Permalänk
Medlem

Define S maxbredd moderkort?

Hallå hallå

Tänkte försöka klämma in ett 264mm brett moderkort i ett Define S. Problemet är att E-ATX inte går in enligt Fractal Design (allt över 244mm).

Har dock sett bilder på ett MSI X99S Gaming 9 ack (264mm) i ett Define R5.

Citat:

OK, so after my doubts about whether an MSi X99S Gaming 9 ack mobo (eatx) would fit into a Define R5, I am happy to report that it fits perfectly

Delar inte Define S konstruktionen med R5 nästan ner till sista nit? Eller i alla fall konstruktionen kring moderkortsplåten.

Är det någon som har provat eller rent av har ett Define S och en tumstock?

Tack

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

här en test från sweclockers den ska stödja full ATX
kan bli problem moderkortet vill ha Typ utökad ATX kan tänka mig EATX låda

Han o kolla MSI sida enligt do ska kortet ha Factor E-ATX så lådan är nog för liten

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

@Woods: jag har ett define s och jag garanterar att du inte kommer få in något moderkort större än vanliga atx då plåten vid kabeldragningshålen är bockad för att ge plats för hårddiskar på baksidan av moderkortsplåten, på define r5 är plåten rak så man kan plasera moderkortet över kabeldragningshålen

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

@Woods: jag har ett define s och jag garanterar att du inte kommer få in något moderkort större än vanliga atx då plåten vid kabeldragningshålen är bockad för att ge plats för hårddiskar på baksidan av moderkortsplåten, på define r5 är plåten rak så man kan plasera moderkortet över kabeldragningshålen

Den verkar ju vara bokad på Define R5 också?? Men hur mycket utrymme är det till godo innan det slår i den bokade plåten tror du?

Dold text

Kanske får ta och skaffa mig ett Entoo Pro M istället

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo