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det enda som kan vara värt att tänka på är att vissa modeller kan sakna stöd för en/flera av de frekvensband din mobiloperatör använder. Finns en bra tråd på swedroid i ämnet och även en webbsida (som jag tyvärr inte kommer på namnet på) där man kan knappa in modell+operatör och se hur de matchar.

Permalänk
Medlem

har ägt en kingzone k1 turbo. Snygg, inte plastig, bra specs men,
batteritiden katastrofalt dålig(fick köpa ett extra batteri för att klara en hel dag)
kameran, 14m.pixel, men kvalitet urusel
låste sig hela tiden och var tvungen att ta ur batteriet.
Slutade med att den åkte i instrumentbrädan och gick i tusen bitar.

lycka till // Magnus

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur snabba dessa tillverkare är med updates? Kommer dom snabbt i regel eller ska man förvänta sig att sköta det själv om man inte orkar vänta på den officiella updaten (ex Marshmallow) i ett halvår?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Oneplus X? 2549kr.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag har en elephone p3000s nu och är väldigt nöjd med den, kostade ca 1800 med frakt och tull och moms. Det som jag är sugen på just nu är denna

http://old.elephone.hk/S3

Kostar 179 dollar om 3 dagar fram till månadsskiftet, efter det 189. Sjukt bra pris skulle jag säga för allt som man får

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Länka dom kina telefonerna för typ 2000 som du kollat på

Några av dom
http://www.aliexpress.com/item/Original-ELEPHONE-P9000-Helio-...

http://www.dx.com/p/meizu-m3-note-lte-4g-mobile-phone-2gb-ram...

http://www.dx.com/p/xiaomi-redmi-note-3-5-5-3gb-ram-32gb-rom-...

http://www.dx.com/p/letv-le-x620-deca-core-android-6-0-phone-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Oneplus X? 2549kr.

Det är något i mig som inte tycker om den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Jag har en elephone p3000s nu och är väldigt nöjd med den, kostade ca 1800 med frakt och tull och moms. Det som jag är sugen på just nu är denna

http://old.elephone.hk/S3

Kostar 179 dollar om 3 dagar fram till månadsskiftet, efter det 189. Sjukt bra pris skulle jag säga för allt som man får

Snygg! Med curved display och allt!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Blommen75:

har ägt en kingzone k1 turbo. Snygg, inte plastig, bra specs men,
batteritiden katastrofalt dålig(fick köpa ett extra batteri för att klara en hel dag)
kameran, 14m.pixel, men kvalitet urusel
låste sig hela tiden och var tvungen att ta ur batteriet.
Slutade med att den åkte i instrumentbrädan och gick i tusen bitar.

lycka till // Magnus

Verkar inte som en kanontelefon helt enkelt... Men o andra sidan är det en äldre telefon och inte riktigt det kändaste företaget heller. Tack för din erfarenhet om kina telefoner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Snygg! Med curved display och allt!

Ja den är jävligt nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Meizu och Xiamo borde fungera fint så länge du köper någon vettig modell. De är väldigt stora märken i Kina, man ser dom exakt överallt (var i kina ett år sedan).
Dock så är Meizu kända för att bli VÄLDIGT varma. Ett skämt är Kina är "Buy a Meizu and turn the camera on, you will never need a radiator to keep you warm, or the whole city for that matter".

Men både märkena är väldigt etablerade i Kina och rent generellt accepterade för att tillverka vettiga telefoner.

Så det är Xiaomi och Meizu man ska satsa på då alltså

Permalänk
Medlem

Jag har sneglat en del på Blackview BV5000. Skall nog skaffa en sån som reserv/resetelefon då jag föredrar rugged framför vanliga

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Så det är Xiaomi och Meizu man ska satsa på då alltså

Det är allafall märken som är väldigt populära i just Kina så något har dom gjort rätt allafall. Detta är också ett land där man ser extremt många iphones, nästan löjligt många. Så de verkar ju bra nog för att slåss med Apple i Kina allafall.

Hur så många har råd med senaste iphonen i Kina vet jag inte direkt då de är inte direkt billiga och man tjänar inte mycket men folk prioriterar väl annorlunda där.

Det är ju skillnad på "Kina"telefon och Kina telefon också. Just Xiaomi och Meizu är ju ändå stora märken emot random no-name saker man annars kan hitta.

Personligen körde jag på det lite "säkrare" Asus när jag var i Kina. Köpte mig en Zenfone2 för att byta ut min gamla iphone 4s vilket jag är mycket nöjd med. Fick den även för ett mycket bra pris med en massa rabattkoder vi fick också.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Så det är Xiaomi och Meizu man ska satsa på då alltså

Xiaomi är väl 3:e största märket på mobiltelefoner efter Apple och Samsung om jag inte minns fel. Allt tack vare sin försäljning i hemlandet Kina.

Edit: Hade fel, men dom ligger top 10 i världen i alla fall. Jag har deras Powerbank, Surfplatta och ipcamera. Skulle inte tveka att skaffa deras telefon heller då allt håller hög kvalitet enligt mig.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Det är allafall märken som är väldigt populära i just Kina så något har dom gjort rätt allafall. Detta är också ett land där man ser extremt många iphones, nästan löjligt många. Så de verkar ju bra nog för att slåss med Apple i Kina allafall.

Hur så många har råd med senaste iphonen i Kina vet jag inte direkt då de är inte direkt billiga och man tjänar inte mycket men folk prioriterar väl annorlunda där.

Det är ju skillnad på "Kina"telefon och Kina telefon också. Just Xiaomi och Meizu är ju ändå stora märken emot random no-name saker man annars kan hitta.

Personligen körde jag på det lite "säkrare" Asus när jag var i Kina. Köpte mig en Zenfone2 för att byta ut min gamla iphone 4s vilket jag är mycket nöjd med. Fick den även för ett mycket bra pris med en massa rabattkoder vi fick också.

Skrivet av mSebbe:

Xiaomi är väl 3:e största märket på mobiltelefoner efter Apple och Samsung om jag inte minns fel. Allt tack vare sin försäljning i hemlandet Kina.

Edit: Hade fel, men dom ligger top 10 i världen i alla fall. Jag har deras Powerbank, Surfplatta och ipcamera. Skulle inte tveka att skaffa deras telefon heller då allt håller hög kvalitet enligt mig.

Tack grabbar för all info och allt!

Permalänk
Medlem

Men det är ingen som har koll på vilken telefon som gäller eller vilken av de telefonerna jag länkade som är bäst liksom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Men det är ingen som har koll på vilken telefon som gäller eller vilken av de telefonerna jag länkade som är bäst liksom?

Xiaomi RedMi Note 3 Pro är bäst. Helt sjukt att den telefonen kostar 1500:-.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör med en Doogee F5 för 1200:- köpt på Geekbuying. Helnöjd. Bra batteritid för en så pass stor lur, min S4 sög och behövde laddas varje dag. Bra skärm, ja faen allt är bra.
Edit: Nu är F7 släppt, grymt!!!
Edit 2: Nej det var den inte. Men jäklar vilken telefon, när den nu kommer.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Vad sägs om denna?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

Xiaomi RedMi Note 3 Pro är bäst. Helt sjukt att den telefonen kostar 1500:-.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja med Snapdragonen där, mums! Men jag gillar inte deras OS/UI och har hört av andra reviews att det finns lite buggar osv... Dessutom så tycker jag inte det är snyggt alls utan jag älskar Meizus OS, Flyme OS. Känns som att det flyter på mycket mer men jag kanske har fel?

Permalänk
Medlem

@crewsom kom bara ihåg att fullt 4G stöd i Sverige inte alltid finns på Kina telefoner. Xiaomi har t.ex. inte stöd för band 20 eller band 8 (om du har Tele2 eller Telenor som operatör), vilket gör att när du är ute o åker, så kommer du bara ha 4G i städer typ

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

@crewsom kom bara ihåg att fullt 4G stöd i Sverige inte alltid finns på Kina telefoner. Xiaomi har t.ex. inte stöd för band 20 eller band 8 (om du har Tele2 eller Telenor som operatör), vilket gör att när du är ute o åker, så kommer du bara ha 4G i städer typ

Aa jag har telenor men har ett gammalt 3g abonnemang med oändligt med surf för 79 spänn i månaden så 4g spelar ändå ingen roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Aa jag har telenor men har ett gammalt 3g abonnemang med oändligt med surf för 79 spänn i månaden så 4g spelar ändå ingen roll

Säker på att dom inte har uppgraderat det? För jag vet att dom har uppgraderat en del av deras oändligt med surf så att det nu även gäller 4G

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av en Xiaomi Redmi Note 3 som gick på 1800kr från Gearbest UK-lager. Med frakten hamnade det ganska precis på 2000kr. Är mycket nöjd då det är mycket hårdvara för pengarna och framförallt är det ett stort batteri (4000mAh). Däremot stödjer den vad jag vet inte snabbladdning, vilket gör att det tar en stund att ladda batteriet fullt

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Säker på att dom inte har uppgraderat det? För jag vet att dom har uppgraderat en del av deras oändligt med surf så att det nu även gäller 4G

Ganska säker, för 4G har väl mer än 3-5mb/s bredbandskoll speed eller?

Permalänk
Medlem

Har haft min Jiayu S3 2gb nu i strax över ett år och är helnöjd. Speciellt att batteriet är löst är väldigt bekvämt om man har en extern batteri-laddare.

Ser att 3gb-versionen nu kan köpas för 1300, så det är ett hett tips

Visa signatur

Anton